کد خبر: ۲۳۲۸۹۹
زمان انتشار: ۱۵:۰۳     ۰۶ تير ۱۳۹۳
دولت ساعات کار کارمندان در ماه رمضان را تغییر نمی دهد؟!
سیاست عدم تغییر ساعات کار در ادارات در طول ماه مبارک رمضان از سوی دولت محترم در حالی پیگیری می شود که حتی سکولار ترین دولت ها در این ایام شرایط ویژه ای برای کارمندان خود در نظر می گیرند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از «خبرنامه دانشجویان ایران»، سخنگوی دولت وقتی از عدم کاهش ساعت کار در ادارات خبر داد، بسیاری از کارمندان این سوال برایشان پیش آمد که آیا دولت در مورد تصمیمات ویژه و پراهمیتی مثل ساعت کار در ماه مبارک رمضان هم سیاسی عمل می کند.

مصوبه عدم تغییر در ساعات اداری که بسیاری از رسانه های اصلاح طلب از آن به "پایان بدعت های احمدی نژادی" تعبیر کردند، برخوردی سیاسی با مسئله ای است که کارشناسان اجتماعی و پزشکان به اهمیت آن صحه گذاشتند.

جای هیچ شک و شبهه ای نیست که راندمان پایین کار در  ادارات با شروع ماه مبارک و خستگی های طبیعی پایین تر نیز خواهد آمد و این مصوبه دولت به هیچ وجه من الوجوه در جهت تکریم ارباب رجوع و رسیدن به کار مراجعین در ادارات تلقی نخواهد شد.

از آنجایی که میزان حضور در ادارات با میزان فعالیت انجام شده ارتباط مستقیمی ندارد و صرفا موجب هزینه زایی می شود چگونگی قبول هیئت دولت با این مصوبه جای سوال دارد!

اگر برای خاطر و راحتی حال ارباب رجوع این تصمیم گرفته شده است، پیشنهادات بهتری نیز وجود دارد. دولت می تواند با تقسیم ساعات کار حضور کارمندان در ادارات هم میزان ساعات باز بودن دفاتر ادارات را کاهش ندهد و هم ساعاتی رابرای استراحت روزه داران در این ماه تخصیص دهد.

به نظر می رسد سیاست «هرچه دولت قبلی کرده اشتباه بوده است»، در مورد این مسئله کارشناسی شده نیز دنبال شده است و تصمیم نادرستی در مورد ساعت کار کارمندان اتخاذ شده است.

در بسیاری از کشورهای اسلامی چون مالزی، اندونزی، ترکیه، عربستان و ... در ماه مبارک رمضان تسهیلاتی برای کارمندان در نظر گرفته می شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها