کد خبر: ۲۳۲۸۱۴
زمان انتشار: ۲۰:۱۲     ۰۵ تير ۱۳۹۳
به گزارش 598، لیگ سیزدهم را می‌توان بدترین تورنمنت استقلال با امیر قلعه‌نویی نامید. ناکامی در جام‌ حذفی و شکست برابر مس کرمان انتهای جدولی با حذف زودهنگام در لیگ قهرمانان آسیا توأم شد تا همین نتایج روی بازی‌های استقلال در لیگ ‌برتر هم تأثیر منفی گذاشته و شاگردان امیر در هفته پایانی و رقابت با 4 مدعی قهرمانی در نهایت به رتبه نازل پنجم برسند، عنوانی که در سال‌های حضور امیر قلعه‌نویی روی نیمکت استقلال در لیگ ‌برتر بی‌سابقه بود.

بعد از کلی کشمکش و شایعات در نهایت امیر تصمیم به ماندن در استقلال گرفت تا در لیگ چهاردهم بار دیگر سکاندار آبی‌های پایتخت باشد اما قلعه‌نویی در شرایطی این تصمیم را علنی کرد که خوب می‌دانست امسال انتظارات از او و تیمش بسیار بالاست و باید به هر قیمتی تیمش را به یک جام قهرمانی برساند. از همین‌رو سرمربی استقلال آستین‌ها را بالا زد تا تغییراتی که از مدت‌ها قبل بر سر زبان‌ها افتاده بود دامنگیر بازیکنان پا به سن گذاشته تیم شود، کنار گذاشتن نزدیک به 8 بازیکن از فهرست فصل قبل، کار باشگاه را برای جذب نفرات جدید سخت کرد به خصوص که امسال دیگر از ریخت و پاش‌های سال‌های گذشته هم خبری نبود.

امیر قلعه‌نویی با وجود مطلع بودن از سیاست‌های مالی جدید باشگاه تصمیم گرفت تا برای برآورده کردن انتظارات رو به بازیکنان جوان بیاورد. سرمربی استقلال این روزها در فکر پایه‌گذاری دو پلان متفاوت برای تیمش در لیگ چهاردهم است تا براساس آن تیمی در حد انتظار طرفداران را روانه مصاف با رقبا کند آن‌هم با یک تفاوت عمده نسبت به سال‌های گذشته.

تیم امیر امسال در آسیا حضور ندارد از همین‌رو قلعه‌نویی با فراغ بال بیشتری در حال برنامه‌ریزی برای ساختن تیمی جدید با پلان «A» است، پلانی که استقلال را با سیستم 3-3-4 روانه میدان می‌کند. یکی از نزدیکان قلعه‌نویی با تأیید این موضوع گفت: «سرمربی استقلال در هفته‌های گذشته بررسی‌های زیادی انجام داد اما با نفرات جذب شده و بازیکنانی که در تیم ماندند پلان A مد‌نظر او استفاده از سیستم پایه 3-3-4 است اما در کنار این موضوع هیچ بعید نیست استقلال با سیستم 2-3-5 هم بازی کند، روشی که در جام‌جهانی‌ به خوبی جواب داده و تداعی‌کننده همان 2-5-3 است».

از اردوی استقلال خبر می‌رسد اگر همه ملی‌پوشان حاضر در جام‌جهانی‌ قراردادشان را با استقلال تمدید کنند قطعاً این تیم فصل آتی با همان پلان A بازی می‌کند اما اگر یکی، دو نفر از ملی‌پوشان این تیم زیر بار امضای قرارداد جدید نروند آن وقت قلعه‌نویی روی پلان B و C تمرکز خواهد کرد. تنها دغدغه این روزهای امیر هم انتخاب یک دروازه‌بان مناسب برای جانشینی رحمتی است و در عین حال جذب یک مهاجم نوک گلزن. بازیکنی که گفته می‌شود هفته آینده با امضای قرارداد خود با استقلال پرونده نقل و انتقالات این باشگاه را خواهد بست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها