کد خبر: ۲۳۲۶۹
زمان انتشار: ۱۲:۱۵     ۲۴ مهر ۱۳۹۰
علی یونسی وزیر اطلاعات دولت اصلاحات در مصاحبه ای با روزنامه اعتماد نکات جالبی را در خصوص مسائل مختلف روز و گذشته مطرح کرد.
به گزارش خبرنگار سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، علی یونسی، وزیر اطلاعات دولت اصلاحات مصاحبه ای با روزنامه اعتماد انجام داده است که گزیده ای از آن را می خوانیم:
 
اگر زمان مسئولیت من اتفاقات سال 88 می افتاد ممکن بود این عده از فعالان سیاسی را دستگیر کنم، زمانی که هر کدام از سیاسیون حرف خلافی زده باید جوابگوی قانون باشد و دادگاه عادلانه تشکیل شود و اگر خلاف گفته با او برخورد کنند.

برای برون رفت از وضعیت فعلی باید اجازه بدهیم منتقدین وارد مجلس شوند.

منتقدان به خاطر مصالح کشور صحبت یا انتقاد نمی کنند.

زمانی که فردی در انتخابات شرکت می کند و می گوید که برانداز نیستم چه اصراری است بگویند که وی خارج از نظام است.

قوه قضائیه اگر آزاد و مستقل عمل کند و همه از قانون بترسند هیچ مشکلی پیش نمی آید، برخی سیاسیون خلاف می کنند و دروغ می گویند من خودم زمانی که دادستان بودم هم با وزیر برخورد کردم و هم با نماینده و حتی رئیس قوه قضاییه را احضار کردم.

آقای محمد هاشمی در زمان مسئولیتشان در صدا و سیما برنامه ای را در ارتباط با عملکرد قوه قضائییه پخش کرد و آیت الله یزدی مبادرت به شکایت علیه ایشان کرد. من در ابتدا آقای هاشمی را احضار کردم که نیامدند و سپس از رهبری خواهش کردم دستور بدهند که رهبری فرمودند و آقای هاشمی آمد و به پرونده رسیدگی شد.

همانطور که رهبری فرمودند انتخابات باید به گونه ای برگزار شود که به امنیت کشور لطمه وارد نشود و باید به گونه ای باشد که اکثریت مردم هم شرکت کنند و اگر مردم شرکت نکنند امنیت کشور آسیب می بیند.

پیشنهاد علی مطهری که دولت تنها برگزار کننده انتخابات نباشد پیشناد درستی است و قبلا به نوعی این موضع را آقای محسن رضایی نیز مطرح کرده بودند و حتی گفته شد که در مجمع تشخیص مصلحت مطرح شود.

در زمان انتخابات ریاست جمهوری دور نهم نامه ای به رهبری نوشتیم که از ایشان درخواست کردیم وزارت اطلاعات به عنوان حکم بین دولت و شورای نگهبان برای تأیید صلاحیت ها قرار گیرد که ایشان قبول کردند و لیست وزارت اطلاعات را شورای نگهبان تأیید کرد.
 
انتخاباتی که زمان آقای خاتمی صورت گرفته است را من تایید می کنم، آقای کروبی چندین بار اعتراض داشتند که ما با دلیل ثابت کردیم که انتخابات سالم برگزار شده است، در دوره اول آقای احمدی نژاد برنده انتخابات بود و وزارت کشور هم وظیفه خود را انجام داد حالا اگر کسی انتخاب شده که ما نمی پسندیم این دلیل نمی شود که انتخابات اشکال داشته است.

حوادث منطقه آنچه مشخصا در مصر، تونس و ليبي اتفاق افتاده است و در كشور‌هاي ديگر در حال وقوع است پيش‌بيني مي‌شود كه حوادث مشابه آنها در كشورهاي ديگر نيز رخ دهد كه اخيرا تحت عنوان بيداري اسلامي به آن توجه مي‌كنند و اين عنوان تعبير زيبايي است كه من اين تعبير را مي‌پسندم.

بيداري اسلامي مانند بيداري مشروطه است؛ بيداري كه در مشروطه بود و بيداري كه مسلمان‌ها در مقابل استعمار خارجي داشتند با پشتوانه ديني صورت مي‌گيرد اما اين باعث نمي‌شود كه در اين راستا حكومت ديني تشكيل دهند ولي الهام‌بخش اين حركت از خاستگاه ديني است، يعني دين به آنها جرات و انگيزه مي‌دهد كه شهيد شوند اما اينكه هدف انقلابيون اين است كه بيايند و يك حكومت ديني تشكيل بدهند بعيد به نظر مي‌رسد اما بدون شك يك حكومت ضددين هم تشكيل نخواهند داد

موضع ما در سوريه در مقايسه با بحرين نبايد تفاوت داشته باشد، ما همانطور كه در بحرين معتقد هستيم كه بايد اكثريت حكومت كنند در سوريه هم بايد به چنين استراتژي‌اي اعتقاد داشته باشيم.

به نظر من منافع تركيه، ايران و منطقه در اين است كه بحران سوريه به گونه‌يي حل شود كه هم منافع دولت سوريه و هم مخالفين آن تامين شود. ما بايد با سوريه براي حل معضل مشورت كنيم، كشور ما با دولت سوريه رابطه خوبي دارد و بايد با كمك سوريه و كشور‌هاي منطقه براي اين بحران راه‌حل پيدا كنيم.

ما نبايد بگذاريم دولتي كه خدمت كرده و انقلابي و ضد استعمار بوده به راحتي از بين برود و بايد راه‌حلي پيدا كنيم و از نفوذ خودمان در دولت استفاده كنيم و با استفاده از تركيه و هر كشور ديگري در منطقه و حتي خود مصر كمك بگيريم تا سوريه از بحران خارج بشود
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها