کد خبر: ۲۳۱۹۴۷
زمان انتشار: ۰۹:۵۹     ۰۲ تير ۱۳۹۳
به گزارش ایسنا، بر اساس آمار به دست آمده که تاکنون ثبت شده است، تا آبان‌ماه سال 92، 3300 نفر از اتباع کشورمان به جرم قاچاق مواد مخدر، ورود غیر مجاز و ... پشت میله‌های زندان در خارج از کشور به سر می‌برند که رقم پایینی نیست. اما در سال 90، 656 زندانی ایرانی و در سال 91، 700 نفر و در هشت ماه سال 92، 628 نفر زندانی ایرانی به کشور بازگشته‌اند.

در "ترکیه" 459 نفر از شهروندان ایرانی به دلیل حمل موادمخدر، قاچاق انسان، قتل و جعل اسناد در زندان به سر می‌برند. در "امارات متحده عربی" 280 نفر ایرانی به دلیل جرایمی مانند ورود غیرمجاز، قاچاق موادمخدر و کلاهبرداری در زندان به سر می‌برند، در "ترکمنستان" تعداد زندانیان ایرانی 243 نفر است که بیشتر رانندگان ماشین‌های سنگین هستند که به جرم قاچاق موادمخدر، سیگار و حمل داروهای روانگردان در زندان به سر می‌برند.

در "جمهوری آذربایجان" 230 نفر از اتباع ایرانی به دلایل محکومیت قاچاق موادمخدر و ورود غیرمجاز در زندان‌های این کشور به سر می‌برند.
در "عراق" نیز 236 ایرانی در زندان به سر می‌برند که بیشتر آنها متهم به قاچاق موادمخدر هستند. در "کویت" 224 نفر از ایرانیان در زندان به سر می‌برند و اکثر محکومان به دلیل قاچاق موادمخدر وارد زندان شده‌اند. در دیگر کشورهای همسایه ایران، 81 نفر در "قطر"، 52 نفر در "افغانستان"، 25 نفر در "عمان"، 20 نفر در "گرجستان" و 17 نفر در "ارمنستان" همانند موارد مشابه به دلیل قاچاق موادمخدر و قاچاق کالاهای دیگر در زندان به‌سر می‌برند. در "عربستان سعودی" تنها 22 نفر از اتباع ایرانی در زندان به سر می‌برند.

در شرق آسیا، "مالزی" با 242 نفر زندانی ایرانی، بالاترین رقم زندانی ایرانی در حوزه کشورهای این منطقه را دارد که در هشت‌ماهه سال 92، 76 نفر از آنان به اعدام محکوم شده‌اند اما تاکنون حکم اعدامشان اجرا نشده است. در "ژاپن" نیز در هشت ماه سال 92، 223 نفر در زندان‌ به سر می‌برند که جرم بیشترشان قاچاق موادمخدر، سرقت، اقامت غیرمجاز، قتل و زورگیری است اما این رقم تا پایان سال 92، به 300 نفر رسیده است. 172 نفر از شهروندان ایرانی در زندان‌های "تایلند" به سر می‌برند که بیشتر آنان متهم به قاچاق موادمخدر هستند. در "اندونزی" 100 ایرانی در زندان محبوسند که جرم بیشتر آنان قاچاق موادمخدر و اقامت غیرمجاز است.

در "چین" تنها 32 نفر از ایرانیان در زندان‌های چین به سر می‌برند! در میان کشورهای "اروپایی" 485 ایرانی در زندان‌ به سر می‌برند که بر اساس آمار رسمی ثبت‌شده، در یونان 90 نفر و در ایتالیا 40 نفر ایرانی در زندان هستند.  در "قاره آمریکا" تا پایان سال 92، اعلام شده است که تنها 77 ایرانی در زندان‌های کشورهای مختلف قاره آمریکا حضور دارند که 70 نفر آنان در ایالات متحده زندانی‌اند و اکثرا دوتابعیتی یا مقیم آمریکا هستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها