کد خبر: ۲۳۱۵۷
زمان انتشار: ۱۳:۴۳     ۲۳ مهر ۱۳۹۰
تاکید رهبر معظم انقلاب در سه دیدار پیاپی بر یک ماجرا:
حضرت امام خامنه ای در سه دیدار پیاپی با مردم کرمانشاه چه در استادیوم آزادی، در روز استقبال و چه در سالن امام خمینی (ره) در دیدار با خانواده های شهدا و همچنین در اجتماع بسیجیان استان، ماجرای پادگان لشکر 28 سنندج را تکرار و بر آن تاکید کردند که واکاوی آن بسیار مهم و ضروری به نظر می رسد. تاکید خاص امام خامنه ای بر این موضوع و تکرار پیاپی آن و در توجه به سیره مقام معظم رهبری نشان می دهد که این موضوع حاوی نکات خاص و مهمی است که ...
به گزارش پایگاه 598، حضرت امام خامنه ای در سه دیدار پیاپی با مردم کرمانشاه چه در استادیوم آزادی، در روز استقبال و چه در سالن امام خمینی (ره) در دیدار با خانواده های شهدا و همچنین در اجتماع بسیجیان استان، ماجرای پادگان لشکر 28 سنندج را تکرار و بر آن تاکید کردند که واکاوی آن بسیار مهم و ضروری به نظر می رسد.

تاکید خاص امام خامنه ای بر این موضوع و تکرار پیاپی آن و در توجه به سیره مقام معظم رهبری نشان می دهد که این موضوع حاوی نکات خاص و مهمی است که قطعا باید توسط صدا و سیما و سایر رسانه های جمعی که خود را مکلف به تبیین فرمایشات معظم له می دانند، مورد بررسی قرار گیرد.

بيانات در اجتماع بزرگ مردم كرمانشاه‌

«...يك ماه بعد از پيروزى انقلاب - يعنى در اسفند سال 57 - جوانهاى كرمانشاهى بودند كه رفتند تا از پادگان لشكر سنندج دفاع كنند؛ اولين گروه‌هائى كه براى دفاع در مقابل ضد انقلاب بسيج شدند و راه افتادند رفتند، كه بعضى از همانها جزو شهداى نام‌آور كرمانشاه‌اند.»

-این شهدای نام آور کرمانشاهی که فقط و فقط 3 نفر بودند چه کسانی بودند؟

بیانات در جمع خانواده‌هاى شهدا و ايثارگران كرمانشاه یک روز بعد

«...من ديروز اشاره كردم كه جوانهاى كرمانشاهى يك ماه بعد از پيروزى انقلاب احساس كردند نياز هست كه بروند. شهيد سيد محمدسعيد جعفرى - شهيد پيشرو و پيشتاز - با جمع رفقاى خودش رفتند از پادگان لشكر سنندج دفاع كردند؛ فهميدند كه معناى اين دفاع چيست؛ تسلط ضد انقلاب بر يك پادگان نظامى، معنايش چيست. اين زود فهميدن، بوقت فهميدن، بهنگام عمل كردن و پاسخ به نياز دادن، آن نقطه‌ى برجسته‌اى است كه نبايد مغفول بماند.»

-رفقای شهید جعفری که از اولین شهدای سپاه پاسداران بودند چه کسانی هستند؟

تکرار مجدد بيانات در ديدار بسيجيان استان كرمانشاه‌

« آن روز جوانان مؤمن و دلباخته، با روحيه‌ى خودجوش بسيجى توى ميدان مى‌افتادند و جان خودشان را فدا ميكردند؛ كه من مثالهاى كرمانشاه‌اش را، هم ديروز در ديدار با خانواده‌هاى شهدا بعضى را اشاره كردم، هم در صحبت پريروز؛ كه يك ماه بعد از انقلاب، انسان ميديد اين حركتهاى خودجوش مردمى، اين جوانها، از همين كرمانشاه دارند حركت ميكنند. بسيج اين است. »

اما ماجرای عملیاتی که آقا بر آن و شهدای نام آور کرمانشاهی آن تاکید می کند...

آيت ا... لاهوتی دراسفند ماه ۵۷ برای ديدار از پادگان خضرزنده و اقدامات به عمل آمده به کرمانشاه سفرمی نمايند و با تشديد درگيری ها در کردستان و سقوط منطقه شهری سنندج و محاصره پادگان آن به وسيله گروهکها تسليحات گسترده اين پادگان در شرف تصرف گروهکهای معاند با نظام قرار گيرد.

شهيد سپهبد قرنی با ارائه اختيارات تام به شهيد سعيد جعفری در نيروهای نظامی منطقه غرب ورود نيروهای آموزش ديده ايشان را به عرصه دفاع طلب می نمايند. شهيد جعفری با استقرار در هوانيروز کرمانشاه و هماهنگی عمليات هوايی از پايگاه نوژه عمليات سنندج را آغاز نموده با خاموش کردن آتش نيروهای مهاجم به پادگان و هلی برد نيروهای آموزش ديده پادگان خضرزنده به درون پادگان تحت محاصره سنندج نخستين عمليات نظامی انقلاب اسلامی را در ۲۸ اسفند ماه ۱۳۵۷ با موفقيت کامل رهبری می نمايد.

در اين عمليات پر خطر نظامی با به شهادت رسيدن نخستين شهيدان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهيدان برادران امير و حسين اشک تلخ و امیر منصور شاهرضایی که تنها شهدای کرمانشاهی این عملیات بودند پادگان سنندج و تسليحات آن از سقوط حتمی نجات می يابد و شهر سنندج از تصرف گروهک ها خارج می گردد.

این تیز بینی مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای که با گذشت 23 سال از آخرین سفر به کرمانشاه از حضرتشان دیده می شود شگفت انگیز است و حقیقتا ضروری است رسانه هایی که خود را مکلف به تبیین مواضع ایشان برای عموم میدانند، موضوعی را که ایشان به آن تاکید سه باره دارند را مورد واکاوی دقیق قرار دهند.

عاقبت نیز سردار شهید سعید جعفری در ۴ آبان ۱۳۵۹ در شب خجسته عيد غدير ولايت مرتضی علی(ع) در خط مقدم جنگ و ارتفاعات قراويز و در حالی که برای برگرداندن پیکرهای مطهر همرزمان خود به عمق جبهه دشمن نفوذ کرده بود بر اثر اثابت به مین به اجداد پاک و شهيدخويش تاسی نموده پس از عمری کوتاه اما بسيار پربرکت در حال سجدهجان به جان آفرين تسليم می نمايد.علمای کرمانشاه بر پيکر او نماز مکرر میگذراند و مردم کرمانشاه با شکوه ترين تشييع را در خاطره اين شهر برای او بر پا میکنند.

آيت ا... سيد مرتضی نجومی به خط خوش خويش بر سنگ مزار ايشان نگاشت :  درود بر تو ای عزيز روزگار و ای ابا صالح . لقد عشت سعيدا و مت سعيدا و ستبعث بعدا حياً سعيدا.

سردار شهید سعید جعفری در فرازی از وصیت نامه خود نوشته است که: « ناراضی ها در ایران کسانی هستند که حکومت ولایت فقیه را نمی خواهند »



(سردار شهید سعید جعفری)



(سردار شهید سعید جعفری در مناطق عملیاتی)



(سردار شهید سعید جعفری و همرزمان)



(پیکر مطهر شهید سعید جعفری)


(شهید حسین اشک تلخ که در ماجرای پادگان لشکر سنندج به درجه رفیع شهادت نائل شد)




(شهید امیر اشک تلخ که در ماجرای پادگان لشکر سنندج به درجه رفیع شهادت نائل شد)


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۵
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
یا علی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۵ - ۲۴ مهر ۱۳۹۰
۱
۰
با سلام شما تصویر شهدایی را قرار دادید که متاسفانه به دلایل نامعلوم این عزیزان در شهر ما بسیار غریب هستند حیف
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۰ - ۲۵ مهر ۱۳۹۰
۱
۰
روحشان شاد
پاسخ
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۴۹ - ۲۶ مهر ۱۳۹۰
۱
۰
سعید مرد عمل به هنگام بود در خط ولایت بودن را باید از سعید جعفری آموخت

روحش شاد
پاسخ
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۸ - ۲۶ مهر ۱۳۹۰
۱
۰
درودبرهمه بچه هاي شهيدنسل اولي ازسردارجعفري تااشك تلخ هاتاايت شعباني وشهيدان اميني وخالصي واجاقي وهمه سرداران شهيدسرافراز اماگمنام كرمانشاه
پاسخ
همتی
Germany
۱۹:۴۹ - ۲۸ مهر ۱۳۹۰
۰
۰
سلام
سایت زیر را ببینید.
sjafari.ir
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها