کد خبر: ۲۳۰۵۱۲
زمان انتشار: ۱۳:۴۷     ۲۶ خرداد ۱۳۹۳
خلیفه حفتر با بیان اینکه نیروهای وی همچنان به تعقیب تروریست‌ها ادامه می‌دهند، گفت: پارلمان لیبی از تروریسم حمایت می‌کند.

به گزارش 598، به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) خلیفه حفتر، فرمانده سابق نیروهای زمینی "ارتش ملی لیبی" که در حال حاضر رهبری "عملیات کرامت" در این کشور را برعهده دارد در مصاحبه با شبکه "الحدث" اعلام کرد که نیروهای وی همچنان به تعقیب تروریست‌ها در شهر بنغازی و اطراف آن ادامه می‌دهند.

وی افزود: شهر بنغازی مهمترین و مرکز اصلی درگیری‌هاست برای همین ما باید با هدف به شکست کشاندن اقدامات گروه "انصار الشریعه" و دیگر گروه‌های تندرو، بر این شهر بیشتر متمرکز شویم.

حفتر خاطرنشان کرد: ملت لیبی با ما در خصوص این مساله همکاری می‌کند و تا کنون شاهد هیچ‌گونه مداخله بین‌المللی در عملیات نظامی خود نبوده‌ایم.

وی تاکید کرد: ما با گروه "انصار الشریعه" یا گروه القاعده مذاکره نمی‌کنیم اما برخی از جوانان ما در دام این گروه‌ها افتاده‌اند.

حفتر خاطر نشان کرد: نیرو و توان افراد مسلح بسیار کم است اما برخی گروه‌های دیگر از این افراد حمایت به عمل می‌آورند. این افراد همچنین از حمایت سیاسی کنگره ملی لیبی (پارلمان) برخوردارند.

رهبر عملیات کرامت اظهار داشت: در حال حاضر تنش‌ها و آشوب‌های زیادی در لیبی وجود دارد و اگر احمد معیتیق که بیشتر از سوی پارلمان به سمت نخست‌وزیری انتخاب شده بود، قادر به مبارزه با تروریسم نیست به خاطر این است که خود پارلمان نیز از تروریسم حمایت می‌کند.

وی عنوان داشت: ما در حال حاضر 10 برابر گذشته قدرتمندتر شده‌ایم و اگر عناصر بیگانه از کشور خارج نشده باشند، آن‌ها را در داخل به هلاکت می‌رسانیم.

وی گفت: برخی اعضای پارلمان لیبی با دادن ویزاهای جعلی، به ورود برخی افراد تروریست به داخل کشور کمک کرده‌اند.

حفتر تاکید کرد: سودان به تروریست‌ها در داخل لیبی کمک می‌کند اما با این حال برخی کشورهای همجوار با "ارتش ملی لیبی" در کنترل مرزها همکاری می‌کنند.

وی تصریح کرد: عملیات کرامت از تایید مردمی زیادی در داخل لیبی برخوردار است و ما در حال حاضر سلاح و نیروی انسانی کافی برای مقابله با گروه‌های مسلح در اطراف بنغازی در اختیار داریم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها