کد خبر: ۲۳۰۴۹۵
زمان انتشار: ۱۳:۳۰     ۲۶ خرداد ۱۳۹۳
نخست وزیر انگلیس ضمن اعلام این مساله که تحمل بیش از حد مردم انگلیس نهایتا منجر به افزایش افراط گرایی در این کشور شده، خواستار حمایت و ترویج فعالانه "ارزش‌های انگلیسی" برای اجتناب از سلطه "ایدئولوژی خارجی" شد.

به گزارش 598،  خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه اینترنتی صدای روسیه، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس گفت: تحمل افراد غیرمتعارف داخلی در حال حاضر علیه خودمان شده و افراط گرایی در کشور افزایش یافته است. در سال‌های اخیر خودمان را در معرض خطر قرار داده و پیام خطرناکی منتشر کرده‌ایم مبنی بر اینکه اگر دموکراسی را باور ندارید اشکالی ندارد، اگر برابری در رابطه با شما رعایت نشد نگران نباشید، ما با شما صبوری خواهیم کرد حتی اگر شما دیگران را تحمل نمی‌کنید!

کامرون خطاب به شهروندان انگلیس گفت: در سال‌های اخیر ما سیاست نرمی در زمینه آموزش و دیگر حوزه‌های زندگی عمومی پیش گرفته‌ایم. در نتیجه ما اغلب نسبت به افرادی که تحمل دیگران را ندارند و اصول دموکراسی و برابری را به رسمیت نمی‌شناسند، صبوری کرده‌ایم.

وی افزود: این رویکرد نه تنها باعث تفرقه و جدایی در جامعه انگلیس شده بلکه افراط گرایی را نیز افزایش داده است و در حال حاضر می‌دانیم که هر روز تعداد جوانان انگلیسی که به گروه‌های افراطی در عراق و سوریه می‌پیوندند، بیشتر و بیشتر می‌شود.

کامرون معتقد است که ریشه‌های این پدیده در حوزه آموزش پنهان شده؛ جایی که در آن طبق مطالعه‌های اخیر نفوذ واعظان و مبلغ‌های دینی به طور چشمگیری افزایش یافته است.

این گزارش توسط وزارت استانداردهای آموزش تهیه شده و در آن آمده است که در تعدادی از مدارس انگلیس ارعاب و تحت فشار گذاشتن دانش‌آموزان وجود دارد که هیچ ارتباطی به اصول فرهنگی اسلام ندارد. این گزارش به طور ویژه به پنج مدرسه اشاره دارد که مدیران آن‌ها جزو "افراط‌گرایان" هستند و از تاثیر "بسیار زیاد بی‌پایه و اساسی" بر کارکنان و دانش‌آموزان برخوردارند.

به همین منظور کامرون به تقویت تبلیغ "ارزش‌های انگلیسی" در این کشور تاکید کرد. وی گفت: ما باید ارزش‌ها و قانون اساسی انگلیس را تقویت و ترویج کرده و از آن‌ها به صورت فعالانه‌تری حمایت کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها