کد خبر: ۲۳۰۱۸۲
زمان انتشار: ۱۴:۲۱     ۲۵ خرداد ۱۳۹۳
شورای رقابت اخیرا درحالی قیمت جدید خودروهای داخلی را اعلام کرده که بازار خودرو و انجمن خودروسازان روی خوشی به آن نداده و مخالفت خود را با آن اعلام کرده است .
به گزارش پایگاه 598 به نقل از اقتصاد پرس ، شورای رقابت اخیرا با بررسی های کارشناسی (!) خود به این نتیجه رسیده است که قیمت خودروهای داخلی باید از 3 تا حدودا 6 درصد افزایش یابد . این درحالی است که قیمت اعلام شده برخی خودرو ها از سوی این شورا با قیمت های موجود در بازار اندکی تفاوت دارد تا جایی که قیمت تعدادی از انواع خودرو در بازار کمتر از مقدار قیمت اعلام شده است .

برخی از فعالان بازار خودرو بر این عقیده اند که سوء برداشت قانونی از وظایف شورای رقابت باعث شده که این شورا به تعیین و اعلام نرخ خودروهای تولید داخل اقدام کند . این افراد می گویند شورای رقابت باید فقط نسبت به تعیین فرمول قیمت گذاری خودروها و ابلاغ آن به خودروسازان عمل کند و حق اعلام قیمت های جدید را ندارد . در این رابطه انجمن خودروسازان اعلام کرده که ما به این اقدام شورا اعتراض داریم و مخالفت خود را به وزارت صنعت و معدن و تجارت اعلام می کنیم !

وزارت صنعت و معدن ؛ همه کاره اما هیچ کاره !

از وزارت صنعت و معدن همواره انتظار می رود تا با ورود قانونی و کارشناسی شده به این حوزه ، به تنظیم بازار داخلی خودرو بپردازد اما متاسفانه این وزارت خانه تاکنون عملکرد قابل قبولی از خود نشان نداده است . در گذشته نیز این وزارت خانه نتوانست به نحوی شایسته به توزیع سبد کالا در میان مردم بپردازد تا جایی که شخص ریاست محترم جمهور به خاطر عملکرد نامطلوب این دستگاه ، مجبور به عذرخواهی علنی از مردم در رسانه ملی شد . چندی پیش نیز اظهارنظر نامربوط وزیر صنعت معدن و تجارت در همایشی داخلی باعث افزایش نارضایتی ها از وی شد و حتی در برخی رسانه ها گفته شد که تذکری نیز در این رابطه داده شده است . حال ضروری است باتوجه به مشکلات عدیده بوجود آمده در زمینه بازار خودرو و قیمت های اعلامی از سوی شورای رقابت ، دولتی ورود جدی به این بحث داشته باشند تا اندکی از فشارهای وارده بر خیل عظیم مردم در این زمینه کاسته شود . 

گفتنی است بازار خود در سال های اخیر با افزایش بی سابقه قیمت ها مواجه شده اما متاسفانه هیچگاه سخن و اقدامی جدید در رابطه با افزایش کیفیت این محصول پرطرفدار به میان نیامده است ! 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها