کد خبر: ۲۲۹۹۷۱
زمان انتشار: ۲۲:۱۷     ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله تاکید کرد که آمریکا و همپیمانانش مسئول ظهور پدیده تروریسم در خاورمیانه هستند.

به گزارش 598،  خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت النشره، معاون دبیرکل حزب الله لبنان آمریکا و هم پیمانانش را حامیان تروریسم تکفیری در خاورمیانه دانست و گفت: آن‌ها کسانی‌ هستند که حضور تروریست‌های تکفیری در منطقه را تقویت می‌کنند و با حامیان منطقه‌ای و بین‌المللی خود به تروریست‌ها کمک مالی می‌کنند.

وی افزود: کشتارهایی که امروزه در عراق از سوی اشغالگران اتفا می‌افتد به خاطر جبران شکست‌هایی است که در سوریه متحمل شدند. آن‌ها تنها برای عراق خطر محسوب نمی‌شوند بلکه خطری برای کل منطقه و دنیا به شمار می‌روند. اگر قبلا کشورهای غربی و آمریکا از ورود صدها عضو داعش به کشورهایشان در هراس بودند، پس الان چه حرفی برای گفتن دارند آن‌ هم در حالی که این مرض روز به روز در حال گسترش است.

نعیم قاسم خاطرنشان کرد: اگر داعش می‌توانست بر سوریه مسلط شود و مقابله با آنان از طریق مناسب صورت نمی‌گرفت، ممکن بود آنچه که اکنون در موصل اتفاق افتاده در لبنان رخ می‌داد اما خدا را شاکریم که قبل از این اتفاق متوجه آن شدیم، راه درست به ما الهام شد و خوشبختانه به خاطر موضع حکیمانه دبیر کل حزب الله لبنان از این بلایا در امان ماندیم.

وی در اشاره به خالی بودن پست ریاست جمهوری لبنان نیز افزود: صف‌بندی‌های سیاسی در کشور مانع انتخاب رئیس جمهور می‌شود و هیچ کدام از گروه 8 مارس و 14 مارس و یا کسانی که ادعا می‌کنند می‌توانند رئیس جمهور را روی کار بیاورند تا زمانی که بر منطق خود اصرار بورزند نمی‌توانند این خلاء را پر و رئیس جمهور را انتخاب کنند و این به معنی آن است که این پست تا مدت‌های مدیدی خالی باقی می‌ماند. تنها راه حل این مساله توافق و سازش است

شیخ قاسم به سخنان اخضر ابراهیمی در خصوص استفاده مخالفان مسلح از مواد شیمیایی در سوریه اشاره کرد و افزود: برخی می‌گویند که این نظام سوریه است که از مواد شیمیایی استفاده کرده و بحث و جدل‌هایی در این خصوص ایجاد شده که این امر منجر شد تا توافق نامه‌ای صورت گیرد تا طبق آن نظام سوریه از انبارهای مواد شیمیایی تخلیه شود و امروز اخضر ابراهیمی سخن مسئولانه‌ای اظهار کرد: مبنی بر اینکه اطلاعاتی دارد که مخالفان مسلح بودند که از مواد شیمیایی استفاده کردند و باید از شورای امنیت و کشورهای بزرگ خواسته شود تا ابتدا در این خصوص هشدار دهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها