کد خبر: ۲۲۹۷۳
زمان انتشار: ۱۰:۲۰     ۲۱ مهر ۱۳۹۰
مختومه شدن 5/4 میلیون پرونده، جزئیات قتل در زندان رجایی شهر کرج، اظهارات سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری این هفته پیرامون پرونده فساد مالی اخیر، انتقاد رئیس دستگاه قضاء از اظهارت ناپخته و اثبات نشده و ... از جمله رخدادهای قضائی این هفته بود.

به گزارش خبرنگار مهر، ماموران زندان رجایی شهر کرج گزارش داده‌اند که اکبر و محمد حسن از چند روز قبل با یکدیگر دچار اختلاف شده بودند که روز حادثه در سالن غذاخوری زندان با هم درگیر می‌شوند. طی این نزاع اکبر یک ضربه چاقو به مقتول می‌زند که مقتول روانه بهداری بیمارستان شده و سه روز بعد جان داد.

متهم اظهار داشته است: من قصد کشتن او را نداشتم فقط می‌خواستم او را بترسانم. نمی‌دانم هم چرا او مرد. چونکه در درمانگاه بستری شده و حالش در حال خوب شدن بود. شعبه 76 داسرای تهران هم متهم را به مرگ محکوم کرد.
 
مختومه شدن 5/4 میلیون پرونده در شوراهای حل اختلاف

حجت الاسلام احمدی میانجی رئیس شوراهای حل اختلاف قوه قضائیه اظهار داشت: شوراهای حل اختلاف در کشور 52 هزار نفر عضو دارد و حدود 24 هزار نفر از آنان بیمه نیستند. وی همچنین گفت: در سال گذشته به همت شوراهای حل اختلاف هفت هزار زندانی آزاده شدند و امسال هم شوراهای حل اختلاف توانسته اند حدود سه هزار نفر را از زندان آزاد کند.
 
وی افزود: از زمان آغاز به کار شوراها تا به حال چهار میلیون و 400 هزار پرونده در این شورا مختومه شده و از این تعداد تنها کمتر از 7 درصد مورد اعتراض قرار گرفته است.
 
 زندانیان محکوم به اعدام هم حق آموزش و یادگیری دارند
 
غلامحسین اسماعیلی رئیس سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفته است: فراهم کردن زمینه آموزش به زندانیان، حقوق شهروندی آنان محسوب می‌شود و تعلیم وتربیت از حقوق شهروندان است. سواد آموزی از مواردی است که در احادیث بر آن تاکید شده است و برای آینده زندانیان و جامعه مفید است. اگر یک زندانی با حکم اعدام بخواهد چیزی یاد بگیرد، باید به او یاد بدهیم.
 
واکنش رئیس قوه قضائیه در مورد انتشار چند خبر
 
رئیس قوه قضائیه به اظهارات برخی افراد در مورد اجرای چند حکم و قرار قضایی که به استناد قانون و در مقام دفاع از حیثیت و جایگاه مسئولان عالی نظام و یا جامعه انجام پذیرفته اشاره کرد و گفت: قوه قضائیه بر حسب قانون با توهین کنندگان به مسئولان نظام به عنوان یک جرم دارای جنبه عمومی برخورد خواهد کرد و به نظر می‌رسد نیازی به شکایت مسئولان نظام از اشخاص توهین کننده نیست.

 

آیت‌الله لاریجانی به انتشار اخباری درباره حکم بازداشت یک پرستار به دلیل تأخیر 45دقیقه‌ای در انجام کار اشاره کرد و از آن به عنوان نمونه‌ای از اخباری که به صورت غیر واقعی و بدون توجه به واقعیت ماجرا منتشر می‌شود نام برد و گفت: بعد از بررسی مشخص شد که واقعیت ماجرا آنطور که از سوی برخی افراد منتشر شده نبوده است و به افراد مسئول توصیه می‌شود بدون اطلاع از موضوع پرونده‌ها اظهارنظر نکنند تا با حرفهای ناپخته و اثبات نشده در رسانه‌ها تلاش دستگاه قضایی زیر سؤال نرود.
 
پاسخ دادستان کل کشور به 10 پرسش مهم خبرنگاران در رابطه با پرونده اختلاس
 
مهمترین عناوین بیستمین نشست خبری حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضائیه
 
  • کارشناسان زبده‌ای برای بازجویی در پرونده اختلاس بزرگ در اختیار بازپرس پرونده‌ قرار گرفتند
  • رفتار خائنانه مجری قانون موجب بروز این فساد شده است
  • 14 متهم دیگر دز این پرونده شناسایی و بازداشت شدند/ مجموع متهمان بازداشت شده به 42 نفر رسید
  • نمی دانستیم خاوری مدیرعامل بانک ملی تابعیت دوگانه دارد
  • هر کس را لازم باشد احضار می کنیم
  • اخلال در نظام اقتصادی و رشا و ارتشاء در این پرونده بیشتر به چشم می رسد
  • شکایت معاون اول رئیس جمهور از دادستان کل کشور صحت دارد
  • با متهمان پرونده گفتگو نکردم
  • انتصاب خاوری اشتباه بود

دادستان اهواز: رانندگان پرخطر یک سال حبس و 74 ضربه شلاق نوش جان کنند

این هفته فرهاد افشارنیا دادستان اهواز در اظهار نظری اعلام کرد: برای مرتکبین تخلفات رانندگی پرخطر مطابق ماده 618 قانون مجازات اسلامی، تا یک سال حبس و 74 ضربه شلاق در نظر گرفته شده و دادسرای اهواز بالاترین میزان مجازات را برای این افراد از دادگاه خواستار شده است. همچنین ابطال پروانه رانندگی آنان نیز یکی از موارد خواسته شده از دادگاه در کیفرخواست صادره است.

حکم اعدام "یوسف ندرخوانی" نقص شد

دیوان عالی کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که پرونده اتهامی «یوسف ندرخانی» در این دیوان نقض شده و تاکنون نظر نهایی درباره آن داده نشده است. بدیهی است پس از رفع نواقص مورد نظر و صدور حکم مجدد و در صورت اعتراض و ارسال به دیوان عالی کشور در مورد پرونده اظهار نظر خواهد شد.

وزیر اقتصاد: اختلاس در نظام بانکی صورت نگرفته است

سید شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد گفته است: در خصوص آقای بهمنی باید رئیس‌جمهور تصمیم بگیرد و من اختیاری ندارم؛ به طور قطع تقلب و سوء استفاده بزرگی در کشور رخ داد که تبعات نامیمونی داشت و موجب ایجاد التهاب در مردم شد اما برخی‌ها تأکید دارند با بکار بردن واژه اختلاس مردم را ناراحت کنند در حالی که آنها که صاحب ادله مستند هستند می‌گویند اختلاسی رخ نداده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها