کد خبر: ۲۲۹۵۹۱
زمان انتشار: ۱۲:۴۰     ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
کارشناس ارشد مسائل جهان عرب در گفتگو با پایگاه ۵۹۸:
کارشناس ارشد جهان عرب گفت: موصل دومین شهر بزرگ عراق است و حتی اگر چند نفر از مردم موصل سنگی را به سمت داعشی های می انداختند این تروریست ها را فراری می دادند اما ارتش عراق به راحتی تسلیم شد و کلید بانک موصل را به دست داعش داد و 450 میلیون دلار به دست داعش افتاد. این چه ارتشی است که نمی تواند جلوی 6 الی7 هزار نفر از تروریست ها را بگیرد.
دکتر حسن هانی زاده کارشناس ارشد مسائل جهان عرب در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه 598 در خصوص پیشروی های اخیر تروریست های داعش در عراق و تسلط آنان بر مناطق مختلف این کشور اظهار داشت: حرکت داعش در این شرایط زمانی و با توجه به وجود خلاء سیاسی و امنیتی در عراق طبیعی به نظر می رسد زیرا داعش زمانی را برای حمله خودش به موصل، صلاح الدین و کرکوک انتخاب کرد که به نوعی اختلاف شدید میان رهبران طیف های سیاسی عراق وجود دارد.



وی افزود: پس از انتخابات اخیر عراق هنوز پارلمان این کشور شکل نگرفته و نخست وزیر معرفی نشده است و اختلافات همچنان میان رهبران طیف های سیاسی و به ویژه طیف های شیعی همچنان ادامه دارد و از سوی دیگر به نظر می رسد این توطئه سازمان یافته با شرکت برخی از اعضای حزب بعث سابق عراق و ژنرال های وابسته به رژیم بعث صدام و حمایت کشورهای عرب منطقه در حال شکل گیری می باشد.

دکتر هانی زاده به اشاره به تلاش غرب برای شبیه سازی کودتای ارتش مصر در عراق بیان نمود: مخالفین دولت عراق به دنبال این هستند که اوضاع مصر در زمان محمد مرسی را در عراق شبیه نمایند و همان وضعیتی که مصر پس از انتخاب محمد مرسی به وجود آمد را در عراق پیاده کنند و همان طور که ارتش مصر یک سری شورش هایی را علیه اخوان المسلمین سازمان دهی کرد و در عراق هم به دنبال همین وضعیت هستندتا بتوانند حاکمیت را از شیعیان بگیرند و شرایط را به قبل از سرنگونی رژیم صدام باز گردانند.

این کارشناس ارشد کشورهای عربی گفت: موصل دومین شهر بزرگ عراق است و حتی اگر چند نفر از مردم موصل سنگی را به سمت داعشی های می انداختند این تروریست ها را فراری می دادند اما متاسفانه ارتش عراق تسلیم شد و کلید بانک موصل را به دست داعش دادند و 450 میلیون دلار پول این کشور به دست داعش افتاد و شهر را بهم زد و اکنون تا نزدیکی سامرا هم رسیده است و این چه ارتشی است که نمی تواند جلوی 6 الی 7 هزار نفر از تروریست ها را بگیرد.



وی افزود: سناریویی که تعریف نموده اند این است که یک سری شورش هایی را در عراق ایجاد کنند و ساکنین سنی نشین استان های موصل و صلاح الدین و الانبار را به سمت نقاط مرکزی عراق کوچ دهند تا اینها از طریق تظاهرات و درگیری های داخلی حکومت شیعه عراق را ناکارآمد جلوه دهند و در نهایت ژنرالی از ارتش خارج شود و قدرت را از شیعیان بگیرند.

هانی زاده تصریح نمود: این سناریو با کمک عربستان و قطر و طارق الهاشمی برنامه ریزی شده و به نظر می رسد که اگر طیف های شیعه اختلافات خودشان را کنار نگذارند و اقدامی نکنند این سناریو در آینده عملیاتی خواهد شد.

ایشان در ادامه بیان داشتند: داعش ساخته شده برای مقابله با نفوذ شیعیان و تفکر شیعه در جهان، بنابراین اینها اگر بتوانند تا کنار مرزهای ایران مستقر شود مزاحمت و مشکلات امنیتی را برای ایران به وجود خواهند آورد و البته با توجه به هوشمندی های نیروی های مسلح و مسئولین نظامی ایران به نظر می رسد که داعش نتواند به مرزهای ایران نزدیک شود ولی به هر حال داعش سعی می کند شرایط شهر های مذهبی عراق از جمله کربلا و نجف را نا امن کند تا مانع حضور زائرین ایرانی به در این اماکن شود.



(نقشه مناطق اشغالی در عراق و سوریه توسط داعش)

کارشناس جهان عرب در خصوص هدف داعش از نزدیک شدن به اماکن متبرکه اظهار نمود: داعش اگر بتواند سعی می کند به اماکن متبرکه در نجف و کربلا آسیب برساند همان طور که سعی کرد در سوریه به حرم حضرت زینب(س) آسیب برساند ولی با توجه به هوشمندی جوانن شیعه در نجف و کربلا به نظر نمی رسد که داعش بتواند در این دو شهر به هدف خودش برسد و افرادی هستند که بتوانند از اماکن متبرکه نجف و کربلا دفاع کنند همان طور که در دفاع از مرقد حضرت زینب(س) جوانانی بودند که با آنجا عزیمت کردند و از اماکن متبرکه دفاع نمودند و به همین دلیل اینها نخواهند توانست به کربلا و نجف نزدیک شوند ولی با این حال امکان تصرف بغداد وجود دارد.

وی افزود: الان نشست هایی در منزل آقای الجعفری رئیس ائتلاف ملی عراق تشکیل شده که بتوانند طرح امنیتی را ایجاد کنند تا مانع ورود داعش به بغداد شود زیرا اگر داعش به بغداد ورود پیدا کند قطعا سناریوی مربوط به سرنگونی دولت نوری المالکی کلید خواهد خورد.

هانی زاده در پایان تصریح نمود: اگر ائتلاف های شیعه اختلافات خود را کنار نگذارند و سریعا مجلس را تشکیل ندهند و شخصی را به عنوان گزینه نهایی نخست وزیری معرفی ننمایند قطعا داعش به اهداف خودش خواهد رسید و دولت نوری المالکی را سرنگون خواهد کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۲
در انتظار بررسی: ۵
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۸ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
۶
۰
این سزای بی توجهی و ترس در برخورد با عوامل فتنه است. اگ سر مار را به سنگ نکوبیدیم در اولین فرصت طعم نیش زهراگینش را خواهیم چشید. گفتم که بعدا نگید نگفتی!
پاسخ
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۴ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
۲
۰
http://www.asriran.com/fa/news/340295/%D8%B9%D9%82%D8%A8-%D9%86%D8%B4%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%B4-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D9%88%D8%B5%D9%84-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%B4-%D8%B9%D8%B1%D8%A7%D9%82-%D8%AA%DA%A9%D8%B1%DB%8C%D8%AA-%D8%B1%D8%A7-%D9%BE%D8%B3-%DA%AF%D8%B1%D9%81%D8%AA-%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%B4-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D8%B1%D8%A8%D9%84%D8%A7-%D9%88-%D9%86%D8%AC%D9%81-%D8%AA%D8%B3%D9%88%DB%8C%D9%87-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8-%D9%85%DB%8C-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85-%D8%AF%D8%B1%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D9%86%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D9%85%D8%A7%D9%84%DA%A9%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%AE%D8%A7%D9%84%D8%AA-%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%85%DB%8C
...
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۰۲ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
۱۰
۰
ارتشی که 13 گردان آن بعثی باشند بهتر از این نمیشود
پاسخ
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۰۳ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
۱۷
۰
اگر وجود دارن بیان سمت ایران
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۰۳ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
۱۸
۱
اونجا فقط حاج قاسم رو می خواد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۰۵ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
۲
۱۱
کار نوری مالکی تمام شده
وقتی که حکیم و صدر به جان هم افتادند دیگر چه می خواهید بشود.
عراق تا بوده و بوده محل اختلافات مادرانشان بوده است
پاسخ
سیدرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۶ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
۶
۲
وقتی جناب دکتر حسن روحانی در سازمان ملل اعلام کرد جهان عاری از خشونت و افراط، این داعشی ها چرا به حرف ایشون گوش ندادند؟
به نظر من این عرصه هم قهرمان ملی جناب دکتر ظریف رو میخواد که بره با مذاکره همه چیز رو حل کنه. داعش که در مقابل آمریکا چیزی نیست. ما که مشکلاتمون با شیطان بزرگ با مذاکره حل شد، با این شیطون کوچولوها که حتما حل میشه.
راه حل اعتدال است. داعشی ها باید معتدل شوند وگرنه جهان سرشار از افراط میشه...
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۴ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
واقعا مشکلاتمون با آمریکا حل شد؟!!!!!!!
راه حل فقط وحدت است و استقامت
دانشجو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۷ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
۶
۲
پس چرا سپاه پاسداران کاری نمیکند؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۹ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
۰
۰
كارشناس ارشد!!!
پاسخ
سرباز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۶ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
۱
۰
با سلام به همه دوستان
تحركات داعش كه تلفيقي از نيروهاي سابق ارتش بعث(فدائيان صدام ملعون)،تكفيريهاي از نقاط مختلف دنيا و دشمنان داخلي قومي- مذهبي عليه حكومت شعيان هستند، در واقع دنباله سناريو آمريكا براي همان طرح خاورميانه جديدي است كه اتفاقا در آن طرح عراق را به سه كشور شمالي-جنوبي و مركزي تقسيم كرد،است. غافل از آنكه اين طرح مرده است.

حركت اخير داعش بسيار شباهت عملياتي با " عمليات فروغ جاويدان منافقين" در تير ماه 1367 در مرزهاي غربي ما دارد.
در آن مقطع زماني كه اتفاقا هنوز كشمكش و چرايي پذيش قطعنامه و اختلاف سياسي جريانات و تضعيف جبهه هاي جنگ ادامه داشت، گروهك منافقين با كمك صدام ملعون و در يك اشتباه محاسباتي راهبردي با تانكهاي زرهي برزيلي و جمع كردن نيروهاي خود از همه جا شروه به پيشروي از سمت قصرشيرن و كرند غرب و تسخير آنها و اسلام آباد كرد و رسانه بيگانه هم با بزرگنمايي توان آنها، سعي در تضعيف نيروهاي رزمنده و اغفال مسئولين رعوب را داشت!
اما فرمان تاريخي امام و بسيج مردم، عمليات مرصاد(كمينگاه) را تدارك و تاريخ نابودي حدود 4 تا 5 هزار منافق توسط فرزندان خميني كبير (ره) ماندگار شد.
امروز داعشيان ملعون دقيقا همان سناريو را و اتفاقا با همان " تويوتا دولوكس" هاي همان شكلي پا در كمينگاه گذاشته اند!
شايد بعضي اين تحليل را خوش بيني تلقي كنند اما اتفاق خواهد افتاد.جبه مقاومت در سوريه راه را بر اينان بسته و مجبور به ايجاد پايگاه در عراق شده و البته از حماقتشان همين كه با خودروهاي استجياري عربستان ، قطر و امارات و اردن چون " سگ حار ولگرد" از اين جاده به آن جاده و از اين شهر به آن شهر سرگردانند.
آنان هنوز در هيچ شهر راهبردي قدرت تثبت پيدانكرده و شديدا تحت تعقبند.
آنان با توجه به جاده هاي داخلي عراق كه فاقد تامين است با سرعت 120 كيلومتر متواري به اين طرف و آنطرف و اقدامات ايذايي بي ارزش نظامي براي ارعاب و از طرفي تشويق مخالفين حكومت شيع در عراقند كه به اذن الله قادر به هيچ غلطي نخواهند بود.
دوستان داعش در سناريو آمريكا و ناتو بدنبال باز كردن راه دخالت و استيلاي نظامي آن در عراق چون ديگر كشورها به بهانه مبارزخ با تروريسم اند!
اسارت 48 شهروند ترك و تسخير كنسول تركيه و جلسه ناتو و اعلام همكاري آمريكا براي سركوب آنها كه با جواب رد دولت عراق و آقاي زيباري همراه بوده را از اين منظر بيند.
اين توطئه پيچيده با هماهنگي جبهه مقاومت طي چند روز اخير به پايان شكست خود مي رسد.
اما وظيفه ما....
-خنثي سازي جنگ رسانه اي غربي- وهابي عليه مقاومت با انواع روشها از جمله عدم بزرگ نمايي فرقه ضاله وهابي- داعش
- ارسال پيامهاي خاص به اربابانشان در عربستان
- اعطاي كمكهاي مالي به هراندازه به جبه مقاومت... و به شكلهاي مختلف
- حملات سايبري محكم به رسانه هاي مجازي آنها در هر كجا
- شناسايي ليدرهاي مرموز حامي داخلي براي روز و ساعت صفر!.
-پرهيز از هرگونه جو گيري و لو دادن اقدامات خودي
-امادگي و گوش بفرمان ولي امر مسلمي بودن و توجه به سرانگشت اشارات معظم له
يا علي
پاسخ
مرتضی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۱ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
۱
۰
شاید هم تمامی ای اتفاقات امتحان الهی است برای محک خوردن عیار میزان صدق ادعاهای طرفداران حق و حقیقت از جمله:...
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها