کد خبر: ۲۲۹۴۰۳
زمان انتشار: ۲۱:۱۹     ۲۱ خرداد ۱۳۹۳

به گزارش پایگاه 598، سرانجام پس از جنجال ها و تردید های فراوان جام جهانی 2014 فردا با دیدار برزیل و کرواسی آغاز خواهد شد.

رونالدو نازاریو دالیما ملقب به پدیده اسطوره فوتبال برزیل که از اعضای کمیته برگزاری مسابقات است و بارها نیز از عدم پیشرفت و آماده سازی به موقع ورزشگاه های این کشور انتقاد کرده بود ؛ ساعاتی را مهمان خبرنگاران اعزامی روزنامه گاتزتا دلو اسپورت بود.

وی در این مصاحبه چنین گفت :”برزیل بدون شک قوی ترین تیم جام است. حتی اگر این مسابقات در برزیل برگزار نمی شد ؛ بازهم عقیده من همین بود.فشار زیادی روی این تیم وجود دارد. اما شما کدام تیم ملی برزیل در جام های جهانی را به یاد می آورید که چنین فشاری را تجربه نکرده باشد؟ اسکولاری نیز اعتراف کرده که ما موظف به قهرمانی هستیم.”

رونالدو اعتقاد دارد که نیمار می تواند در این جام بدرخشد . وی در این رابطه می گوید : ” به عنوان اولین سال حضورش در اروپا و اینکه در تیمی بازی می کرد که نفر اولش مسی است و اکثر توپ ها نیز به او می رسد ؛ عملکرد نیمار چندان هم بد نبود. او فقط 22 سال سن دارد و برای بهتر شدن به اندازه کافی زمان در اختیار دارد. اما این یک واقعیت است که بهترین بازی های نیمار را در تیم ملی برزیل دیده ایم نه در بارسا و این می تواند یک خوش شانسی بزرگ برای اسکولاری محسوب شود”

پدیده با وجود اینکه تیم کشورش را قوی ترین تیم دنیا می داند با این وجود نگران تیم های دیگر است : ” از آرژانتین کمتر صحبت می شود اما من اعتقاد دارم که این تیم پس از برزیل قوی ترین تیم جام است . آنها مسی را دارند که سومین جام جهانیش را تجربه می کند. بیشتر از نیمار و بالوتلی. او قصد دارد که در این جام از خودش ردی به جای بگذارد. در بارسا عملکرد او فراتر از یک بازیکن بوده و نمایش های او غیر قابل توصیف بوده اند با این وجود درخشش در جام جهانی همیشه در یادها می ماند و تو را جاودانه می کند.”

کریس رونالدو :” در حال حاضر رونالدو برتر از مسی است اما او مصدوم است و به تازگی معالجه شده . چنین رقابتی بین بازیکنان به کیفیت جام اضافه می کند. من با چنین جوی در جام های جهانی به خوبی آشنا هستم ”

و اما اسپانیا : ” اسپانیا همان اسکلت تیم قهرمان جهان و اروپایش را حفظ کرده است . من در این تیم بیشتر از رقابت طلبی بین بازیکنان ؛ یک انگیزه بسیار بالا می بینم. فوتبال آنها نمرده است . کسانی که چنین اعتقادی دارند اغراق می کنند. همه از شیوه فوتبالی که آنها بازی می کنند لذت می برند. عصر آنها هنوز به اتمام نرسیده است”

شانس های دیگر قهرمانی : ” آلمان بدون شک تیم قدرتمندی است و من این تیم را مدعی جدی قهرمانی می دانم. با فاصله ایتالیا قرار دارد. این تیم هیچگاه در واقعیت و در شروع مسابقات شانس قهرمانی محسوب نمی شود . اما به تدریج همه را به این باور نزدیک می کند. ”

"ایتالیا بصورت سنتی شانس قهرمانی در هر رویدادی است. از لحاظ دفاعی ایتالیا همیشه تیم فوق العاده ای بوده و مربی این تیم نیز یک نابغه تاکتیکی به حساب می آید. این روزها ایتالیا زیبا هم بازی می کند. در جام ملتهای اروپا دیدم که این تیم فوتبال زیبایی را به نمایش می گذارد”

پراندلی : ” نقش او در تیم ایتالیا کاملا به چشم می آید. او از لحاظ ارتباطش با بازیکنان مرا به یاد جی جی سیمونی می اندازد و از لحاظ خلاقیت های تاکتیکی به اسکولاری می ماند. از لحاظ سازماندهی ؛ تیم های او همیشه در سطح بالایی قرار دارند”

پیرلو : ” پیرلو به نوعی نماد ایتالیاست و می تواند شانس این تیم برای قهرمانی را بالا نگه دارد. او پاهای مقدسی دارد و از طرفی موقعیت سنجی بی نظیر او در زمین همیشه به ایتالیا کمک می کند تا شانس های گلزنی خوبی بدست بیاورد.”

بالوتلی : ” این جام برای او به همان اندازه مهم است که برای نیمار. اگر او این قضیه را درک نکرده باشد باید بگویم که هیچ چیزی از فوتبال نفهمیده است. او باید از فوتبالش لذت ببرد. برزیل بهترین میدان برای این کار است.”

وی در پایان در مورد مشکلات برزیل برای برگزاری مسابقات چنین گفت : ” اگر به شما بگویم که مشکلی وجود نداشته دروغ گفته ام . در 4 سال پیش در آفریقای جنوبی نیز مشکلات وجود داشت. این مشکل فقط مختص به برزیل نیست. زمانی که بازی می کردم به این مسائل توجهی نداشتم اما الان به خوبی می دانم که برگزاری یک چنین رویدادی تا چه اندازه پیچیده و دشوار است "

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها