کد خبر: ۲۲۹۱۴۹
زمان انتشار: ۱۰:۱۲     ۲۱ خرداد ۱۳۹۳
بانک‌ها امکان پرداخت وام ازدواج از منابع قرض‌الحسنه موجود را ندارند با این حال پیشنهادات عملی‌ برای ازسرگیری پرداخت وام ازدواج به دولت ارائه خواهیم داد.
به گزارش پایگاه 598، علی‌اصغر میرمحمدصادقی، مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی با تاکید بر اینکه در 5 سال گذشته در مجموع 5 میلیون و 300 هزار و 670 نفر وام ازدواج دریافت کرده‌اند، گفت: بالغ بر 136 هزار میلیارد ریال در 5 سال گذشته به مردم وام ازدواج پرداخت شده است.

 میرمحمد صادقی رشد منفی سپرده‌های بانکی را یکی از دلایل کاهش پرداخت تسهیلات وام ازدواج برشمرد. وی تعهدات دولت در سفرهای استانی را مانع دیگری بر سر راه پرداخت وام ازدواج اعلام کرد و افزود: در طول دولت دهم سفرهای استانی انجام شد که بابت دور اول تا سوم این سفرها مجموعا 28 هزار و 530 میلیارد ریال تکالیف به سیستم بانکی بار شده است.

مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی دیگر دلیل کندی پرداخت تسهیلات ازدواج را افزایش سقف وام ازدواج در سال‌های گذشته برشمرد و گفت: قبل از سال 87، سقف وام ازدواج 10 میلیون ریال بود که در سال 87 به 20 میلیون ریال رسید و در سال‌های 88 و 89 به30 و 35 میلیون ریال افزایش یافت. همچنین در سال‌های 90 و 91 به 50 میلیون ریال رسید. میرمحمد صادقی در ادامه به تشریح پیشنهادات بانک مرکزی برای کمک به افزایش پرداخت وام ازدواج به دولت خبر داد و گفت: پیشنهاد این است که پرداخت وام ازدواج و جهیزیه از محل منابع اولیه بانک‌ها انجام شود و دیگر اینکه دولت وجوه اداره‌ شده‌ای را تخصیص دهد و معادل همان وجوه بانک‌ها وجوه بگذارند و جمع این منابع صرفا بابت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج تخصیص یافت. میرمحمد صادقی اضافه کرد: یکی، دو بار به بانک‌ها نامه زدیم که اولویت اول شما باید پرداخت تسهیلات ازدواج باشد اما دیگر از طریق منابع قرض‌الحسنه توانایی نداریم سطح وام ازدواج را افزایش دهیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها