کد خبر: ۲۲۸۷۶۰
زمان انتشار: ۱۹:۴۹     ۱۹ خرداد ۱۳۹۳

به گزارش پایگاه 598، اسرائیل با وجود خط مشی‌هایی که سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مرتبط با شهرک‌سازی‌ها را ممنوع می‌کند، برنامه مهم تحقیقات علمی با سرمایه‌گذاری اروپا را امضا کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و خوزه مانوئل باروسو، رئیس کمیسیون اروپا در مراسمی در قدس توافقنامه "افق 2020" را امضا کردند.

رئیس کمیسیون اروپا گفت: توافقنامه "افق 2020" فرصت بزرگی برای افزایش همکاری فعال و مبتکرانه میان اسرائیل و اتحادیه اروپاست. براساس این توافقنامه اسرائیل نیز همانند دیگر اعضای اتحادیه اروپا به این برنامه دسترسی خواهد داشت.

امضای این توافقنامه که باعث شده رژیم صهیونیستی تنها عضو غیراروپایی باشد که از برنامه تحقیقات علمی "افق 2020" بهره‌مند می‌شود، پس از سازش طرفین در خصوص خط‌ مشی‌هایی که توافقات و حمایت‌های مالی از شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری و قدس شرقی را ممنوع می‌کند، صورت گرفت.

این خط مشی‌ها اسرائیل را وادار می‌کند تا در توافق‌های آتی با اتحادیه اروپا به صورت کتبی اعلام کند که شهرک‌سازی‌ها جزو سرزمین‌های رژیم صهیونیستی نیست. پس از آنکه اتحادیه اروپا این خط مشی‌ها را مشخص کرد، تعداد بسیاری از هیات‌های بین‌المللی نیز اقدامات مشابهی برای قطع روابط انجام دادند که به معنای هشدار به رژیم صهیونیستی بود.

باروسو همچنین روز یکشنبه هشدار داد، اگر اسرائیل اقداماتی برای پیش‌برد صلح انجام ندهد "عدم مشارکت" اتحادیه اروپا شدت می‌یابد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها