کد خبر: ۲۲۸۵۳۲
زمان انتشار: ۲۲:۲۵     ۱۸ خرداد ۱۳۹۳

ژوزه مورینیو، سرمربی چلسی هم در مورد تیمش حرف زده و هم راجع به جام جهانی. او قبول دارد که فصل گذشته چلسی هیچ جامی نبرده و برای آنها فصلی کابوس‌وار بوده است. او که بعد از مدت‌ها دوباره به لیگ جزیره بازگشت، در اولین فصل حضورش موفق به کسب هیچ جامی نشد.

آنها در لیگ بعد از من‌سیتی و لیورپول در مکان سوم ایستادند و در لیگ قهرمانان هم 3 بر یک مغلوب اتلتیکومادرید شده و حذف شدند. این برای مربی‌ای که در اولین سابقه حضورش در لیگ ‌برتر موفق به کسب 2 قهرمانی در لیگ، 2 قهرمانی جام‌حذفی و 2 قهرمانی لیگ کاپ شده بود، قابل قبول نبود. خود مورینیو اما در مورد فصل ناکامش می‌گوید: «برای همه چیز تلاش کردیم و فاصله زیادی هم تا رسیدن به اهدافمان نداشتیم اما واقعیت این است که در شروع پروسه‌مان نمی‌توانستیم سریع نتیجه بگیریم. ترجیح می‌دهیم با آرامش و برای آینده آماده شویم».

کار کردن با من سخت است

او در ادامه گفت: «می‌دانم شخصیتی دارم که کار کردن با مرا کمی سخت می‌کند. برای من صبر کردن اصلاً کار آسانی نیست، مخصوصاً که بخواهم صبر کنم و جامی نبرم و چشم به آینده داشته باشم». او همیشه تمام تمرکزش را روی بردن بازی‌ها می‌گذارد و مدعی شده این یکی از سیاست‌هایش است: «سیاست من بردن بازی‌هاست. همیشه از بازیکنانم می‌خواهم بازی‌ها را ببرند. همیشه هم از تیم می‌خواهم موفق باشد. اگر بخواهم از سیاستم بگویم و مستقیماً در مورد فوتبال بگویم، باید اطلاع بدهم که من هیچ وقت به بازیکنانم یاد نمی‌دهم چطور فوتبال بازی کنند. به آنها یاد می‌دهم در تیم من چطور بازی کنند. اینکه فصل گذشته جامی نبردیم برای من تعجب‌برانگیز نبود».

خصوصیت خاص

سرمربی اسبق رئال و اینتر در مورد ترکیب چلسی گفت: «هر بازیکنی خصوصیت خاص خودش را دارد. ما بازیکنان جوان، برجسته و البته معمولی داریم. بعضی‌ها زندگی اجتماعی فوق‌‌العاده‌ای دارند و در اطراف بعضی‌ها زندگی عجیب‌تر در جریان است. همه چیز داریم. هرکس شرایط خاص خودش را دارد و ملیتش هم مربوط به خودش است اما بهترین راه برای انگیزه دادن به هر فردی این است که انگیزه خودت را به او منتقل کنی. بیشتر از همه، مربیان باید این کار را بکنند. مثلاً در تمرینات سرمربی باید اولین کسی باشد که می‌رسد و آخرین کسی باشد که می‌رود. این به تیم و باشگاه، اوضاع و روحیه خوبی می‌بخشد».

قهرمان جام جهانی؟

او در مورد جام جهانی‌ هم صحبت‌هایی کرده است: «سخت است که تصور کنیم اسپانیا بتواند برای چهارمین بار پیاپی در یک تورنمنت بزرگ قهرمان شود اما آنها بازیکنانی دارند که توانایی این کار را دارند. در حقیقت من تیمی نمی‌بینم که بتواند در این دوره برای اولین بار قهرمان شود. برزیل و آرژانتین هم دو تیم فوق‌‌العاده آمریکای جنوبی هستند. اروگوئه هم سومین تیم است اما اروپایی‌ها هم تیم‌های خوبی دارند و قهرمانی را بلدند. قهرمان دوباره از اروپا یا آمریکای جنوبی خواهد بود».

مسی فوق‌‌العاده است

او در نهایت در مورد اینکه مسی باید قهرمان جام‌جهانی‌ شود تا در کنار مارادونا قرار گیرد، صحبت کرده و البته زیاد وارد این بحث نشده است:

مسی در تیم‌ملی‌ای بازی می‌کند که برای او امکان قهرمان شدن در جام جهانی‌ وجود دارد. او مثل «ژرژ وه‌آ» نیست که برای لیبریا بازی کند، یا زلاتان که در سوئد بازی می‌کند. تیم‌ملی او خوب است و بازیکنان خوبی دارد که می‌توانند تیم را به قهرمانی برسانند. البته از نظر من او بازیکن فوق‌‌العاده‌ای است و احتیاجی به بردن جام جهانی‌ ندارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها