کد خبر: ۲۲۸۱۳۸
زمان انتشار: ۱۳:۳۴     ۱۷ خرداد ۱۳۹۳
دانيل داوري معتقد است تيم ملي فوتبال ايران با با هدايت کارلوس کي‌روش مي‌تواند به دور دوم جام جهاني 2014 برزيل صعود کند.

 

دنيل داوري، دروازه‌بان ايراني که از فصل جديد بايد در تيم گراس هاپرس سوئيس بازي کند، در گفت و گو با "اسپورت" آلمان درباره مسائل مختلفي به صحبت پرداخت که در زير مي‌خوانيم:


* در ماه نوامبر گذشته اولين بازي ملي‌تان را براي تيم ملي ايران انجام داديد. آيا يک سال پيش تصور مي‌کرديد در جام جهاني 2014 برزيل حاضر باشيد؟



- در فوتبال همه چيز امکان پذير است. من حقيقت را بارها در فوتبال لمس کرده‌ام. ايران در انتخابي جام جهاني بازي‌هاي خوبي را به نمايش گذاشت. متاسفانه من به دليل مصدوميتي که پيدا کردم نتوانستم ايران را در آن بازي همراهي کنم و بايد بگويم که تمام بازيکنان ما شايستگي‌شان را در انتخابي جام جهاني اثبات کردند. براي من حضور در جام جهاني به همراه ايران يک افتخار بزرگ است.



* ايران را در جام جهاني چطور ارزيابي مي‌کنيد؟



- قطعا ما تيم مدعي در جام جهاني 2014 برزيل نيستيم، اما بايد بگويم که ما تيمي هستيم که به دنبال کسب موفقيت در جام جهاني است. فکر مي‌کنم اين که ما تيم مدعي در جام جهاني محسوب نمي شويم و کسي از ما انتظار موفقيت ندارد خود امتياز مثبتي محسوب مي‌شود. در گروهي که قرار داريم آرژانتين، قطعا بخت نخست صعود است، ما براي صعود از اين گروه شانس داريم. عملکرد و روحيه تيمي ما خوب است و همين باعث خواهد شد تا بتوانيم در گروه خود شگفتي بيافرينيم. ايران مي‌تواند شگفتي‌ساز جام جهاني باشد. اگر در بازي اول برابر نيجريه خوب باشيم و بتوانيم امتياز بگيريم شانس خوبي براي صعود از گروه خواهيم داشت.



* شما در گسن متولد شده‌ايد و اکنون در تيم ملي ايران حضور داريد، اين اتفاق را چطور ارزيابي مي‌کنيد؟



- مربي دروازه‌بان‌هاي ايران بيش از يک سال پيش با من در ارتباط بود. در آن زمان من به همراه اينتراخت براونشوايگ در ليگ دسته دو بوندسليگا بازي مي‌کردم. البته بايد بگويم که وحيد هاشميان نيز در اين دعوت سهم داشت و باعث شد مربي ايران با من گفت و گو کند. ابتدا به صورت ايميلي با مربي ايران در ارتباط بودم، پس از آ‌ن کارلوس کي‌روش به آلمان آمد و بازي من را از نزديک ديد.



* سرمربي ايران را چطور ديديد؟



- کي‌روش مربي کاملا حرفه‌اي است و اين را در هر کاري که او انجام مي‌دهد مي‌توانيد ببينيد. او به خوبي مي‌داند چطور با بازيکنان کار کند. کي‌روش با اعضاي تيم خيلي صحبت مي‌کند. او تجربه بالايي دارد و باعث شده بازيکنان ايران پيشرفت زيادي کنند. به نظرم ما با کارلوس کي‌روش شانس زيادي براي صعود به دور دوم جام جهاني داريم.



* آخرين باري که به ايران رفتيد خيلي کوچک بوديد. اکنون پس از سال‌ها رفتن به ايران را چطور ارزيابي مي‌کنيد؟



- وقتي ايران بودم خيلي بچه بودم، فکر کنم 10 سالم بود، اما شناخت خوبي از ايران دارم. خانواده پدري من در ايران زندگي مي‌کنند. بنابراين ديدن بستگانم خيلي لذت بخش بود. از اين که حس مي‌کردم براي تيم ملي ايران بازي مي‌کنم خيلي خوشحال بودم. من در ايران غريبه نيستم. البته بازگشت پس از اين همه سال به ايران شرايط خاص خودش را داشت.



* آيا پس از رفتن به ايران ديدگاهت به اين کشور تغيير کرد؟



- وقتي در آلمان بودم تصوري از ايران داشتم که سال‌ها با من همراه بود، اما اين تصور پس از رفتن به ايران تغيير کرد. اکنون اطلاعات بيشتري نسبت به ايران دارم، چرا که با بستگانم در اين مورد زياد صحبت کرده‌ام.



* تا چه حد مي‌توانيد فارسي صحبت کنيد؟



- فارسي صحبت کردن آسان نيست. تا حدودي مي‌توانم بفهمم، اما اين براي برقراري ارتباط کلامي کافي نيست.



* چه واکنشي پس از حضور در ايران از مردم دريافت کرديد؟



- مردم ايران علاقه زيادي به فوتبال دارند. قشر زيادي از جامعه ايران به طور مرتب بازي‌هاي فوتبال را دنبال مي‌کنند و تماشاگران زيادي براي ديدن بازي‌هاي تيم مورد علاقه شان به استاديوم مي‌روند. وقتي در تهران بودم افراد زيادي نزد من آمدند و با من خوش و بش کردند. بازي براي تيم ملي ايران افتخار بزرگي است، چرا که اين تيم هواداران زيادي دارد. من از هم تيمي‌هايم شنيده‌ام که داربي تهران در ورزشگاه آزادي با حضور 120 هزار تماشاگر برگزار مي‌شود.



* در بازي دوستانه برابر لبنان شاهد اتفاق تلخي بوديد و بازي‌تان با اين تيم تحت تاثير بمب گذاري در اين کشور قرار گرفتيد. نظرتان در اين باره چيست؟



- آن اتفاق يکي از اتفاق‌هاي تلخ فوتبال بود که خيلي کم رخ داده است. از حضور در آن شرايط راضي نبوديم. همه اعضاي تيم به خاطر اين اتفاقات ناراحت بودند. هر چند کادر امنيتي به خوبي از ما مراقبت مي‌کرد، اما اين اتفاقات براي فوتبال، کشور لبنان و منطقه زيبا نيست.



دنيل داوري در گسن از پدري ايراني و مادري لهستاني متولد شد. او فصل گذشته در تيم اينتراخت براونشوايگ بازي کرد و پس از جام جهاني 2014 برزيل به تيم گراس هاپرس سوئيس خواهد رفت.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها