کد خبر: ۲۲۷۹۵۵
زمان انتشار: ۱۳:۵۷     ۱۶ خرداد ۱۳۹۳
ولایت فقیه مهمترین عامل استحکام نظام در برابر فتنه‌های دشمنان اسلام است که با تبیعت از آن می‌توان انقلاب اسلامی را از گزند بی‌شمار این دشمنان بیمه و حفظ کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، با رحلت امام خمینی (ره) روز چهاردهم خرداد 1368، مجلس خبرگان رهبری، تشکیل و پس از قرائت وصیتنامه این امام بزرگوار از سوی آیت‌الله خامنه‌ای که دو ساعت و نیم طول کشید، بحث و تبادل نظر بر تعیین جانشینی امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب اسلامی آغاز شد.

پس از چند ساعت، سرانجام امام خامنه‌ای رئیس جمهور وقت که خود از شاگردان امام خمینی (ره) و از چهره‌های درخشان انقلاب اسلامی بودند، به اتفاق آرا برای این رسالت خطیر به عنوان رهبر انقلاب اسلامی برگزیده شد.

با توجه به اینکه دشمنان درصدد بودند تا با بهره‌گیری از فرصت رحلت امام خمینی (ره)، یکبار دیگر بتوانند علیه نظام دسیسه کنند و اقتدار آن را در هم بشکنند، هوشمندی ملت ایران و انتخاب سریع و شایسته مجلس خبرگان رهبری همه نقشه‌های آنان را خنثی کرد.

با انتخاب شایسته مجلس خبرگان رهبری، مدیریت نظام اسلامی ایران به دست امام خامنه‌ای افتاد و راه امام خمینی (ره) در پهنه‌ای وسیع‌تر از گذشته در کشور ما ادامه یافت.

حجت‌الاسلام علی قابل رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین در خصوص سالروز آغاز رهبری ولی امر مسلمین جهان امام خامنه‌ای به خبرنگار ما می‌گوید: بعد از رحلت امام‌ خمینی (ره) باید فردی به عنوان ولی‌فقیه در ایران انتخاب می‌شد، که در این راستا مجلس خبرگان رهبری با بصیرت و آگاهی، امام خامنه‌ای را به عنوان ولی‌ فقیه انتخاب کرد.

وی با بیان اینکه تشکیل مجلس خبرگان از تدابیر بلند امام راحل بوده است، بیان کرد: این مجلس توانست در لحظه‌‌ حساس و سرنوشت‌ساز در انتخاب ولی‌‌فقیه هوشمندانه عمل کند و با انتخاب به موقع یک رهبر فتنه‌های دشمنان اسلام را سریع خنثی کند.

قابل با بیان اینکه باید فردی به عنوان ولی فقیه در ایران انتخاب می‌شد که شاگرد و دست‌پرورده اسلام ناب باشد تا اهداف او را در جامعه اسلامی پیاده کند، بیان کرد: امام راحل بارها در سخنانشان فرمودند سیدعلی ‌خامنه‌ای را من بزرگ کردم و به ایشان لقب خورشید انقلاب را دادند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: انتخاب امام خامنه‌ای به عنوان رهبر بهترین و شایسته‌ترین انتخاب نمایندگان مجلس خبرگان بود که تاکنون طعم برکات این انتخاب را مردم ایران چشیده‌اند.

قابل با اشاره به اینکه ولی‌فقیه در چارچوب فرامین و دستورات الهی سخن می‌گوید و اطاعت از دستورات و رهنمودهای ایشان بر همه مسلمانان واجب است، یادآور شد: نمایندگان مجلس خبرگان بر عملکردهای ولی فقیه نظارت می‌کنند تا سخنان رهبری بر محور احکام الهی و قرآن کریم باشد.

وی با بیان اینکه ولایت‌فقیه نقش بسزایی در اداره نظام و خنثی کردن فتنه‌های دشمنان اسلام دارد، بیان کرد: این جایگاه ولایت در ایجاد وحدت و اتحاد بین جامعه مسلمانان بی‌نظیر است و می‌تواند اندیشه‌های بلند اسلام را در دنیا احیا کند.

وی افزود: دشمنان اسلام به نقش سرنوشت‌ساز ولایت‌فقیه در اداره جامعه اسلامی پی برده‌اند و تلاش می‌کنند با دسیسه‌های مختلف از جمله ایجاد شبهه این نقش را در بین آحاد جامعه کمرنگ کنند تا بتوانند به اهداف شوم خود دست یابند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: برای خنثی کردن این فتنه‌های دشمن باید نقش ولایت‌فقیه بیشتر در بین قشرهای مختلف جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان تبیین شود تا آنان به جایگاه ولایت پی ببرند و بتوانند از آن در برابر شبهه‌های مختلف دفاع کنند.

حجت‌الاسلام علی عباسی معاون حوزه تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه قزوین نیز در خصوص نقش ولایت‌فقیه به خبرنگار ما می‌گوید: امام خمینی (ره) سیاستمدار هوشیاری بودند و در دوران زندگی خود اقدامات بسزایی را در خنثی کردن نقشه‌های دشمنان حتی بعد از رحلت خود انجام دادند.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) با دستور تشکیل مجلس خبرگان رهبری نخستین اقدام خود را در حفظ و ادامه دادن انقلاب اسلامی انجام دادند، بیان کرد: برپایی این مجلس حتی می‌توانست بعد از فوت این امام بزرگوار دسیسه‌های شوم دشمنان اسلامی را خنثی کند که تحقق این مهم یکی از تدابیر بلند ایشان محسوب می‌شود.

معاون حوزه تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه قزوین رهبر معظم انقلاب را بزرگ‌ترین میراث امام خمینی (ره) دانست و گفت: امام خامنه‌ای امروز با تدبیر و درایت والا، کشور را اداره و نقشه‌های شوم دشمنان را علیه نظامی اسلامی خنثی می‌کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه باید از فرامین و دستورات رهبر فرزانه انقلاب اطاعت کنیم و در برابر فتنه‌های دشمنان هوشیار باشیم، بیان کرد: امروز با رهبری‌ خردمندانه امام خامنه‌ای، نظام ما در اوج قدرت سیاسی قرار دارد و هیچ کشوری نمی‌تواند در برابر این نظام و مردم همیشه در صحنه آن مقاومت کند.

عباسی با بیان اینکه با سیاست‌ها و اندیشه‌های بلند رهبر فرزانه انقلاب در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، نظامی و علمی ما تاکنون به موفقیت‌های بزرگی در جهان دست یافتیم، عنوان کرد: همه این موفقیت‌ها را مرهون تدبیر و درایت ولایت‌فقیه می‌دانیم که این جایگاه رفیع ایشان را در کشور نشان می‌دهد.

معاون حوزه تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه بصیرت‌دهی و آگاه سازی مردم از دسیسه‌های دشمنان از ویژگی‌های ولایت‌فقیه است، بیان کرد: رهبر فرزانه انقلاب همیشه در لحظه‌های حساس از جمله فتنه 88 با هوشیار کردن مردم از ابعاد مختلف این فتنه توانستند اهداف دشمنان را نقش بر آب کنند.

وی با بیان اینکه از تشکیل انقلاب اسلامی تاکنون دشمنان اسلام در راس آن، روسای کشورهای استکبار جهانی مدام در فکر خدشه‌دار کردن این انقلاب بودند، تصریح کرد: تنها فردی که توانسته تاکنون فتنه‌های آنان را بعد از امام راحل خنثی کند، وجود مقدس امام خامنه‌ای رهبر فرزانه انقلاب است.

عباسی افزود: ایشان با درایت و تدابیری که در حفظ انقلاب اسلامی پیاده کردند، توانستند فتنه‌های دشمنان را یکی پس از دیگر خنثی کنند و به آنان اجازه و فرصت تجاوز به کشور اسلامی ایران را ندهد که این مهم بیانگر مدیریت بی‌نظیر ایشان در اداره امور کشور است.

معاون حوزه تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه قزوین با اشاره به بیانات امام خمینی مبنی بر اینکه «پشتیبان ولایت‌فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد»، اظهار کرد: عمل کردن به این سخن ایشان می‌تواند ما را همیشه از فتنه‌های دشمنان بیمه و در برابر آن پیروز کند که این ضرورت اطلاعت و تبعیت آحاد جامعه از ولایت‌فقیه را در کشور دوچندان می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس ثبات و اقتدار نظام اسلامی فقط در پرتو پیروی از ولایت‌فقیه است و امروز نقش مهم و جایگاه ولایت برای دشمنان به خوبی تبیین و مشخص شده و درصد تضعیف آن هستند.

در راستای خنثی کردن این فتنه دشمن، باید جایگاه ولایت فقیه به زبانی ساده و دور از مفاهیم پیچیده برای جوانان و نوجوانان که بزرگترین سرمایه کشور و ضامن حفظ انقلاب اسلامی هستند، به خوبی تبیین شود تا آنان در برابر شبهاتی که دشمن در راستای کمرنگ کردن جایگاه ولایت‌فقیه مطرح می‌کند، مصون باشند.

همچنین دشمنان اسلام با ایجاد فتنه‌های دیگری مانند تهاجم فرهنگی و تحریم‌های اقتصادی درصدد هستند تا مردم را علیه این نظام تحریک کنند که در این زمینه نیز باید آحاد جامعه هوشیار باشند و برای در امان بودن از این فتنه‌ها پشتیبان ولایت‌فقیه باشند تا از گزند آنها محفوظ بمانند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها