کد خبر: ۲۲۷۸۹۹
زمان انتشار: ۱۰:۵۸     ۱۵ خرداد ۱۳۹۳
«نیکلا دی ریوری» سرپرستی تیم مذاکره‌کننده فرانسه در گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران و ۱+۵ را به عهده خواهد گرفت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، پس از آنکه دفتر ریاست جمهوری فرانسه حدود دو هفته پیش خبر کناره‌گیری «ژاکوس اودیبر» سرپرست تیم مذاکره‌کننده این کشور در گفت‌وگوهای ایران و ۱+۵ را از سمتش اعلام کرد پایگاه خبری المانیتور در گزارشی فرد جایگزین آقای اودیبر را معرفی کرده است.

«نیکلا دی ریوری‌» که آخرین سمتش دستیار وزیر فرانسه در امور بین‌الملل بوده است قرار است جایگزین «ژاکوس اودیبر» شود که مواضع سختگیرانه‌ای در قبال برنامه هسته‌ای ایران داشته است. «ریوری» علاوه بر تصدی سمت‌های دیپلماتیک دیگر، نماینده دائم فرانسه در سازمان ملل بوده است.

فرانسه همواره در گفت‌وگوهای هسته‌ای با ایران مواضع سخت‌گیرانه‌ای داشته است. در زمان آدیبرت، این مواضع سخت‌گیرانه‌تر از گذشته هم شده بود.

در شرایطی که رژیم اسرائیل و کشورهای حاشیه خلیج فارس از آمریکا به خاطر مواضع نرم در برابر ایران انتقاد می‌کردند، فرانسه همواره در مذاکرات هسته‌ای صدای آنها قلمداد می‌شد.

فرانسه در سال ۲۰۱۱ توانست حمایت سایر کشورهای اتحادیه اروپا برای وضع تحریم‌های نفتی علیه جمهوری اسلامی ایران و بانک مرکزی این کشور را جلب کند. در آبان ماه سال گذشته هم در حالی که توافق موقت هسته‌ای با ایران در حال امضا شدن بود این دیپلمات فرانسوی با بیان اینکه متن توافقنامه هنوز ضعیف است با لوران فابیوس، وزیر خارجه تماس گرفت و از وی خواست به مذاکرات بپیوندد.

اودیبر در شرایطی از سمتش کنار می‌رود که کاترین اشتون، سرپرست کشورهای ۱+۵ در مذاکرات هسته‌ای هم اعلام کرده ماه اکتبر از سمتش در این مذاکرات کنار می‌رود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها