کد خبر: ۲۲۷۸۸
زمان انتشار: ۱۲:۵۹     ۱۹ مهر ۱۳۹۰

به گزارش 598، انبارلویی در رسالت نوشت: ستیهندگی معادل فارسی واژه آنتاگونیسم به معنای ستیزی است که با لجاجت و جنگ و سرکشی و نافرمانی باشد.

ستیهندگی بیش از همه در  حوزه اندیشه سیاسی به مفهوم تضاد، نزاع و آ‌شتی‌ناپذیری در منازعات سیاسی است. مارکسیست‌ها جامعه را از زاویه طبقات نگاه می‌کردند و طبقات را هم در تضاد با هم می‌دیدند. لذا آشتی‌ناپذیری یک میراث زشت از تفکر مارکسیستی است.

طراحان جنگ نرم علیه ملت ایران در انتخابات سال 84 و سال 88 ویروس آنتاگونیسم را ابتدا به نخبگان سیاسی و سپس به بدنه اجتماعی احزاب و گروه‌های رقیب تزریق کردند. برای اولین بار طی سه دهه گذشته اردوکشی‌های خیابانی به صورت یک سنت سیئه برای رقابت‌های سیاسی باب شد. طرفین برای اثبات حقانیت خود به جای گفتگو و تعامل سیاسی مقداری از کلفتی رگ گردن و ضخامت بازو استفاده کردند. یک ضلع رقابت طراحی مواضع سیاسی خود را به رادیوهای بیگانه بویژه بی‌بی‌سی و رادیو آمریکا کنترات داد و سرویس‌های فعال جاسوسی دشمن هم در کف خیابان در عبور یک جریان سیاسی از خطوط قرمز نظام و بی‌مهری به مردم و امام و رهبری آنها را یاری کردند. لذا یک ضلع رقابت خود را از یک مخالف قانونی به سطح یک مخالف غیر قانونی فرو کاهید.

رهبری معظم انقلاب هرچه تلاش فرمودند آنها را از این بیراهه نجات دهند - به گونه‌ای که سفره سیاسی خود را از بیگانگان و منافقان و ملحدان جدا کنند- ممکن نشد. تقلب رمز آ‌شوب آنها بود و هنوز هم کلمه رمز آنان برای عبور از انقلاب همین است و آن را رها نکردند. شرارت‌های سیاسی روز قدس، 13 آبان، ‌16 آذر و روز عاشورای سال 88 آنان به آنجا رسید که مردم در 9 دی سال 88 و 22 بهمن به خیابان‌ها ریخته و انزجار خود را از نوع سیاست‌ورزی عده‌ای که فقط در زمین دشمن توپ می‌زدند، اعلام کردند.

مقام معظم رهبری همواره روی این مهم تاکید داشتند که مسئولان عدالت وانصاف در برخورد با مخالف را از نظر دور ندارند و کسی حق ندارد فراتر از قانون با جریان مخالفی که حالا معاند شده بود، برخورد کند. مردم با بصیرت همیشگی خود از این امتحان الهی روسفید بیرون آمدند. اجازه ندادند ویروس آنتاگونیسم و ستیهندگی سیاسی از سطح برخی نخبگان غافل به بدنه اجتماع نفوذ کند. لذا با کمترین هزینه، اقتدار و صلابت نظام حفظ شد. ایران اسلامی پس از فروکش شدن گرد و غبار نبرد نرم دشمن، مقتدرتر از گذشته در داخل و خارج ظاهر شد. این خود بستری شد برای بیداری اسلامی در منطقه که آثار و نتایج آن در جهان بر کسی پوشیده نیست.

دشمنان اسلام و نظام تئوری اردوکشی خیابانی و ناامن‌سازی انقلاب را با تزریق ویروس آنتاگونیسم می‌خواستند عملیاتی کنند که یک دفعه مواجه شدند در امپراتوری تحت نفوذ خودشان در منطقه، حکومت‌های مستبد و وابسته به آنان با همین اردوکشی‌های خیابانی یکی پس از دیگری ازتخت به زیر افتادند. دشمنان جمهوری اسلامی اصل نظام را در این ناآرامی‌ها هدف قرار دارد. امروز نظام سرمایه‌داری در جنبش وال استریت در آمریکا و اروپا مورد چالش جدی قرار گرفته و سطح اعتراضات تا 140 شهر آمریکا گسترش یافته است.

دیدار روز جمعه شماری از اعضای حزب موتلفه اسلامی با حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی و دیدارهایی از این دست تلاشی برای کنترل و مهار ویروس آنتاگونیسم در فضای سیاسی کشور است.

اینکه مباحث کلیدی و مهم مطرح شده در این دیدارها چقدر در تلطیف فضای سیاسی موثر بود و ملاقات‌کنندگان تا چه حد به اهداف خود نزدیک شدند یک بحث است. اگر روزی متن و محتوای مذاکرات منتشر شود همگان خواهند دید که این مجموعه تلاش‌ها به منظور تنظیم دُز رقابت در رجوع به آرای مردم به گونه‌ای است که بیگانگان نتوانند با مداخله در امور داخلی ایران برای امنیت نظام تهدید درست کنند.

مفهوم این رفتار سیاسی نه به معنای آشتی ملی است و نه به معنای نجات ملی بلکه به این معناست که دُز رقابت در داخل را نباید آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها و رژیم صهیونیستی با استفاده از عوامل خود در داخل و رسانه‌های جهنمی خود در خارج تعیین کنند. بلکه نخبگان و اضلاع رقابت باید به این مهم توجه کنند که انتخابات یک فرصت برای "تامین" امنیت ملی است نه یک "تهدید" برای کل نظام و انقلاب!

کسانی که به این مهم دقت نکردند در انتخابات سال 84 و 88 خود را از یک ضلع رقابت قانونی به یک گروهک غیرقانونی فرو کاهیدند و این برای کل نظام یک آسیب است.مدل رقابت را باید خود نخبگان طراحی کنند. انتخابات دوره نهم مجلس و دوره یازدهم ریاست جمهوری در پیش است. به نظر می‌رسد مردم ما در مورد کیفیت رقابت هم به لحاظ محتوا و هم به لحاظ شکل از فضای انتخاباتی سال 84 و 88 عبور خواهند کرد.مدل رقابت در دهه 90 معطوف به کارکردی خواهد بود که ما آسیب‌های گذشته را پشت سر بگذاریم. در مدل یاد شده باید عقلانیت سیاسی، ادب و آداب سیاست‌ورزی، معنویت و اخلاق جایگاه ویژه داشته باشد.ملاقات با یک رجل سیاسی مذهبی که با ما دیدگاه متفاوت و حتی متضاد دارد به معنای پذیرش حرف‌های آ‌نها و یا تبرئه آنها نسبت به خطاهای سیاسی ایشان نیست. اما نفس این دیدارها نوعی خلع‌سلاح دشمن است که طی دو سال گذشته سعی کرده‌اند فضای سیاسی کشور را با آنتاگونیسم سیاسی آلوده کنند.

واکنش رسانه‌های دشمن و برخی رسانه‌های دوم خرداد نسبت به این دیدارها نیز جالب است. آنهایی که نانشان در بالا بردن دُز رقابت در داخل است به نوعی عدم رضایت خود را نشان می‌دهند و سوزن‌بانی اخبار این دیدارها نشان دهنده نگرانی آنها است. برخی دوستان هم که به نوعی گله‌ خود را از این دیدارها ابراز می‌کنند باید بدانند بستر نبرد نرم در داخل، ایجاد ناآرامی‌، نفرت و غنی‌سازی ویروس آنتاگونیسم در فضای سیاسی کشور است. انقلاب در دهه 90 ماموریت‌های ویژه‌ای دارد.

تعمیق گفتمان خدمت، پیشرفت و عدالت در داخل و مدیریت بیداری اسلامی در منطقه و جهانی‌سازی اسلام از جمله این ماموریت‌ها است. دیگر وقتی باقی نمی‌ماند ما به عقب برگردیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها