کد خبر: ۲۲۷۸۲۹
زمان انتشار: ۲۲:۳۶     ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
طوفان شدید در یزد آغاز شده و فضای شهر آکنده از گرد و غبار غلیظ است به نحوی که رنگ آسمان شهر نیز تغییر کرده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، یزد که هر سال فصل باد و خاکش تا نیمه های اردیبهشت ما بیشتر ادامه نداشت، امسال تقریبا هر روز شاهد طوفان و گرد و غبار شدید بوده است.

طی دو هفته اخیر، هر روز بر شدت طوفانها افزوده شده و امروز نیز طوفان، گرد و غبار بسیار شدیدی به هوا بلند کرد تا جایی که آسمان شهر رنگ خاک به خود گرفت و برای دقایقی هوا تاریک و آسمان تیره و تار شد.

میزان دید در سطح شهر نیز بسیار کاهش یافته و این امر سبب اختلال در تردد خودروها شده است.

یکی از کارشناسان هواشناسی استان یزد اظهار داشت: طوفان در طول دو هفته گذشته در استان یزد شدت یافته به نحوی که یکی از طوفان‌های هفته بیش از 100 کیلومتر در ساعت سرعت داشت و هم اکنون طوفان با سرعت 80 کیلومتر در ساعت یزد را در نوردیده است.

محمد میرحسینی عنوان کرد: طوفانها تا اواخر هفته تداوم خواهد داشت و شدت آنها قابل پیش بینی نیست.

وی عنوان کرد: به دلیل شرایط جغرافیایی یزد، وزش طوفان هر بار گرد و غبار شدیدی در هوا پراکنده می کند که این امر سبب تیره و تار شدن آسمان شهر می شود.

بوی خاک حتی در منازل در بسته نیز استشمام می‌شود

اکنون همه شهر بوی خاک می دهد و مردم حتی در منازل خود نیز به رغم بسته بودن درب و پنجره‌ها، بوی خاک را استشمام می‌کنند.

تقریبا هر روز پس از پایان گرد و خاک، نم باران، شهر را زیر پرده ای از گل فرو می برد.

طی چند روز گذشته تعداد زیادی درخت در بلوارهای اصلی شهر شکسته و تعداد زیادی از تیرهای چراغ برق نیز آسیب دیده است.

شرایطی که دیروز مردم تهران شاهد آن بودند، به شکلی خفیف تر هر روز در یزد اتفاق افتاده و این امر حتی سلامتی مردم را تحت تاثیر قرار داده است.

جلوگیری از حضور کودکان و افراد کهنسال در خیابانها هنگام وقوع طوفان

یکی از پزشکان متخصص اطفال استان یزد نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: گرد و  غبار پراکنده در هوا برای کودکان و افراد کهنسال بسیار خطرناک است و حتی می تواند در کودکان آسم ایجاد کند.

مژگان ده‌بیدی عنوان کرد: مردم تا حد امکان از رفت و آمد در شهر هنگام وقوع طوفان و ساعتی بعد از آن خودداری کنند و در صورت نیاز به حضور در شهر حتما از ماسک استفاده کنند.

وی بیان کرد: کودکان به هیچ وجه نباید در معرض هوایی آلوده به گرد و غبار قرار گیرند و اگر در منازل نیز بوی خاک استشمام می شود، والدین تلاش کنند با گرفتن حوله مرطوب مقابل دهان و بینی کودکان، از تنفس آنها در این فضا جلوگیری کنند.

این شرایط طی روزهای آینده نیز در شهر حاکم است و گلخانه داران نیز که بیشترین آسیب‌ها را از این طوفان‌ها دیده‌اند، لازم است در این زمینه چاره اندیشی کنند.

با توجه به اینکه در بافت تاریخی نیز دیوارهای سست بر اثر شدت باد فرو ریخته اند، لازم است مردم تمهیدات لازم را بیندیشند و از ایستادن در کنار این دیوارها، پارک خودرو در این مکانها و زیر درختان و چراغ های برق خودداری کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها