کد خبر: ۲۲۶۷۹۰
زمان انتشار: ۱۲:۱۲     ۱۰ خرداد ۱۳۹۳
ویروس مرگبار خوک، دوباره مزارع پرورش خوک در شیکاگو را آلوده کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل ازiranpn ،  مزارع پرورش خوک در ایندیانا، مجدداً به ویروس مرگبار خوک آلوده شده است.
سرمایه‌گزاران و دامپزشکان به شدت نگران هستند، چرا که اگر ویروس به سرعت مهار نشود، احتمال از بین رفتن 10 درصد از جمعیت گرازهای امریکا وجود دارد.
 
دامپزشکان روز سه شنبه، شیوع این ویروس را تأیید کردند. این ویروس اسهال‌آور (PEDv ) نام دارد. این ویروس تا کنون 7 میلیون خوک را مبتلا کرده و یا کشته است.
 
به گزارش رویترز: قیمت گوشت خوک در امریکا برای اولین بار به شدت بالا رفت و به بیشترین حد طی یک سال گذشته رسید.
 
مت اکرمن (Matt Ackerman)، دامپزشک جراح به رویترز گفت: مدیران مزارع مایل نبودند که شیوع این ویروس فاش شود، اما او به نمایندگی از صنف خود، مجاز است که فاش نماید.
 
تلاش‌های ایالتی و فدرالی برای مهار و از بین بردن این ویروس نتیجه نداده است، چرا که فرض بر این است که ابتلای یک خوک به ویروس (PEDv)، ممکن است پس از پنج سال دوباره تکرار شود، لذا مزارع هیچ گاه نمی‌توانند از پاک شدن مزرعه خود از این ویروس مطمئن گردند. اما این بار ویروس پس از یک سال عود کرده و دوباره فعال شده است.
 
به گزارش رویترز: عود ویروس PEDv تأیید شده است. انجمن امریکایی دامپزشکان خوکی به رویترز گفته است: برای اولین بار احتمال شیوع نیز تکرار می‌شود. به نظر می‌رسد تا کنون 30 درصد از مزارع آلوده شده باشند.
 
بنابر همین گزارش: رکورد قیمت گوشت گراز در امریکا شکسته شد و بیش از 26 درصد در عمده‌فروشی افزایش یافت و بالتبع در خُرده فروشی نیز تأثیر به سزایی گذاشت.
 
کارشناسان انتظار ضرر و زیان‌های بسیار زیادی به گله‌داران می‌دهند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها