کد خبر: ۲۲۶۷۶۹
زمان انتشار: ۱۱:۴۷     ۱۰ خرداد ۱۳۹۳
کاپیتان تیم ملی فوتبال کشورمان معتقد است این تیم ضعف گلزنی ندارد و با یک گل هم می‌توان به پیروزی رسید.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از جام نیوز، اعضای تیم ملی فوتبال ایران در پایان اردوی 18 روزه خود در اتریش، با پرواز اتریشی از وین به تهران بازگشته و ساعت 3 بامداد امروز (شنبه) وارد فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) شدند. اظهارات ملی پوشان را در زیر بخوانید:

 

* حسینی: مصدومیتم در بازی با مونته نگرو جدی نبود / لباس‌ها در حال بهتر شدن هستند

سید جلال حسینی در خصوص اردوی تیم‌ملی در اتریش گفت: «همه چیز در این اردو خوب بود. تمرینات خوبی برگزار کردیم و 3 بازی عالی هم انجام دادیم. در این اردو به آمادگی خوبی رسیدیم و آماده سفر به برزیل هستیم.»

 

وی در مورد این که تیم‌ملی با برگزاری این دو اردو برای جام جهانی آماده شده است ادامه داد: «البته ما فرصت های زیادی از دست دادیم اما برگزاری این دو اردو خیلی به ما کمک کرد و از نظر روحی و بدنی به شرایط ایده‌آلی دست یافتیم.»

 

حسینی افزود: «قوام تیم‌ملی به دست آمده و در اردوی برزیل به امادگی صددرصد می رسیم و آماده حضوری پرقدرت در جام جهانی برزیل می شویم.»

 

وی در مورد مصدومیتش در این اردو هم خاطرنشان کرد: «در بازی با مونته نگرو مصدومیت جزیی برای من اتفاق افتاد که با چند روز استراحت حل شد و مشکلی نیست.»

 

مدافع تیم ملی فوتبال کشورمان درباره مصدومیت هاشم بیگ زاده هم اظهار داشت: «خیلی از مصدومیتش ناراحت شدیم و واقعا خودش هم از این اتفاق ناراحت شد اما با یک تصمیم خوب راهی برزیل شد و امیدوارم که به جام جهانی برسد.»

 

حسینی در پایان در خصوص لباس های تیم‌ملی هم افزود: «لباس‌ها در حال بهتر شدن هستند!»

 

* قوچان نژاد: اردوی اتریش نشان داد شانس صعود داریم

رضا قوچان نژاد اظهار داشت: «اردوی بسیار خوبی را پشت سرگذاشتیم. کی روش از بازیکنان راضی بود و 2 هفته تمرینات بسیار خوبی را پشت سرگذاشتیم.»

 

وی افزود: «سه دیدار تدارکاتی خوب را هم برگزار کردیم، بازی با نیجریه نخستین دیدار ما در جام جهانی است که اهمیت بالایی دارد و در دیدار مقابل آنگولا نشان دادیم که مقابل نیجریه هم شانس خواهیم داشت. البته نیجریه تیم بهتری نسبت به آنگولا است.»

 

مهاجم تیم ملی ایران تصریح کرد: «معتقدم با برگزاری اردوی برزیل و آنالیز دیدارهای تدارکاتی تیم ملی به شرایط خوبی می رسد. اردوی اترش نشان داد که می توانیم برای صعود از گروهمان در جام جهانی شانس داشته باشیم.»

 

قوچان نژاد در مورد اینکه برای تیم ملی در جام جهانی هم گلزنی کند، تاکید کرد: «امیدوارم که بتوانم این کار را انجام دهم. البته گذشته ها دیگر گذشته است و باید خود را آماده برزیل کنیم تا با سطح کیفی بسیار خوبی وارد مسابقات شویم.»

 

* احمدی: برگزاری این دو اردو به نفع فوتبال ما شد / کادرفنی به خواسته هایش رسید

رحمان احمدی گفت: «اردوی خوبی را پشت سر گذاشتیم که از همه نظر برای ما ایده آل و خوب بود.»

 

وی ادامه داد: «برگزاری این دو اردو قطعا به نفع فوتبال ما خواهد شد چرا که هم تمرینات خوبی برگزار کردیم و هم 3 بازی دوستانه خوب را پشت سر گذاشتیم و کادرفنی هم به خواسته‌هایی که داشت رسید.»

 

دروازه‌بان تیم‌ملی فوتبال کشورمان در پایان در مورد کم گل زدن تیم ملی در بازی های اخیرش هم اظهار داشت: «در زمان باقی مانده این مشکل هم رفع خواهد شد و بازی به بازی بهتر می شویم. البته ما در بازی های مان موقعیت گل زنی ایجاد کردیم اما توپ ها در گل نمی رفت. امیدوارم در آخرین بازی دوستانه قبل از جام جهانی بتوانیم گل بزنیم و بازی را ببریم تا برای مقابله با همگروهای‌مان آماده‌تر شویم.»

 

* خلعتبری: فرانسه و انگلیس هم نمی توانند قول صعود به مرحله بعد را بدهند

محمدرضا خلعتبری گفت: «‌2 هفته خوب را در اتریش پشت سر گذاشتیم و تمرینات خوبی هم برگزار کردیم و 3 بازی دوستانه هم انجام دادیم و با این شرایط فکر می کنم بازیکنان تیم ملی تا حد زیادی به خواسته‌های کی‌روش نزدیک شدند. فکر می‌کنم تا قبل از بازی با نیجریه به خواسته کی‌روش 100درصد برسیم.»

 

مهاجم تیم‌ملی فوتبال کشورمان در پاسخ به این سوال که ایران می تواند از گروهش صعود کند یا نه افزود: «حتی فرانسه و انگلیس هم نمی توانند قول صعود به مرحله بعد را بدهند. با این همه اعتقاد داریم در فوتبال چیزی قابل پیش بینی نیست. تیم خوبی داریم و می توانیم به دور بعد صعود کنیم و از سایر تیم ها چیزی کم نداریم اما اعتقاد دارم نباید انتظارات مردم را خیلی بالا برد. هر چند که باید بگویم که با تمریناتی که انجام می دهیم خودم هم امیدوارم که به دور بعد صعود کنیم.»

 

* جهانبخش: برای انتخاب تیم جدیدم با کی‌روش مشورت می کنم / فعلاً به تیم های بزرگ فکر نمی کنم

علیرضا جهانبخش گفت: «بچه‌ها همگی محک خوبی در اردوی اتریش خوردند و شرایط خوبی در این اردو حاکم بود. 3 بازی تدارکاتی نیز انجام دادیم که به نظرم بازی‌های خوبی بود و از تمام بازیکنان در این 3 دیدار استفاده شد تا آنها نیز بتوانند خودشان را در این 3 بازی نشان دهند. در ادامه هم نظر کادرفنی است که چه کسانی به جام جهانی اعزام شوند و چه کسانی بازی کنند که در نهایت امیدوارم هر بازیکنی به برزیل می‌رود بتواند عملکرد خوبی در این رقابت‌ها داشته باشد.»

 

وی افزود: «مقابل مونته‌نگرو کمی کار برایم سخت بود چون تنها یک روز بود که به تیم ملی اضافه شده بودم و در این شرایط بازی کردم اما اعتقاد دارم هر زمانی به یک بازیکن در تیم ملی حتی یک شانس کوچک هم می‌رسد باید بازیکن فوق از آن استفاده کرده و بیشترین سعی و تلاشش را داشته باشد. بازی با بلاروس هم با اینکه خیلی خسته بودم اما تمام تلاشم را کردم تا عملکرد خوبی داشته باشم.»

 

جهابخش در خصوص اینکه تا چه اندازه فکر می‌کند در ترکیب اصلی تیم ملی در جام جهانی باشد، گفت: «قطعا تمام تلاشم را کردم تا باشم و هدف تمام بازیکنان نیز همین است. امیدوارم که من هم در ترکیب نهایی باشم و اگر این اتفاق برایم بیفتد امیدوارم بتوانم عملکرد خوبی داشته باشم.»

 

مهاجم تیم ملی ادامه داد: «رقابت خوبی در حال حاضر بین بازیکنان حاکم است و تلاش و سعی همه ما این است که بتوانیم عملکرد خوبی در جام جهانی داشته باشیم. من هم امیدوارم بتوانم در چنین فضایی به کار گرفته شوم و تا بتوانم پاسخ مناسبی به اعتماد کادرفنی بدهم.»

 

وی در مورد پیشنهاد باشگاه خرونینخن تصریح کرد: «خرونینخن تیمی است که به لیگ اروپا رفته و گویا پیشنهاد جدی هم به نایمخن برای جذب من داده است البته فعلا دوست دارم دیرتر و حتی‌المقدور بعد از جام جهانی در این خصوص تصمیم گیری کنم.»

 

جهانبخش در مورد اینکه آیا برای انتخاب جدیدش با کی‌روش مشورت خواهد کرد یا خیر، گفت: «تا به حال که با او صحبتی در این زمینه نداشته‌ام اما اگر بخواهم انتخاب نهایی را در این مورد داشته باشم به طور حتم از وی مشورت خواهم گرفت چون می‌دانم که کی‌روش می‌تواند به من کمک کند.»

 

وی در پایان در مورد اینکه چه زمانی به یک تیم بزرگ خواهد پیوست، گفت:‌ «فعلا به پیوستن به تیم‌های بزرگ فکر نمی‌کنم و دوست دارم ابتدا به یک تیم با سطح بالاتر از نایمخن پیوسته و سپس به تیم‌های بزرگ اروپایی فکر خواهم کرد.»

 

* انصاری فرد: ابتدا به رفتن به برزیل فکر می کنم تا گلزنی در جام جهانی

کریم انصاری‌فرد در خصوص اردوی اتریش گفت: «هم اردوی آفریقای جنوبی و هم اردوی اتریش برای تیم ملی اردوهای خوب و مفیدی بودند، البته تمام بازیکنان در اردوی اتریش حضور داشتند و اردوی تکمیلی را پشت سر گذاشتیم و امیدوارم با آمادگی کامل راهی جام جهانی 2014 برزیل شویم.»

 

وی در مورد پیش‌بینی‌اش از نتایج تیم ملی در جام جهانی گفت: «پیش‌بینی از نتایج تیم ملی سخت است اما ما تمرینات پرفشاری را پشت سر گذاشتیم. در برزیل هم تمام توان و تلاش خود را خواهیم گذاشت و از مردم هم می‌خواهیم تا ما را دعا کنند تا شرمنده‌شان نشویم.»

 

انصاری‌فرد در خصوص تفاوت اردوی اتریش با آفریقای جنوبی گفت: «اردوی آفریقا بیشتر به کارهای آمادگی جسمانی اختصاص داشت و در اردوی اتریش به کارهای تاکتیکی پرداختیم. در اتریش تلفیقی از کارهای تاکتیکی و بدنی را پشت سر گذاشتیم و امیدوارم ثمره‌اش را در جام جهانی ببینیم.»

 

وی در مورد بازی آخر تیم ملی و گلزنی‌اش مقابل آنگولا تصریح کرد: «لطف خدا و همت بچه‌ها باعث گلزنی‌ام شد و من سهم کمی در این گل داشتم.»

 

مهاجم تیم ملی در مورد اینکه آیا می‌توان از او در جام جهانی توقع گلزنی داشت یا خیر، گفت: «امیدوارم ابتدا در ترکیب 23 نفره تیم ملی برای اعزام به برزیل باشم. در صورت اعتماد کادرفنی و قرار گرفتن در ترکیب نهایی نیز امیدوارم، لطف خداوند برای موفقیت در جام جهانی نصیبم شود.»

 

* داوری: تیمم را زود انتخاب کردم تا با خیال راحت به جام جهانی بروم / به دنبال چالش جدیدی بودم

دنیال داوری در خصوص اردوی اتریش گفت: «اردوی بسیار خوبی داشتیم و از لحاظ تیمی بسیار به هم نزدیک شدیم. برای حضور موفق در جام جهانی بسیار آماده هستیم و این آمادگی را داریم که مرحله‌ای جدید از اردوی آماده‌سازی را نیز در کشور میزبان جام جهانی آغاز کنیم.»

 

وی در مورد اینکه میزان آمادگی‌اش در چه سطحی است، گفت: «برای من اردوی اتریش تجربه جدیدی بود و سعی کردم تا سرحد توان آمادگی‌ام را حفظ کنم. در اردویی که گذشت نیز در کنار سایر دروازه‌بان‌ها سخت کار کردم و امیدوارم بتوانیم عملکرد خوبی در جام جهانی داشته باشیم.»

 

وی در خصوص اینکه کدام دروازه‌بان در جام جهانی وظیفه حراست از دروازه تیم ملی را برعهده خواهد داشت، گفت: «در حال حاضر  4 دروازه‌‌بان آماده در تیم ملی حضور دارد و هر کدام را که کادرفنی صلاح بداند وی در جام جهانی در دروازه تیم ملی خواهد ایستاد، البته من هم این آمادگی را دارم.»

 

داوری در مورد پیش‌بینی‌اش از نتایج تیم ملی گفت: «3 تیم دشوار در گروه ما هستند با این حال ما هم نا امید نیستیم و اگر بتوانیم مقابل نیجریه نتیجه خوبی بگیریم شانس زیادی برای صعود و موفقیت خواهیم داشت.»

 

وی در مورد پیوستنش به گراس‌هاپرز سوئیس گفت: «صحبت خوبی با سرمربی و مربی دروازه‌بان‌های گراس هاپرز داشتم و این یک فرصت و چالش جدید برای من است و امیدوارم از این فرصت به خوبی استفاده کنم.»

 

دروازه‌بان فصل گذشته برانشوایگ در مورد اینکه چرا به سرعت و قبل از جام جهانی تیم جدیدش را انتخاب کرده‌ است، گفت: «تیمم را زود انتخاب کردم چون نمی‌خواستم این موضوع باعث بر هم خوردن تمرکزم در جام جهانی شده و باعث شود در این مورد به من استرس و دغدغه‌ای داشته باشم. تیمم را انتخاب کرده‌ام و الان با خیالت راحت می‌توانم به جام جهانی بروم.»

 

* نکونام: تیم ملی ضعف گلزنی ندارد، مهم گل نخوردن است

جواد نکونام اظهار داشت: «اردوی بسیار خوبی بود که سه بازی تدارکاتی خوب هم برگزار کردیم.»

 

وی ادامه داد: «تمرینات بدنسازی، بازی‌های تدارکاتی و همه امکانات اردو عالی بود و امیدوارم تا بازی‌های جام جهانی به بهترین شرایط برسیم. بازیکنانی هم که در اردوی آفریقا حضور داشتند می‌گویند اردوی اتریش کیفیت بهتری داشت و امیدوارم این روند خوب‌مان تا حضور در برزیل ادامه داشته باشد.»

 

هافبک تیم ملی فوتبال کشورمان در خصوص مصدومیتش در دیدار تدارکاتی با آنگولا نیز گفت: «در تمرینات ضربه‌ای به پایم خورد که با این وجود به تمریناتم ادامه دادم. متاسفانه در بازی با آنگولا دوباره به همان ناحیه ضربه خورد که تصمیم گرفتم از بازی بیرون بیایم تا شرایطم بدتر نشود. اکنون هم تازه به ایران رسیده‌ایم و در این یکی، دو روز معاینه خواهم کرد و انشاالله مشکلی نیست.»

 

نکونام درباره انتقادی که به کم گل زدن تیم ملی می‌شود عنوان کرد: «این انتقادها درست نیست. در سه بازی آخر مرحله مقدماتی نیز همه این نظر را داشتند که تیم ملی کم گل می‌زند اما به نظرم با یک گل هم می‌توان پیروز شد. همانطور که در بازی با قطر و کره‌جنوبی توانستیم با یک گل پیروز شویم. گل نخوردن از همه چیز مهم‌تر است، به خصوص در بازی‌های مهم جام جهانی و بازی با تیم‌های بزرگ دنیا که گل نخوردن یک امتیاز بزرگ محسوب می‌شود.»

 

وی تاکید کرد که تیم ملی ضعف گلزنی ندارد و افزود: «در جام جهانی مهم گل نخوردن است و امیدوارم با یک دفاع خوب در جام جهانی به این مهم برسیم. ما ضعف گلزنی نداریم و یک تیم خوب هستیم.»

 

* حقیقی: می‌خواهیم در جام جهانی از گروه‌مان صعود کنیم

علیرضا حقیقی عنوان کرد: «اردوی خوبی داشتیم و این اردو صددرصد برای تیم ملی مفید بود. اردوی اتریش به لحاظ امکانات، تمرینات و بازی‌های تدارکاتی برای ما عالی بود که انشاالله به ما کمک خواهد کرد تا در جام جهانی نتیجه خوبی بگیریم.»

 

وی در خصوص اینکه تیم ملی در جام جهانی شانس صعود از گروهش را دارد یا نه، اظهار داشت: «فوتبال بالا و پایین زیاد دارد. هیچکس فکر نمی‌کرد تیم ملی به جام جهانی صعود کند اما این اتفاق افتاد و ما توانستیم به این موفقیت دست پیدا کنیم. اکنون هم به جام جهانی می‌رویم تا در بازی با نیجریه یک نتیجه خوب کسب کنیم تا در بازی‌های بعدی اگر شد بتوانیم صعودمان را رقم بزنیم.»

 

دروازه‌بان تیم ملی فوتبال کشورمان درباره تفاوت‌های اردوی اتریش و آفریقا نیز گفت: «من در اردوی آفریقای جنوبی نبودم اما اردوی اتریش بسیار خوب بود. بازی‌های تدارکاتی خوبی هم انجام دادیم و امیدوارم با این شرایط در جام جهانی نتایج خوبی بگیریم.»

 

* ماهینی: کی‌روش مربی دفاعی نیست، ساختار دفاعی ما خوب است ؛ حدادی فر دوست دارد به پرسپولیس بیاید

حسین ماهینی گفت: «اردوی خوبی بود و فکر می‌کنم در اتریش به شرایط ایده‌‌آل خودمان رسیدیم و از لحاظ بدنی پیشرفت خوبی داشتیم. تمام تلاش بازیکنان تیم ملی این است که بتوانند خواسته‌های کی‌روش را برآورده کنند.»

 

وی در مورد بازی کردنش در پست دفاع چپ در بازی با آنگولا، اظهار داشت: «2 سال در ذوب‌آهن دفاع چپ بازی کردم، ضمن اینکه در بازی با لبنان هم در این پست به میدان رفتم و هیچ مشکلی برای بازی در پست‌های کناری خط دفاعی ندارم.»

 

مدافع تیم ملی در پاسخ به این سوال که آیا مسافر برزیل خواهد شد، عنوان کرد: «تمام تلاشم را انجام می‌دهم تا در فهرست نهایی کی‌روش حضور داشته باشم و باید ببینم قسمت چه می‌شود، هر چه خدا بخواهد همان خواهد شد.»

 

ماهینی در واکنش به این مسئله که می‌گویند کی‌روش مربی دفاعی است، خاطرنشان کرد: «اینطور نیست، ساختار دفاعی ما خوب است. در بازی‌های مقدماتی جام جهانی هم دیدید که کم گل خوردنمان چقدر به صعود ما کمک کرد.»

 

وی در مورد تمدید قراردادش با پرسپولیس گفت: «امروز (شنبه) به باشگاه می‌روم تا قرارداد خودم را به صورت رسمی با پرسپولیس تمدید کنم.»

 

ماهینی در پاسخ به این سوال که آیا او و خلعتبری مقدمات حضور حدادی‌فر را در پرسپولیس فراهم کرده اند، اظهار داشت: «در اردوی اتریش با حدادی‌فر صحبت کردیم، او دوست دارد به پرسپولیس بیاید و من و خلعتبری هم سعی می‌کنیم برای این کار متقاعدش کنیم.»

 

وی در پایان در مورد رقابت در سمت راست خط دفاعی تیم ملی با بیت آشور و منتظری گفت: «خوشبختانه فضای دوستانه و رقابت سالمی در تیم ملی وجود دارد و همه با هم رفیق هستیم، اینکه چه کسی هم بازی کند برعهده سرمربی است.»

 

* حیدری: بعد از جام جهانی در خصوص قراردادم با استقلال تصمیم می‌گیرم

خسرو حیدری گفت: «اردوی خوبی را پشت سر گذاشتیم و در این اردو به خوبی برای حضور در جام جهانی آماده شدیم.»

 

وی ادامه داد: «کادرفنی فشار لازم را به بازیکنان آورد و امیدوارم بتوانیم پاسخ سختی‌ها و فشارهایی که متحمل شدیم را در جام جهانی با کسب نتایجی مطلوب بگیریم.»

 

هافبک استقلال در مورد تمدید قراردادش با این تیم گفت: «اجازه دهید در مورد این موضوع بعد از جام جهانی تصمیم گیری کرده و سپس صحبت کنم.»

 

* آزمون: مصدومیتم جدی نیست

سردار آزمون عنوان کرد: «تمرینات فشرده و منسجمی را پشت سرگذاشتیم و دیدارهای تدارکاتی خوبی هم انجام شد. تمام بازیکنان در این اردو حضور داشتند و شرایط بسیار خوبی بر تمریناتمان حاکم بود.»

 

مهاجم تیم ملی درباره آسیب دیدگی اش در دیدار مقابل آنگولا خاطرنشان کرد: «خوشبختانه مصدومیتم جدی نیست و مشکلی برایم پیش نیامده است. بازیکن حریف به قفسه سینه من ضربه زد و با توجه به شرایط آن لحظه از زمین بازی خارج شدم اما اکنون ناراحتی ندارم، سالم هستم و وضعیتم خوب است.»

 

آزمون درباره اینکه مسافر برزیل خواهد بود یا نه تصریح کرد: «تصمیم را کادر فنی می‌گیرد. من امیدوارم تیم ملی در جام جهانی نتایج خوبی بگیرد و مردم شاد شوند.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها