کد خبر: ۲۲۶۷۶۵
زمان انتشار: ۱۰:۵۴     ۱۰ خرداد ۱۳۹۳
۱۲ روز تا جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل
تیم ملی فوتبال الجزایر با حضور در گروهی سخت در جام جهانی شانس کمی برای موفقیت در این بازی‌ها دارد.

به گزارش پایگاه 598، تیم ملی فوتبال الجزایر یکی از تیم‌های حاضر در جام جهانی 2014 برزیل امروز از زوایای گوناگون مورد بررسی قرار می‌گیرد.

* الجزایر

الجزایر کشوری است در شمال قاره آفریقا میان مراکش و تونس. پایتخت این کشور الجزیره است و مردم آن عرب و بربر هستند. دین مردم این کشور اسلام و مذهب‌شان سنی است. مساحت الجزایر بیش از 2 میلیون و 381 هزار کیلومتر است و جمعیت آن در حدود نزدیک به 40 میلیون نفر تخمین زده شده است. زبان رسمی الجزایر عربی است اما به زبان فرانسوی و بربر هم صحبت می‌کنند. الجزایر از شرق با تونس و لیبی از غرب با مراکش و صحرا، از جنوب غربی با موریتانی، از شمال با دریای مدیترانه و از جنوب با نیجر و مالی هم‌مرز است. از شهرهای بزرگ الجزایر می‌تان به الجزیره، قسنطینه و انابه اشاره کرد.

* اقتصاد الجزایر

بیشتر مردم الجزایر از قدیم کشاورز بودند و در بخش‌های شمال این کشور جو و گندم می‌کارند. کشت میوه و مرکبات در الجزایر رونق خوبی دارد و از صنایع دستی مردم الجزایر می‌توان به چرم‌سازی، سوزن‌دوزی، منبت‌کاری و کاشی‌سازی اشاره کرد. ذخایر نفت هم در این کشور وجود دارد.

* تاریخ الجزایر

بربرها نخستین کسانی بودند که از روزگار دور در این سرزمین ساکن بودند. اولین بار فنیقی‌ها در سده 12 پیش از میلاد به الجزایر هجوم آوردند و در این منطقه ساکن شدند. البته الجزایر در سال‌های گوناگون دستخوش هجوم قبایل گوناگونی قرار گرفت.

* مردم الجزایر

جمعیت الجزایر بالغ بر 35 میلیون نفر است که 99 درصد آنها عرب و بربر بوده و کمتر از یک درصد اروپایی‌ها در این کشور ساکن هستند. 99 درصد مردم الجزایر مسلمان سنی‌ مذهبند و بقیه عمدتا مسیحی و کلیمی.

* فوتبال الجزایر

تیم ملی فوتبال الجزایر برای چهارمین بار به جام جهانی فوتبال صعود کرده است. این تیم نخستین بازی رسمی‌اش را با باخت دو بر یک مقابل تونس تجربه کرده اما بهترین پیروزی تاریخ الجزایر برد 15 بر یک مقابل یمن جنوبی بوده و بدترین شکست این کشور باخت 5 بر صفر از آلمان شرقی به حساب می‌آید.

 

* نظر کارشناس

محمد پنجعلی/ الجزایر فوتبالی مبتنی بر تاکتیک و تکنیک دارد. این تیم در زمانی که خود من فوتبالیست بودم یکی از ابر قدرت های آفریقا بود که البته مدتی هم بود افت کرد اما این روزها می بینیم که این تیم باز هم جان گرفته و نشان داده که می تواند باز هم روزهای خوبش را تکرار کند. من چند بازی اخیر این تیم را دیدم و مشخص است که حریفان این تیم در جام جهانی کار سختی در پیش دارند. الجزایر فوتبال سرعتی دارد و در گروه 8 می تواند یکی از مدعیان صعود باشد. اعتقاد دارم که این تیم شانس صعود را دارد و می تواند به همراه روسیه به دور بعدی این بازی ها برود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها