کد خبر: ۲۲۶۲۲
زمان انتشار: ۲۰:۲۴     ۱۷ مهر ۱۳۹۰
جمعیت های سیاسی بحرین در بیانیه ای درباره عمیقتر شدن بحران در این کشور هشدار دادند.

به گزارش 598 به نقل از شبکه العالم، جمعیت های سیاسی در این بیانیه با اشاره به شکست گفت و گوهای نمایشی آل خلیفه که بدون حضور مخالفان در بحرین برگزار شد، تاکید کردند: بحرین امروز گرفتار بحرانی سیاسی و قانونی است، و حل این بحران نیز فقط از راه های سیاسی و با احترام گذاشتن به حقوق و مطالبات مردم بحرین امکان پذیر است.

جمعیت های سیاسی بحرینی افزودند، همه اصول قانونی و حقوقی در بحرین با اقدامات امنیتی زیر پا گذاشته شده، بصورتیکه نقض خطرناک حقوق شهروندان حتی به حد قتل بازداشت شدگان در زندان و خارج از آن، بازداشت، مجازات جمعی و محاکمه نظامی شهروندان رسیده است.

این جمعیت ها خاطرنشان کردند: رسانه رسمی و مطبوعات وابسته به رژیم درحال تحریک افکار عمومی و تشدید بحران علیه اکثریت جامعه هستند، و آتش فتنه طایفه ای و فرقه ای را برمی افروزند.

 بحران اقتصادی در بحرین

جمعیت های سیاسی بحرینی تاکید کردند: با گذشت 7 ماه از بحران، اوضاع اقتصادی کشور بدتر شده و رشد اقتصادی کشور به صفر نزدیک شده است؛ بسیاری از موسسه ها و شرکتهای بین المللی و منطقه ای کشور را ترک کرده و یا درهای خود را بسته اند؛ این بحران موجب شده است بازار ارز و بورس نیز با افت بسیار شدیدی مواجه شود، و قدرت خرید مردم به شدت کاهش یابد.

این جمعیت ها با درخواست برای بازگشت امنیت و پایان دادن به اقدامات نظامی رژیم آل خلیفه، خواستار آزادی همه بازداشت شدگان سیاسی شدند.

این جمعیت ها همچنین بر ضرورت بازگرداندن همه اخراج شدگان به کارهای خود و جبران خسارتهای وارد شده به افراد، تاکید کردند.

جمعیتهای سیاسی با تاکید بر لزوم توقف گمراه کردن کمیته حقیقت یاب، خواستار پایان یافتن حملات رسانه ای و تبلیغاتی علیه این جمعیتها شدند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها