کد خبر: ۲۲۵۸۸۳
زمان انتشار: ۱۰:۴۲     ۰۵ خرداد ۱۳۹۳
نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: عمل نکردن وزیر ارشاد به وظایفش موجب نگرانی نمایندگان مردم در مجلس است.
به گزارش پایگاه 598، عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر در مجلس در حاشیه یادواره شهدای روستای چارک اظهار داشت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به وظیفه‌اش عمل نکرده و نمی‌کند و این کاستی در رفتار ایشان وجود دارد و موجب نگرانی قاطع نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.
وی افزود: موضوع فرهنگ یکی از مسائل اساسی در کشور است و علت این است که نظام مقدس جمهوری اسلامی مبتنی بر یک نوع حرکت انقلابی بر اساس فرهنگ دینی و اعتقادی مردم حرکت می‌کند.
وی در پاسخ به اینکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای ضعف‌هایی است آیا نمایندگان قصد استیضاح وی را ندارند، افزود: یک بار وزیر به مجلس دعوت شده سوالاتی از ایشان شده و پاسخ وزیر قانع کننده نبوده و چنانچه کار به این منوال پیش برود طبیعی است که سوالاتی از سوی نمایندگان مطرح خواهد شد و ایشان باید به سوالات نمایندگان مجلس شورای اسلامی پاسخگو باشد.
تحقیق و تفحص مجلس از دانشگاه آزاد تبلیغاتی نیست
نایب رئیس مجلس  تاکید کرد باید به رأی اکثریت مجلس احترام گذاشت و دستگاهی که قرار است مورد تحقیق  و تفحص قرار گیرد باید به قانون تمکین کند.
محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان در گفت‌وگو با فارس، درباره اظهارات هاشمی مبنی بر اینکه اقدام مجلس در تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد یک اقدام تبلیغاتی است، اظهار داشت: به هر صورت تحقیق و تفحص در مجلس یک کار معمولی و عرفی است و طبق قانون اساسی، مجلس حق دارد که درباره هر موضوعی در کشور تحقیق و تفحص کند.باهنر ادامه داد: مسئولان دستگاه‌ها در جهت حمایت از دستگاه‌ها  باید اصولاً از تحقیق و تفحص استقبال کنند، چرا که هدف این کار کشف مطلب است و باید کمک شود که این کار به درستی انجام شود.
نایب رئیس مجلس تأکید کرد: اصل تحقیق و تفحص جزو اصول مجلس است و فرایند هم دارد؛ درست است که این تحقیق می‌تواند با درخواست یک نفر کلید بخورد اما زمانی که به کمیسیون ارجاع شد، به صحن علنی مجلس می‌آید و در صورتی تحقیق و تفحص به صورت رسمی آغاز به کار می‌کند که مجلس به آن رأی بدهد.
وی تصریح کرد: باید به رأی اکثریت مجلس احترام گذاشت و دستگاهی که قرار است مورد تحقیق قرار گیرد باید به قانون تمکین کند و تلاش شود که این فرایند سالم باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها