کد خبر: ۲۲۵۷۴۸
زمان انتشار: ۱۴:۱۶     ۰۴ خرداد ۱۳۹۳

یوسین بولت در اولین دوره مسابقات جهانی دوی امدادی حضور پیدا نکرد که رییس IAAF این مساله را کم اهمیت دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، لامین دیاک، رییس فدراسیون بین‌المللی دوومیدانی (IAAF) نبود یوسین بولت در اولین دوره مسابقات دوی امدادی باهاماس را کم اهمیت دانست.

در کنفرانس خبری شب قبل از این بازی‌ها، دیاک در جواب به این سوال که آیا قهرمانان دوی 100 متر و 200 متر باید در بهبود رشته دوومیدانی نقش داشته باشند یا خیر گفت: قهرمانان این رشته جزو تاریخ آن هستند و این وظیفه آنهاست که به پیشرفت دوومیدانی کمک کنند. با این حال ما دوندگان خوب زیادی داریم که در اولین دوره مسابقات دوی امدادی شرکت کرده‌اند و نباید روی غیبت یک فرد خاص تمرکز کنیم.

دیاک خاطر نشان کرد: در 50 سال گذشته دوومیدانی از حالت آماتور به حرفه‌ای تغییر کرده است. ما آماده بودیم تا فرم جدیدی از مسابقات را برگزار کنیم. در بازی‌هایی که در باهاماس برگزار می‌شوند به طور کلی 1.4 میلیون دلار جایزه داده می‌شود و این بازی‌ها دوندگان را برای مسابقات جهانی پکن 2015 ارزیابی می‌کند.

دیاک از داوطلب شدن باهاماس برای برگزاری مسابقات جهانی دوی امدادی اظهار خوشحالی کرد.

مایک سندز ، عضو کمیته‌ برگزاری این بازی‌ها از حمایت وزارت ورزش باهاماس تشکر کرد و گفت: با وجود این که همیشه گفته می‌شود ورزش از سیاست جداست. ما حمایت دولت را برای برگزاری این بازی‌ها ارزشمند می‌دانیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها