کد خبر: ۲۲۴۶۴۰
زمان انتشار: ۲۰:۱۰     ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳

کارلوس کی روش می‌ماند یا می‌رود؟ این سئوالی است که با نزدیک شدن به مسابقات جام جهانی 2014 برزیل اکثر اهالی فوتبال به دنبال جواب آن هستند. البته علی کفاشیان بارها به صورت علنی و قاطع درگفت‌وگوهای رسانه‌ای خود اشاره کرده که دوست دارد مرد پرتغالی را برای هدایت تیم‌ملی در جام ملتها 2014 استرالیا هم نگه دارد. رئیس فدراسیون حتی یادآور شده با توجه به فرصتی که تا شروع مسابقات آسیایی بعد از جام جهانی مانده (هفت ماه) وقتی برای جابه‌جایی و تغییر سرمربی نداشته و بهتر است خود کی روش را حفظ و با او راهی قاره اقیانوسیه شویم.

این تمدید چه هزینه‌ای دارد؟

تمدید قرارداد مرد پرتغالی چه هزینه‌ای را روی دست تشکیلات فوتبال می‌گذارد؟ این سئوال در حالی مطرح می‌شود که قرارداد شروع به کار کی روش در تیم‌ملی که توسط عباس ترابیان تنظیم شد تا یک دو سال اول سکرت و پنهان بود. قراردادی که خیلی‌ها به دنبال دستمزد دریافتی سرمربی تیم‌ملی بودند که با چه رقمی در تیم‌ملی مشغول به کار شده است. البته کفاشیان در صحبت‌هایی بابت تمدید قرارداد کی روش یادآور شد که او و دستیارانش سالی یک و نیم میلیون دلار از فدراسیون دستمزد دریافت کرده‌اند اما حالا فقط برای خودش سالی دو میلیون یورو می‌خواهد. رقمی که با تبدیل به پول داخلی چیزی در حدود هشت میلیارد تومان برای هر سال می‌شود. هشت میلیارد در کنار دستمزد دستیاران که حدود 16 میلیارد تومان خواهد شد. این هزینه‌ای است که فدراسیون فوتبال در تامین و پرداخت آن اظهار ناتونی کرده و چشم به مساعدت و کمک وزارت ورزش و نهاد ریاست‌جمهوری دارد. کمکی که تا روزهای گذشته هیچ نشان و پیغامی از سوی دولتی‌ها دریافت نکرده و برای همین در برابر کی روش و پیشنهاد او سکوت کرده بودند، سکوتی که مرد پرتغالی تصور کرده جواب منفی کفاشیان به او بوده و در یکی دو گفت‌وگوی اخیرش یادآور شده بود که این سکوت و عدم صحبت درباره تمدید قرارداد نشان می‌دهد که او را نمی‌خواهند.

درخواست کمک فدراسیون از دولت

با این حال علی کفاشیان در چند روز اخیر با پرداختن دوباره به ماجرای تمدید قرارداد کی روش تاکید کرده که فدراسیون او را می‌خواهد، سرمربی پرتغالی که می‌تواند در این مقطع و جام ملتها به تیم‌ملی کمک کند، صحبت‌هایی که ظاهرا رئیس فدراسیون در نشستی که چند وقت پیش با نوبخت معاون برنامه و بودجه روحانی داشت به آن اشاره و خواهان کمک مالی برای نگهداری کی روش شده است. کمکی که طبق صحبت‌های رئیس فدراسیون با دانشجویان شیرازی معلوم شده که برای آن شرط گذاشته‌اند.

شرط ماندگاری کی روش در ایران

جام جهانی برزیل و بازی‌های ایران در گروه f آبستن اخبار و حاشیه‌های زیادی خواهد بود. یک چیزی شبیه جام جهانی 2006 آلمان که نتایج تیم‌ملی از رئیس فدراسیون تا سرمربی تیم‌ملی را با خود برد. احتمالا اکثر اهالی فوتبال و هواداران تیم‌ملی کنایه‌های عادل فردوسی‌پور را خوب به یاد دارند که در پایان بازی با آنگولا با صدای بلند فریاد زد خداحافظ جام جهانی – خداحافظ برانکو. آیا این اتفاق تکرار خواهد شد. در روزهای گذشته شنیده شد که بعد از دیدارکفاشیان با مقامات دولت و درخواست کمک برای تمدید قرارداد کی روش ظاهرا همه چیز را منوط به عملکرد تیم‌ملی در جام جهانی کرده‌اند. قرارداد مرد پرتغالی در گروی نتایجی است که در گروه f خواهد گرفت. ظاهرا نماینده رئیس‌جمهور به کفاشیان پیغام داده اگر نتایج خوب باشد کمک می‌کنیم که این قرارداد تمدید شود. عملکردی مانند صعود به دور بعد یا لااقل انجام بازی‌های شایسته و درخور نام فوتبال ایران که قرار است به عنوان نماینده آسیا در این اتفاق جهانی حضور پیدا کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها