کد خبر: ۲۲۴۶۱۳
زمان انتشار: ۱۴:۵۱     ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
اسرای اعتصابی فلسطینی اعلام کردند به مبارزه خود با اشغالگران از طریق اعتصاب غذا ادامه می دهند.
به گزارش پایگاه 598، ایرنا به نقل از المیادین نوشت، اسرای فلسطینی که در زندان های رژیم اشغالگر صهیونیستی دست به اعتصاب غذا زده اند تاکید کردند به مبارزه خود با صهیونیست ها از طریق اعتصاب غذا ادامه می دهند.

این اسرا اعلام کردند اداره زندان ها به آنان گفته در حالت اعتصاب غذا رهایشان می کند تا بمیرند.

مرکز مطالعات اسرای فلسطینی به نقل از ˈاحلام حدادˈ یک وکیل که به تازگی با اسرای اعتصابی در زندان ˈریموˈ ملاقات کرده اعلام کرد اسرا به وی اطلاع دادند تصمیم دارند مبارزه خود از طریق اعتصاب غذا را ادامه دهند و از امروز از مصرف هر گونه ویتامین و مکمل خودداری می کنند.

مرکز یاد شده تاکید کرد دو ملاقات برای حل مشکل اسرای اعتصابی با مسوولان اطلاعاتی زندان های اسرائیل انجام شد اما هیچ نتیجه ای نداشت. در حالی که اشغالگران اسرای اعتصابی را تهدید کردند که در حالت اعتصاب رهایشان می کنند تا بمیرند، اسرا در پاسخ تاکید کردند مرگ هزار بار برایشان آسان تر از ادامه بازداشت بدون دلیل و بدون محاکمه است.

ˈعیسی قراقعˈ وزیر امور اسرای فلسطینی در تشکیلات خودگردان فلسطین در این باره گفت: وضعیت جسمانی اسرای اعتصابی بسیار خطرناک است. تعدادی از اسرای اعتصابی در زندان نقب به بیمارستان منتقل شده اند. تعدادی از آنان در حالت بی هوشی هستند. برخی آن قدر ضعیف شده اند که حتی توان راه رفتن ندارند و هنگام انتقال به زمین افتاده اند. مسوولان زندان های رژیم صهیونیستی نیز برای شکستن اعتصاب غذای آنان از هیچ اقدامی دریغ نکرده اند و انواع سختگیری ها را در حق آنان اعمال می کنند.

وی افزود: تعدادی از اسرا در زندان های انفرادی دربند هستند و ارتباط آنان با جهان خارج به طور کامل قطع شده است. در همین حال اقدامات تحریک آمیز اشغالگران در حق آنان افزایش یافته است. اکنون اعتصاب غذا وارد مرحله خطرناکی شده و هر لحظه ممکن است یکی از اسرا به شهادت برسد. اسرا در ملاقات با مسوولان اطلاعاتی زندان ها اعلام کردند باید بازداشت بدون اتهام و بدون محاکمه آنان پایان یابد. اسرائیل تعداد زیادی از فلسطینی ها را تحت عنوان ˈبازداشت اداریˈ برای مدت های طولانی در زندان ها نگه می دارد بدون اینکه اتهامی علیه آنان اقامه کند یا محاکمه ای برایشان برگزار شود. این بازداشت اقدامی کاملا غیر قانونی و بدون توجیه است. واکنش مسوولان اطلاعاتی زندان ها به این خواسته برحق اسرا نشان می دهد اداره زندان ها از کابینه اسرائیل دستور گرفته به خواسته اسرا پاسخ ندهند حتی اگر یک یا چند نفر آنان به شهادت برسند.

وزیر فلسطینی تاکید کرد: با توجه به فشارهای اشغالگران اسرا تصمیم گرفتند دریافت ویتامین ها و مکمل ها را متوقف کنند تا نوعی فشار و چالش را در برابر سیاست های اسرائیل ایجاد کنند. یکی از اقدامات تحریک آمیز اشغالگران علیه اسرا این است که اسرای اعتصابی را در زندان نقب در چادرهایی حبس کرده و ارتباطشان را با جهان خارج قطع کرده اند. اشغالگران همچنین تعدادی از اسرای اعتصابی را که قادر به راه رفتن نیستند از یک زندان به زندان دیگر منتقل می کنند تا آنان بیشتر رنج بکشند. جدا کردن اسرای اعتصابی از یکدیگر، خودداری از ارایه امکانات لازم مانند ویلچر برای اسرای ناتوان شده به دلیل اعتصاب، ضبط تمامی وسایل شخصی این زندانیان حتی لباس هایشان، محروم کردن آنان از دسترسی به مطبوعات و رسانه ها، بازرسی های مداوم زندان، خارج کردن اسرا از بندها و وادار کردن آنان به ایستادن طولانی برای پایان بازرسی، محروم کردن اسرا از ملاقات با خانواده ها و ایجاد موانع زیاد در برابر ملاقات آنان با وکلای خود به علاوه مشکلات و عدم نظافت مکان زندان از جمله فشارهای اشغالگران بر اسرا است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها