کد خبر: ۲۲۴۵۱۱
زمان انتشار: ۱۲:۰۰     ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
بسیاری از مردم قرقیزستان روزهای تعطیل خود را به گردش‌های خارج از شهر و سرگرمی‌های سنتی همچون کشتی، طناب‌کشی و اسب‌سواری می‌پردازند.

قرقیزستان سرزمینی سرسبز و زیباست و مردم این منطقه نیز هر کدام در گوشه‌ای مشغول به کار هستند.

گروهی از آنها به کار در شهر و زندگی کامپیوتری عادت کرده‌اند و روزهای تعطیل را در خانه‌های خود مشغول استراحت هستند.

دسته دیگر به زندگی سنتی و آبا و اجدادی خود تن داده و علیرغم تغییرات ایجاد شده در این کشور، همچنان با روش‌های سالم و سنتی زندگی خود را سپری می‌کنند.

این در حالی است که تفریحات جالب در کنار زندگی سالم و در محیطی بکر، باعث شده تا قرقیزها افرادی تنومند و قوی باشند.

آنها در گردش‌های خانوادگی خود تنها به صرف غذا و صحبت در کنار همدیگر بسنده نکرده و و با انجام سرگرمی‌هایی نظیر کشتی ، طناب‌کشی و اسب‌سواری سعی در بهتر سپری کردن اوقات فراغت خود دارند.

همچنین تشویق جوانان و نونهالان در انجام مسابقات یکی از عوامل مهم در روی آوردن این قشر تازه پا گرفته به سمت ورزش بوده و یکی دیگر از حسن‌های قابل‌توجه در تفریحات سالم قرقیزها محسوب می‌شود.

آنها بعد از برگزاری این مسابقات به صرف نهار می‌پردازند و همانطور که قرقیزها به انجام ورزش‌های سنتی خود مبادرت می‌ورزند، معتقدند که غذای پرانرژی نیز در انجام فعالیت‌های سنگین کمک زیادی به آنها می‌کند.

لذا قرقیزهایی که بضاعت مالی دارند، کشتن  گوسفند و استفاده آن را پس از بازی‌ها در رسوم خود گنجانده‌اند و معتقدند که این نوع تغذیه به آنها کمک زیادی می‌کند.

ورزش اسب‌سواری و آموزش آن به نسل‌های بعدی در میان قرقیزها رونق زیادی دارد و آنها با دقت و علاقه به این آموزش می‌پردازند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها