کد خبر: ۲۲۴۴۶۴
زمان انتشار: ۱۰:۰۰     ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
رئیس کمیته سیاست خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با پایگاه ۵۹۸:
وحید احمدی در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه چرا مذاکرات وین به نتیجه نرسید اظهار داشت: برای اینکه غربیها و امریکاییها زیاده خواه هستند، اگر چنانچه آنها در چارچوب مقررات npt عمل کنند و بر آن اساس با ما تعامل داشته باشند به نظر می رسد مشکلات اصلی ما هیچ سختی ندارد. همچنین هر گونه توافقی به عنوان موافقت نامه که بخواهد صادر گردد باید به تصویب مجلس برسد.
حجت الاسلام وحید احمدی نماینده مردم کنگاور در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی پایگاه 598 در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه چرا مذاکرات وین به نتیجه نرسید اظهار داشت: برای اینکه غربیها و امریکاییها زیاده خواه هستند، اگر چنانچه آنها در چارچوب مقررات npt عمل کنند و بر آن اساس با ما تعامل داشته باشند به نظر می رسد مشکلات اصلی ما هیچ سختی ندارد. رهبر معظم انقلاب در سال پیش در مشهد اعلام داشتند حل مشکلات اقتصادی کشور مشکلی نیست، که ما بخواهیم مشکلات اقتصادی خود را از طریق آنها حل کنیم.

وی در ادامه افزود:  غربی ها  بیایند و حق ایران را در غنی سازی و استفاده از انرِِژی صلح آمیز هسته ای به رسمیت بشناسند و تحریم هایی که در حق ایران روا داشته اند را حذف نمایند. اگر این مسائل باشد مشکل قابل حل خواهد بود، ما می دانیم و  همه هم می دانند که مشکل غربی ها با ما بحث هسته ای نیست بلکه مسائل هسته ای  بهانه است واینها  در پی بهانه تراشی اند. بنابراین چون امریکا و غربی ها زیاده خواه هستند این زیاده خواهی ها باعث شده که مذاکرات پیشرفتی نداشته باشد.


رئیس کمیته سیاست خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس تإکید کرد: ما باید بر حقوق مسلم کشورمان ایستادگی کنیم چرا که غربی ها به این مذاکرات نیاز دارند و شرایط دنیا به نحوی پیش رفته که آنها نیازمند این مذاکرات هستند ولی می خواهند به گونه ای وانمود کنند که ایران نیازمند این مذاکرات است و در این راستا می خواهند هزینه های ما را زیاد کنند و هزینه های خودشان  را کم کنند، ولی گروه مذاکره کننده ما حتما در حقوق مسلم کشور پافشاری خواهند داشت، و درنهایت هم اگر بنا باشد کار پیش برود به نفع جمهوری اسلامی ایران تمام خواهد شد و اگر هم کاری پیش نرفت برای تمام دنیا روشن خواهد شد که ایران از یک منطق و استدلال محکمی برخوردار است.

وی در پایان با اشاره به اینکه هرگونه توافقی باید به تایید مجلس برسد گفت: هر گونه توافقی به عنوان موافقت نامه که بخواهد صادر گردد باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.    

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها