کد خبر: ۲۲۴۴۳۵
زمان انتشار: ۰۹:۰۳     ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
رییس سازمان حج و زیارت از آغاز معاینه پرشکی زائران حج تمتع ۹۳ از نیمه خرداد ماه امسال خبر داد.
به گزارش پایگاه 598، سعید اوحدی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: در سال های گذشته پزشکانی که قبل از اعزام زائران را معاینه می کردند در هنگام تشرف در هتل دیگری مستقر می شدند و به زائران کاروان های خود دسترسی کافی نداشتند.

وی ادامه داد، امسال پزشکانی که قبل از اعزام زائران یک کاروان را معاینه می کنند، در هتل محل اقامت همان زائران مستقر می شوند.

* افزایش چهار برابری پزشکان زن در حج ۹۳

رییس سازمان حج و زیارت همچنین از افزایش چهار برابری پزشکان زن در حج امسال خبر داد و افزود: سال گذشته ۱۵ پزشک زن به حج تمتع اعزام شدند که این تعداد در حج امسال به ۶۰ نفر افزایش یافته است.

اوحدی اظهار داشت: بر این اساس در حج امسال کیفیت خدمات پزشکی و بهداشتی به بانوان زائر ارتقا قابل توجهی خواهد یافت.

* افزایش پروازهای مدینه قبل به ۹ ایستگاه پروازی

رییس سازمان حج و زیارت در ادامه از افزایش پروازهای مدینه قبل در حج امسال خبر داد و گفت: در سال های گذشته به دلیل محدودیت های اعلام شده از سوی سازمان هواپیمایی عربستان سعودی در خصوص پروازهای ورودی به مدینه، فقط زائرانی که از ایستگاه پروازی تهران عازم سرزمین وحی می شدند می توانستند به صورت مدینه قبل اعزام شوند.

اوحدی افزود: طبق مذاکرات صورت گرفته با طرف سعودی، امسال ۱۹ استان کشور از ۹ ایستگاه پروازی می توانند به صورت مدینه قبل به سرزمین وحی اعزام شوند.

طبق اعلام سازمان حج و زیارت امسال ۶۴ هزار زائر ایرانی به زیارت خانه خدا در قالب حج تمتع مشرف می شوند.

بر این اساس، نخستین گروه زائران ایرانی، ۱۴ شهریور ماه به حج تمتع اعزام می شوند و آخرین گروه از حجاج نیز شش آبان ماه به کشور باز می گردند.

بنابر اعلام سازمان حج و زیارت هزینه سفر به حج امسال، هفت میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تا ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است که حداقل قیمت ها نسبت به سال گذشته هیچ تغییری نکرده، اما سقف قیمت ها حدود ۲۵۰ هزار تومان افزایش یافته که علت آن افزایش نرخ ارز است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها