به گزارش خبرگزاری
فارس، در دومین سلسه جلسات "نقد واقع بینانه، عدالت سیاسی، انتخابات مجلس"
که توسط اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور
در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، صادق محصولی عضو جبهه
پایداری انقلاب اسلامی در جمع دانشجویان حاضر شد و به سوالات دانشجویان
پاسخ گفت.
محصولی در ابتدای این جلسه با ذکر مقدماتی درباره مسائل دینی تأکید کرد:
اگر ولایت نباشد هر چیزی که به عنوان فریضه است مقبول واقع نمی شوند.
فرایض همه مثل جسم ما و ولایت مانند روح و جان در بدن است. اگر ولایت
نباشد این چشم این دست و پا و دیگر اعضای بدن فاقد ارزش می شود. اگر روح
در بدن باشد جسم ارزش دارد ولو اینکه اعضا ضعیف باشند. وقتی روح از بدن
خارج شد آن را زیر خاک می کنند، چون فساد و بوی نامطبوعاش همه را آزرده
می کند. بنابراین بدون ولایت، کارها مانند این بدن می ماند که جان ندارد و
فاقد ارزش می شود و بوی نامطبوعاش همه را آزرده می کند و باید آن را زیر
خاک کرد.
وی افزود: پس قبولی فرائض به شرط داشتن ولایت با مراتبش می باشد، یعنی
ولایت الهی، ولایت نبوی، ولایت امام معصوم و در زمان غیبت ولایت فقیه. بنا
بر همین اصل است که امام خمینی(ره) می فرمایند: "ولایت فقیه همان ولایت
رسول الله(ص) است." لذا ما در جبهه ی پایداری با این نگاه به تکالیف
اجتماعیمان شعارهایمان را تنظیم کردیم. وقتی که مقام معظم رهبری در
سالگرد حضرت امام(رضوان الله تعالی علیه) سه شاخص اصلی را برای مکتب امام
معرفی کردند، ما دیدیم که در فرهنگ اسلامی شاخص های اصلی با الهام از
فرمایشات رهبری عبارت است از عقلانیت، معنویت و عدالت البته همه حول محور
ولایت. لذا شعارمان را این سه شاخص قرار دادیم.
عضو هیئت مؤسس جبهه پایداری انقلاب اسلامی گفت: منظور از عقلانیت این است
که هر کاری را انجام می دهیم بر مبنای خرد و عقل انجام دهیم. درباره این
موضوع در قرآن دیده می شود که ما تبعیت کورکورانه نداریم و در اسلام تبعیت
بر مبنای عقلانیت و بصیرت است و خداوند میفرماید: "قل هذه سبیلی ادعوا
الی الله علی بصیرة انا و من اتبعنی" (سوره یوسف آیه 108) یعنی ای پیغمبر
بگو من و آنهایی که پیرو من هستند (یعنی مؤمنین) دعوت می کنیم به سوی خدا
بر مبنای عقلانیت و بصیرت.
محصولی افزود: در جایی دیگر امام علی(ع) می فرماید: "عقل محکمترین پایه ها
است." و در جایی دیگر می فرمایند: "عقل پیام آور حق است" لذا شماهایی که
می خواهید به دیگران حق را برسانید باید بر مبنای عقل و بصیرت و همان روشی
که راه پیامبر(ص) هست، استفاده نمایید. در جایی دیگر حضرت علی(ع) می
فرماید: "ثمرة العقل الاستقامه" یعنی ثمره و میوه عقل و خردورزی، پایداری
در راه خداست. مشکل اینجاست که دوستانی داشتیم که "قالوا ربنا الله" خوبی
گفتند اما در استقامتشان مشکل پیدا کردند.
عضو هیئت مؤسس جبهه پایداری انقلاب اسلامی در ادامه سخنان خود با تأکید بر
اینکه اما چیزی که برایمان اصیل است و اهمیت دارد گفتمان سوم تیر یعنی
همان گفتمان انقلاب است، نه آن کسی که پرچم گفتمان سه تیر را بلند می کند،
خاطرنشان کرد: تا روزی که کسی پرچم را بلند کرد و در آن راه ماند ما نیز
حمایتش می کنیم. به هیچ کدام ما تضمینی تا آخر داده نشده و خداوند با هیچ
کس تا روز آخر عقد اخوت نبسته است که منحرف نشود. بنابراین این نکته باید
مد نظر باشد که در خردورزی و عقلانیت، پایداری نشان دهنده این است که شما
عقلانیت را به درجه ای رسانده اید که میوه اش بدست آمده است و عقلانیت
تاکید بر پایداری در سیر الی الله دارد.
محصولی ادامه داد: کلمه پایداری جبهه ی پایداری هم به خاطر این توصیه است
که ما قصد داریم انشاء الله الرحمن در این مسیر پایدار بمانیم.
وی با بیان اینکه شاخص دیگر مکتب امام(ره) معنویت است، گفت: معنویت به
معنای ضرورت وجود روح در بدن است که اگر روح در بدن نباشد، آن بدن باید
دفن شود چون فساد و بوی آن همه را آزرده می کند. معنویت در مکتب امام(ره)
یعنی هرچیزی اعم از اندیشه و گفتار و کردار باید با ملاحظه رضای خدا و نیت
قرب خدا انجام گیرد وگرنه فاقد ارزش است. خداوند متعال در قرآن می فرماید:
"الذین ان مکناهم فی الارض اقاموا الصلوة و اتوا الزکاة و امروا بالمعروف
و نهوا عنی المنکر" (سوره حج آیه 41) یعنی آنهایی که هرگاه قدرت و توانایی
در روزی زمین به آنها دادیم نماز را برپا می دارند و زکات می دهند و امر
به معروف و نهی از منکر می کنند. این آیه به دنبال آیهی "ولینصرن الله من
ینصره ان الله لقوی عزیز" آمده است یعنی اینها کسانی هستند که خداوند را
یاری می کنند و خداوند هم ایشان را یاری می کند. بنابراین اگر خداوند به
این افراد توانایی و قدرت بدهد اقامه نماز می کنند و زکات می دهند و... و
این یعنی معنویت. و همه کارها را در جهت قرب الی الله و در راه خدا انجام
می دهند.
عضو هیئت مؤسس جبهه پایداری انقلاب اسلامی با ذکر این نکته که شاخص دیگر
مکتب امام(ره) و فرهنگ اسلامی بحث عدالت است، تأکید کرد: امام علی(ع) می
فرماید: عدل پایه و شالودهای است که بنیاد هستی بر آن استوار است. و در
جایی دیگر می فرمایند:"هیچ چیز مانند عدالت شهرها را آباد نمی کند." که به
همان حکومتداری بر می گردد. عدالت هم یک شاخص برای سنجش است تا ببینیم چه
کسی به مکتب امام و یا به عبارتی به فرهنگ اسلامی نزدیکتر است. خود حضرت
حجت(عج)، وقتی ظهور میکنند برای برپایی عدالت و قسط ظهور می کنند. و این
اهمیت عدالت را میرساند. خداوند در قرآن می فرماید: "قل امر ربی بالقسط"
(سوره اعراف آیه 29) یعنی بگو پروردگارم مرا به قسط و عدالت دستور داده
است و در جای دیگر می فرماید "یا ایها الذین آمنوا کونوا قوامین لله شهدا
بالقسط"(سوره مائده آیه 8) و ...
محصولی با ذکر این نکته که "تمام این سه شاخص حول محور ولایت معنی دارد"
تصریح کرد: یعنی اگر این روح در این کالبد نباشد، باید در قبر مدفون شود.
آنهایی که می گویند ما عدالت را برپا می کنیم، خردورزانه عمل می کنیم، و
می گویند که ما معنویت داریم ولی راه های انحرافی را می روند، در هر سه
شاخص مشکلشان ولایت است. هر کاری در حیطه خارج از ولایت فقیه در زمان
غیبت، حبط و نابود است.
وی با بیان اینکه جبهه پایداری در صدد ایجاد فضای فرهنگی و سیاسی مناسب
جهت حاکمیت گفتمان انقلاب اسلامی یعنی گفتمان امام و مکتب امام و فرامین
مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله) به احسن وجه است، تأکید
کرد: از خداوند تبارک و تعالی مسئلت داریم که همه ما را در این مسیر در
راه پیاده کردن، بسط دادن و حاکمیت گفتمان انقلاب اسلامی پایدار فرماید.
به گزارش فارس در ادامه این جلسه، دانشجویان سؤالات خود را درباره جبهه
پایداری انقلاب اسلامی و بحث وحدت اصولگرایان مطرح کردند که متن این پرسش
و پاسخ به شرح ذیل است:
سوال: زمانی که جبهه پایداری انقلاب اسلامی شکل گرفت، اعضای این
جبهه سه شرط را به عنوان مرزبندی ذکر کردند یعنی مرزبندی با فتنه، جریان
انحرافی و ساکتین فتنه. اما اکنون برخی افرادی که احیانا در مظان این سه
شرط هستند و به عنوان ساکتین فتنه شناخته شده اند، جنابعالی و دوستان شما
را به ساکتین انحرافی متهم می کنند. آیا شما در برابر انحراف سکوت کردید؟
محصولی:
البته اول بهتر است یادآوری کنم که سه شاخص و مرزبندی عبارت بود از
مرزبندی با جریان فتنه، مرزبندی با جریان انحراف و ولایتمداری کامل. جبهه
پایداری به این صورت نیست که عضو گیری خاصی داشته باشد بلکه هرکسی این
گفتمان را قبول داشته باشد، ولو اینکه در هر گروهی هم باشد، ما او را از
خودمان می دانیم. یعنی جبهه پایداری یک حزب نیست، یک جریان گفتمانی است.
البته یک عده موسس این جبهه بوده اند که بحثش جداست اما به این معنی نیست
که به صورت فرد فرد عضو گیری کند و بعد از خودش یک عده را به عنوان
نماینده مجلس معرفی کند؛ نه این طور نیست برای ما ملاک ها مهم است.
وقتی در این فضا رصد می کنیم می بینیم از سال 88 تا الان، مقام معظم رهبری
فقط سال 88 و دو سه ماه اول درمورد فتنه صحبت نکرده اند، بلکه در هر
برههای که سخنرانی مهمی دارند بر این موضوع هم یعنی فتنه، اشاراتی دارند.
این اهمیت فتنه را نشان میدهد و ما نباید از موضوع فتنه غافل شویم. جبهه
پایداری یکی از نکاتی که بر آن تاکید دارد مسئله مرزبندی ها با فتنه و
ساکتین فتنه است و البته برخی خوششان نمی آید و می گویند فتنه تمام شده
است و دیگر به آن چه کار داریم؟!
ولی بحث فتنه که تمام نشده است. بیایید فرض کنیم یک بیماری داریم که این
بیمار مثلا سرطان باشد و همزمان با سرطان بیماری ام اس هم بگیرد، حالا به
خاطر ام اس که نمی شود از سرطان غافل شد! البته از بیماری دوم هم نباید
غافل شد و دارویی که لازم است را مصرف کرد و مقایسه این دو هم مهم است.
اینکه مقام معظم رهبری فرمودند باید اصلی و فرعی کرد، از سر همین مسئله
است. از نظر ما هم فتنه خطرناک است هم انحراف ولی ما به خاطر انحراف اجازه
نمی دهیم که فتنه فراموش شود.
بنابراین استرتژی آنهایی که جزو ساکتین در فتنه بودند این است که ما را به
ساکتین در برابر انحراف متهم کنند ولی اگر ما جز ساکتین انحراف بودیم پس
چرا الان در خارج از مجموعه و جزء مغضوبین هستیم؟!
ببینید آنهایی که در جریان ماجرا هستند خودشان بهتر می دانند اعضای جبهه
پایداری از اولین روزهایی که این موضوع انحراف پدیدار گشت، نه امروز و
دیروز و چند ماه پیش، بلکه از چند سال پیش جلوی این جریان انحرافی
ایستادند. اینها موارد متعددی دارد. به عنوان مثالی که در رسانه ها هم
مطرح شده در ابتدای دولت نماینده دولت در مجلس، یک چک هایی در بین برخی
نمایندگان مجلس پخش می کرد برای اینکه در حوزه انتخابیه خودش خرج کند و
تنها کسی که در واکنش به این موضوع یک سیلی محکم به گوش نماینده دولت
گذاشت، آقای زارعی از اعضای جبهه پایداری بود که البته آن فرد از آقای
زارعی شکایت کرد و وی به دادگاه رفت برای اینکه معتقد بود این گفتمان و
گفتمان 3 تیر این چیزها را ندارد و این برای چند سال پیش است و موضوع
جدیدی نیست. از کسانی که در دولت هستند بپرسید که وقتی در دولت ماجرای
مکتب ایرانی و منشور کوروش و... پیش آمد، چه کسانی بلکه تنها چه کسانی
بودند که درمقابل اینها ایستادند و استدلال کردند و فرمایش حضرت امام را
به عنوان سند آوردند؟ کسی نبود جز اعضای جبهه پایداری.
البته استراتژی افرادی که در فتنه ساکت بودند این است که به جای عذرخواهی
از عملکردشان و جبران گذشتهشان، به اعضای جبهه پایداری بگویند که شما هم
ساکتین انحراف هستید در حالی که اعضای جبهه پایداری بیشترین مقابله را با
جریان انحرافی داشتند و هزینه اش را هم پرداخت کردند.
اگر بحث خوردن و بردن باشد که دستشان همگی در یک کاسه است. فتنه و انحراف
سر انجامشان یکی است. هرکسی که در مسیر ولایت و گفتمان انقلاب نباشد، به
نوعی با هم دیگر معامله می کنند و در اصل ناخوشایندی آنها از این است که
ما در جبهه پایداری اهل معامله با انحراف و فتنه نیستیم.
شما ببینید در سایت ها از جریان انحرافی تا ساکتین فتنه و اصحاب فتنه و ضد
انقلاب خارج از کشور همگی با یک رویکرد واحدی در صدد تخریب جبهه پایداری
هستند و حتی بعضی از گروه هایی که نسبتا اصولگرا هستند به خاطر نگاه حزبی
فقط شایعات و شائبه ها را علیه جبهه پایداری در رسانه های خودشان مطرح می
کنند و اخبار مثبت جبهه مانند بیانیه ها و پاسخ به شایعات را سانسور
میکنند. بنابراین هیچ کس به اندازه دوستان جبهه و در راس آن حضرت آیت
الله مصباح و حضرت آیت الله خوشوقت که هدایتگر معنوی این جریان هستند، در
مقابل انحراف نایستاده و اعلام موضع نکرده است. اشراف و شناخت این
بزرگواران از انحراف و اعلام مواضع صریحشان بیانگر موضع جبهه پایداری است
و اعضای جبهه نه تنها ساکت نبودند بلکه بیشترین مقابله را در برابر جریان
انحرافی داشته اند و این موضع گیری ها حتی در بیانیه اعلام موجودیت و
بیانیه دوم جبهه نیز کاملا مشهود است.
سوال: سوالی در خصوص آقای لاریجانی مطرح است اینکه عملکرد آقای
لاریجانی سوالات بسیاری در خصوص او پدید آورد اما برخی اعضای حاضر در
کمیته موسوم به 8+7 این مسئله را مطرح می کنند که شمایی که لاریجانی را
رئیس مجلس کردید، الان نمی توانید عملکرد ایشان را نقد کنید و حالا در
مقام منتقد ظاهر شده اید. آیا شما آقای لاریجانی را رئیس مجلس کردید؟ پاسخ
شما چیست؟
محصولی:
این سوال مسئله ای است که برخی در جهت تخریب جبهه پایداری مطرح می کنند.
ببینید میزان برای ما حال فعلی افراد است البته این به این معنی نیست که
اگر کسی انحرافی داشت یا در فتنه بد عمل کرده بود و مردود بود بگوییم الان
او را مساوی کسی که در مقابل فتنه ایستاد قرار بدهیم. نه این هم عرض و هم
وزن آن نیست ولی اگر کسی توبه بکند ما توبه را برای کسی که در فتنه بوده
یا ساکت بوده است قابل قبول می دانیم ولی هم وزن کسی که در فتنه با بصیرت
و محکم عمل کرده قرار نمی دهیم.
این سوال شما دو فرض دارد.
در فرض اول در نظر بگیریم که دوستان ما آقای لاریجانی را رییس مجلس کرده
باشند که به طور قطع بنده جزو آنها نبودم و نظر مخالف خود را به آقای
احمدی نژاد هم عرض کرده بودم و ایشان در جریان بود و الان با صراحت عرض می
کنم ولی فرض کنید که بنده یا یکی از دوستان ما با استدلالی به این نتیجه
رسیده باشد، خوب وقتی که عملکرد ایشان را در جریان فتنه دیدند آن را اعلام
می کنند و نظرشان تغییر می کند و این توصیه اسلام است.
ببینید اگر ملاک وضع قبلی افراد باشد و نه وضع فعلی شان در این صورت که از
آقای لاریجانی نزدیک تر به دوستان ما، آقای احمدی نژاد بود(!) بالاخره
خداوند با آزمایش ها و فتنه ها آزمایش می کند و امتحان می گیرد. آقای
لاریجانی در زمان ریاست صدا و سیما خدمات خوبی کرد و ما قدردان این زحمات
هستیم؛ بنده و آقای لاریجانی 22 سال پیش همزمان در یک وزارتخانه، معاون
وزیر و رفیق بوده و هستیم اما این به این معنی نیست که مواضع او را در
جریان فتنه تایید کنیم پس این که می فرمایند بعضی آقای لاریجانی را تایید
کرده اند خب هر جا که ببینند خلاف آن تایید اثبات شد، درستش این است که از
نظرشان برگردند.
اما فرض دوم این است که چون دولت از ریاست آقای لاریجانی دفاع کرد _که این
موضوع صحت دارد_ لذا تصور غلط ایجاد شد که این موضع تمام افراد داخل دولت
است که این غلط است و بعضی از افراد دولت موافق ریاست ایشان نبودند که
اعضای جبهه پایداری که در دولت بودند از این دست هستند.
سوال: تصوری مطرح است و آن اینکه اگر وحدتی بین اصولگرایان به
وجود نیاید به سبب عدم حضور جبهه پایداری، این عدم وحدت و اجماع در نهایت
به نفع جریان انحرافی و فتنه است. نظر شما دراین باره چیست؟
محصولی: ما
حتما وحدت را مهم می دانیم، حتما استراتژی جبهه پایداری وحدت است و به سمت
وحدت هم پیش می رویم، اما باید منظور از وحدت روشن شود، صرف کلمه وحدت،
این ارزش آفرین نیست، بلکه باید حبل الهی ملاک وحدت باشد نه هر ریسمانی؛
همچنان که خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: "واعتصموا بحبل الله
جمیعا و لا تفرقوا". بنایراین ما در وحدت آن مرزبندی ها را میگوییم باید
ملاک باشد و اگر نباشد نتیجه کار این خواهد شد که حزب اللهی هایی که به
اصولگراها رویکرد مثبت داشتند به آن لیست اعتماد نکنند؛ اگر در 7+8 افرادی
باشند که در فتنه موفق نبودند و برخلاف منویات رهبری عمل کردند، مردود
شدند و با گفته ها و تشویق ها و پیغام دادن ها و بعضی ها هم با سکوتشان
پازل دشمن را کامل کردند، اینها اعتماد مردم را جلب نمیکنند تا مردم به
آن لیستی که توسط این افراد در مرکزیت وحدت اصولگرایان قرار گرفتند اعتماد
بکنند و به آن لیست رای بدهند لذا ما می گوییم که نباید بزرگانمان را برای
چیزی که نتیجه عکس می دهد هزینه بکنیم؛ ولی از طرف دیگر هم بر این هستیم
که آن منشوری که خود این عزیزان قبول دارند و نوشته اند و ما هم قبول
داریم و البته قابل ارتقا و تکمیل می دانیم اما ما به همان مقدار هم قبول
داریم تا به همان مقدار هم عمل بکنند می بینیم که بر طبق همان هم برخی از
این کسانی که در 7+8 هستند نمی توانند در آن جا حضور داشته باشند و این
اصلاحات ان شا الله صورت بگیرد تا وحدت طوری عمل بشود تا از درونش پیروزی
اصولگرا ها در آید اگر هم پیروزی ظاهری در نیاید مهم نیست، چرا مهم نیست؟
چون "احدی الحسنین" مهم است چون ما به دنبال عمل به تکلیفیم نه نتیجه؛ ما
به دنبال نتیحه نیستیم، نتیجه دست خداست "ما رمیت اذا رمیت و لکن الله
رمی" او صلاح می داند که چه شود. ولی اگر به تکلیف عمل نکنیم هرچند در عمل
ظاهرا پیروز شده باشیم اما در باطن چه میشود؟ اگر فقط ظاهر اصولگرایی
باشد و باطن چیز دیگری باشد می شود مثل دولت سازندگی و یا اصولگراهایی که
در فتنه مردود شدند. مگر چه فرقی بین باصطلاح اصلاحات و سازندگی بود؟
باطنش این می شود. مگر عملکرد دولت سازندگی باعث نشد که اصلاحات
(آمریکایی) پیروز شود؟ یعنی در نهایت به ضرر اصولگرایی می شود. پیروزی ما
در عمل کردن به تکلیف است.
سوال: تشکیل جبهه پایداری قوت قلبی برای دوستداران انقلاب بود اما
به نظر می رسد که عقلانیت ایجاب می کند که به سمت وحدت در اصول گرایان
برویم. به نظر شما بهتر نیست که برای نتیجه مطلوب به سمت وحدت اصوالگرایان
برویم چه اینکه حتی حضرت علی(ع) هم برای این مسئله از حق مسلم خود گذشته
اند؟
محصولی: عرض
کردم جبهه پایداری حزب نیست؛ ما به دنبال این نیستیم که بگوییم افرادی که
در لیست قرار می گیرند، چند نفر از ما باشند. ما به دنبال این هستیم که
افرادی که در لیست هستند بایستی این مرز بندی ها و شاخصه ها را در آن ها
لحاظ شده باشند تا مورد تائید جبهه باشند ولو اینکه یک نفر هم از ما نباشد.
واقعا باید ببینیم ولی فقیه چه می گوید. هیچ کسی نباید دیدگاه ها و نظرات
شخصی خود را در رابطه با انتخابات و 8+7 به مقام معظم رهبری نسبت دهد و
نباید برخی برای تشکلی خاص از رهبر معظم انقلاب مایه بگذارند؛ ولی در این
که وحدت دغدغه تمام مومنین و شخص مقام معظم رهبری است، تردیدی نیست. پس
اینها را باید از هم جدا کنیم.
بعضی ها از بس که حرفی برای گفتن ندارند، می گویند جبهه پایداری سهم خواهی
می کند. چه سهم خواهی ما می کنیم؟ ما می گوییم رهبری فرمودند که قوا در
انتخابات دخالت نکنند و احترام انتخابات را داشته باشند. خب اگر یکی از
روسای قوا یک نماینده داشته باشد روسای قوای دیگر هم می توانند مدعی داشتن
نماینده باشند و این درست نیست و ما روی این موضع مقام معظم رهبری تاکید
داریم و از این اصل کوتاه نمی آییم؛ شاید از افراد کوتاه بیاییم و بگذریم،
شاید از ترجیحات کوتاه بیاییم اما از مواضع رهبری و منویات ایشان و از
اصول کوتاه نمی آییم.
در دوره قبل قرار این بود که غیر از جبهه متحد کسی لیست ندهد و یکی از
اعضای 6+5 بنده حقیر بودم. 6 نفر به عنوان اجرایی داشتیم و 5 نفر که با
اجماع 6 نفر برای حکمیت انتخاب شده بودند؛ حکم یعنی داور و داور دعوای بین
آنهایی که اختلاف دارند را حل می کند منتهی داور باید مرضیالاطراف باشد
نه اینکه اول 7 نفر به عنوان داور تشکیل شود بعد بیایند و بگویند نفرات
دعوا را تعیین کنیم، به نظر شما جالب توجه نیست؟ حتما هست! یعنی چند نفر
اول به عنوان حکم تعیین بشوند، بعد اضلاع را تعریف کنند در حالی که این
اضلاع باید حکم را تعیین کنند چون می خواهند به حُکم آن پایبند باشند. این
مسئله در 6+5 اتفاق افتاد و با اجماع سه ضلع پنج نفر را به عنوان حکم
انتخاب کردند.
مطلب دیگر اینکه در آن دوره گفته شد که لیست دیگری ارائه نشود اما برخی از
این آقایان که شخصا در 8+7 نماینده دارند، آمدند و لیست اصولگرایان فراگیر
را در مقابل لیست جبهه متحد اصولگرایان ارائه دادند.
مطلب دیگر اینها که در جریان فتنه موفق نبودند، مردود شدند یا ساکت بودند،
آیا به عنوان یک معلم شما برای این سه غلط فرد را تشویق می کنید یا تنبیه؟
یعنی دو نفر الان اضافه شده اند به صورت تکی و نه از اضلاع نه گروه ها و
نه جریان ها که در 5+6 گذشته نبودند از آن موقع تا حالا سه مورد ابتلا پیش
آمده و آنها رفوزه شده اند حالا بگوییم بیایید شما را تشویق می کنیم و به
شما سهم ویژه می دهیم.
اینکه جبهه پایداری در معرض فحش و ناسزا و انواع تهمت ها قرار می گیرد به
خاطر این هست که ما در مواردی که نظر حضرت آقاست پایداری می کنیم نظر
ایشان هرچه بود ما مطابق آن عمل خواهیم کرد.
هر وقت حضرت آقا نظرشان در مورد انتخابات هرچه بود مطابق آن عمل خواهیم
کرد و تا به حال هم به تناسب مواضعی که داشتیم سعی کردیم که بر خلاف طرف
مقابل نظری نگوییم که وحدت را خدشه دار کند.
ما با این آقایان یعنی با این 7 نفر جلسه داشتیم، بعد از جلسه از ما
خواستند شما مطالب جلسه را به خاطر اینکه بعضی از دوستان کمیته 7 نفره
حرفایی را گفتند و فضای جلسه را خراب کردند و ما نتیجه نگرفته ایم، شما
دیگر اینها را طرح نکنید چون موجب خدشه وارد شدن به وحدت می شود و شما
چیزی نگویید و ما هم گفتیم چشم.
بعد می بینیم که یکی از آقایان آمده و بر خلاف واقع اخباری را منتشر کرد.
خب باز هم ما چیزی نگفتیم که این مسائل چطور بوده است. نگفتیم و اگر
بخواهیم بگوییم یک جمله کافی است که نوار مذاکرات آن جلسه را منتشر کنند و
ببینند چیزی خلاف وحدت گفته ایم یا نه؟ استدال قوی تر از این هست؟ مردم
خود قضاوت میکنند.
به هر حال ما منتظریم ببینیم زعیم عالی قدرمان هرچه فرمودند مطابق آن عمل
کنیم لذا نه گفتیم لیست می دهیم و نه گفته ایم نمی دهیم. عرض کردیم به
تکلیفمان مطابق شرایط و فرمایشات مقام معظم رهبری عمل خواهیم کرد. البته
ما تلاش های همه عزیزان در جهت وحدت را ارج می نهیم و حضرات آیات مهدوی
کنی و یزدی را از استوانه های انقلاب و فقیهانی دلسوز و مجاهد می دانیم.
همه اعضا جبهه پایداری از ارادتمندان واقعی این حضرات هستند و برای سلامتی
و توفیق بیشترشان دعاگو هستند و قدردان زحمات سروران.
سوال : اگر 7+8 لیستی دهد که آقای باهنر و امثال ایشان در این لیست باشد چه میکنید؟
محصولی: ما
مطابق تکلیف عمل می کنیم می خواهیم کاری کنیم فضا برای پیاده شدن نظر مقام
معظم رهبری فراهم شود نه که هرجا از سخن رهبری خوشمان آمد از ایشان مایه
بگذاریم و آنجایی که خوشمان نیامد فرافکنی کنیم. ان شا الله مطابق جمع
بندی آن موقع اقدام می کنیم.
سوال: آیا جنس "جبهه ی پایداری" با "رایحه ی خوش خدمت" متفاوت است؟ و برای جلوگیری از انحراف در آینده چه کار می کنید؟
محصولی:
"رایحه ی خوش خدمت" دوستانی بودند که در انتخابات قبلی طرف دار دولت بودند
و عمل کردند. بعد از یک سری قضایا یک عده بر گفتمان 3 تیر باقی ماندند و
بعضی نماندند .
البته از 3 تیر تا الان رویش ها بیش تر از ریزش هاست چون ملاک ما افراد
نیستند بلکه ملاک گفتمان 3 تیر است. وقتی مطالبات دانشجویی را می بینیم می
فهمیم رویش ها خیلی بالاست. تلاشمان در جبهه پایداری این است به هیچ وجه
صرفا انتخاباتی نگاه نکنیم. هیچ کسی حتی جبهه پایداری هم مصون از شر شیطان
نیست همچنان که در قرآن آمده است: "ان النفس لامارة بالسوء الا ما رحم ربی"
البته عمل جبهه زیر نظر حضرات آیات و تحت هدایت معنوی آن ها جبهه را کم تر
در معرض آسیب های شیطانی قرار می دهد و دوستان همدیگر را در جبهه به حق و
صبر دعوت می کنند. شما هم هر کجا خطا دیدید فورا تذکر دهید و اخطار بدهید.
امیدواریم همانطور که سفارش بزرگان است دوستان جبهه پایداری با توسل
روزانه در صدد جلب هر چه بیشتر رضای الهی و ائمه اطهار(علیهم السلام) و
نائب امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری (ادام الله ظله العالی) برآیند.