کد خبر: ۲۲۳۹۵۳
زمان انتشار: ۱۳:۳۹     ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
سرمربی جدید تیم فوتبال سایپا گفت: «مشکل تراکتورسازی تماشاگر نبود.»

به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایران ورزشی، بعد از اینکه انگین فیرات توانست با تیم جوان و کم هزینه سایپا عملکرد خوبی داشته باشد، مسئولان این باشگاه تلاش زیادی کردند که مربی ترک‌تبار را حفظ کنند اما خانواده فیرات دیگر تحمل دوری او را نداشتند و در نهایت سرمربی سایپا برخلاف میل باطنی‌اش از نارنجی‌پوشان خداحافظی کرد و به کشورش برگشت.

 

این اتفاق باعث شد سبحانی مدیرعامل باشگاه سایپا در وضعیت ویژه‌ای قرار بگیرد چرا که در زمان کوتاهی باید گزینه‌ها را انتخاب و بررسی می‌کرد و در نهایت با آنها به مذاکره می‌پرداخت. در لیست گزینه‌های سبحانی ظاهرا نام‌های زیادی به چشم می‌خورد اما سبحانی خیلی زود به این نتیجه رسید که مجید جلالی بهترین گزینه است چرا که جلالی هم با سیاست‌های باشگاه آشنا بود و به لحاظ اخلاقی همان مربی مد نظر سایپا بود و هم اینکه به خاطر سابقه‌اش در این باشگاه، امتیاز بالاتری به نسبت رقبایش کسب کرد.

 

به این ترتیب مجید جلالی با قراردادی 3 ساله سرمربی سایپای البرز شد تا با برنامه‌ای بلند مدت به دنبال موفقیت بزرگی برای این تیم نارنجی‌پوش باشد. جلالی در مورد حضور دوباره‌اش در سایپا، اهدافش در این تیم و... صحبت می‌کند.

 

* بعد از اینکه سرمربی سایپا شدید، بازدیدی از باشگاه و امکانات آن داشتید، می‌خواستم بدانم سایپایی که الان دیدید با آن سایپا که چند سال پیش در آن حضور داشتید چقدر فرق کرده؟

- خیلی تفاوت کرده. الان سالن‌های تمرینی مجهزی به نسبت آن موقع هست. سایپا واقعا یک باشگاه استاندارد است. از خیلی بابت‌ها استانداردهای خوبی دارد. من آخرین حضورم در باشگاه به سال 80 برمی‌گردد. آن موقع واقعا سایپا به این شکل نبود.

 

* یعنی آن موقع شرایط خوبی نداشت؟

- آن موقع هم امکاناتش بد نبود اما الان خیلی خوب شده.

 

* ظاهرا باشگاه سایپا یکسری دستگاه مربوط به فیزیوتراپی و کارهای پزشکی هم آورده که در ایران هیچ باشگاهی جز سایپا آنها را ندارد.

- بله، من هم بازدید کردم. واقعا عجیب است. سایپا جزو باشگاه‌های خوب و با استاندارد بالا است.

 

* حالا چطور شد که دوباره سرمربی سایپا شدید؟

- صحبت‌هایی داشتیم. من هم واقعا دوست دارم جایی که می‌شود کار بلند مدت انجام داد، باشم. اگر ظرفیت برای کار بلند مدت باشد و صاحب برنامه مدت‌دار باشیم، می‌توانیم به خوبی جواب بگیریم. سایپا ظرفیت‌ها را دارد و روی زمان قرارداد هم کاری انجام داد که به موفقیت تیم منجر می‌شود.

 

* قراردادتان چند ساله است؟

- 3 ساله.

 

* بعد از چند سال حضور در تیم‌های پرطرفدار و البته پرحاشیه، امسال به تیمی رفتید که معمولا کم حاشیه است. این اتفاق را مثبت می‌دانید یا منفی؟

- به هر حال من به‌عنوان یک مربی فکر می‌کنم هر کسی در مسیر تکامل باید فضاهای مختلفی را تجربه کند که من هم مستثنی نیستم.

 

* درست است اما شما به خاطر یکسری خصوصیات اخلاقی که دارید و نمی‌توانید به اعتراض‌ها بی‌تفاوت باشید، معمولا در تیم‌هایی که هوادار زیاد داشتند مثل تراکتورسازی، به مشکل خوردید چون یکسری مسائل را نتوانستید تحمل کنید و به همین دلیل و به خاطر اعتراض هواداران بارها استعفا دادید...

- نه، موضوع تراکتورسازی، موضوع تماشاگر نبود. موضوعات دیگری بود که دلم نمی‌خواهد در موردشان صحبت کنم چون می‌خواهم فراموش‌شان کنم.

 

* خب، هدفگذاری‌تان امسال برای سایپا چیست؟

- ما می‌خواهیم در این فصل زیر ساخت‌های موفقیت‌های بزرگ آینده را فراهم کنیم. البته مراقب هستیم که به شأن و رتبه سایپا خدشه وارد نشود.

 

* یعنی امسال مثلا دنبال قهرمانی یا سهمیه آسیا نیستید؟

- امسال هدف اصلی و اول‌مان فراهم کردن زیرساخت‌ها برای آینده است.

 

* پس امسال تیم جوانی خواهید داشت؟

- به نسبتی که به رتبه سایپا لطمه نخورد باید تنظیم شده در لیگ برتر حرکت کرد. ما اگر بتوانیم حتما یک تغییر نسل ایجاد خواهیم کرد.

 

* البته خود سایپا یک تیم جوان است...

- بله، اسکلت تیم خوب است اما سعی می‌کنیم یکسری تغییر داشته باشیم.

 

* با توجه به شناختی که از تیم دارید فکر می‌کنید چند درصد از تیم فعلی حفظ خواهد شد؟

- روی این مساله نیاز به مطالعه بیشتری دارم. هنوز شناخت دقیقی روی تیم و بازیکنان ندارم که باید بررسی‌های لازم را انجام دهم اما همانطور که گفتم اینطور نیست که یک تیم کاملا جوان داشته باشیم چون برای حفظ رتبه سایپا به تجربه بازیکنان باتجربه هم نیاز خواهیم داشت.

 

* علی کریمی یکی از بازیکنان باتجربه است که فصل گذشته برخلاف سال‌های قبل بدون حاشیه بوده و فصل آرامی را گذرانده. ممکن است کریمی را هم امسال کنارتان داشته باشید؟

- اگر علی کریمی دوست داشته باشد من استقبال می‌کنم.

 

* یعنی به او پیشنهاد می‌دهید؟

-  بله، حتما این کار را خواهم کرد و خوشحال می‌شوم کریمی قبول کند و به سایپا بیاید چون او می‌تواند به ما کمک زیادی کند.

 

* آقای جلالی! فصل گذشته خیلی از کارشناسان معتقد بودند با توجه به اینکه جام جهانی پیش رو است، بازیکنان با انگیزه بیشتری در مسابقات ظاهر می‌شوند تا برای رسیدن به تیم ملی رقابت کنند و به همین خاطر لیگ سیزدهم کیفیت بالاتری خواهد داشت که اینطور نبود، فکر می‌کنید لیگ چهاردهم در چه سطحی برگزار شود؟ با توجه به این مسائل و اینکه ممکن است یکسری بازیکنان ملی‌پوش لژیونر شوند، به نظرتان لیگ چهاردهم سطح پایین‌تری خواهد داشت یا نه؟

- ببینید این موضوع از آن دسته موضوعاتی است که نیاز به تحقیق و بررسی دارد. مثل فصل گذشته که خودتان گفتید به این دلایل عالی می‌شود اما نشد، باید روی این مسائل تحقیق کرد. اینها موضوعاتی نیست که بشود به صورت فی‌البداهه به آنها جواب داد و نیاز به کار زیاد و بررسی مفصل دارد. باید آسیب‌شناسی کرد که چرا کیفیت لیگ بالا نبود. اینها نیاز به دقت نظر دارد.

 

* خودتان چه حدسی در مورد لیگ چهاردهم می‌زنید؟ به نظرتان سطح آن پایین‌تر خواهد بود یا بالاتر می‌رود؟

- حدس فایده‌ای ندارد. حدس چیز با ارزشی نیست. این مساله نیاز به کار تحقیقی دارد.

 

* باشگاه سایپا که معمولا کارهای تحقیقاتی خوبی انجام می‌دهد، شاید این موضوع هم برای تحقیق جالب باشد.

- حتما همینطور است و پیشنهاد خوبی است که باشگاه سایپا به آن بپردازد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها