کد خبر: ۲۲۳۵۴
زمان انتشار: ۱۹:۱۵     ۱۵ مهر ۱۳۹۰
فرمانده نیروی انتظامی استان قم با بیان اینکه همه اقشار جامعه در تولید امنیت سهم دارند، گفت: وظیفه‌ نیروی انتظامی حفظ از امنیت است و نه تولید آن.  

 به گزارش شبکه خبری قم، مهدی توکلی ‌در همایش پلیس، امنیت و اصناف که به همت شورای اصناف استان قم در سالن همایش این مرکز برگزار شده بود، شعار ناجا در هفته‌ نیروی انتظامی را سهم من در امنیت دانست و گفت: این شعار بیانگر سهیم بودن تمام اقشار جامعه در تولید و حفظ امنیت در اجتماع است.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی یک نیروی خدمتگزار است، افزود: با توجه به ساختارهای اداری موجود در ناجا، نیروی انتظامی مزد زحمات خود را نمی‌گیرد ولی برگزری چنین مراسم‌هایی به افزایش روحیه فرماندهان و کارکنان برای انجام خدمت کمک می‌کند.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم با اشاره به قانون علت و معلول اظهار کرد: هیچ رویدادی در جهان هستی بدون علت نیست و این به این معنا است که هر جرمی که اتفاق می‌افتد، نهادی، سازمانی و یا فردی مرتکب خطا شده است و در انجام وظیفه‌ خود کوتاهی کرده است.

وی با بیان اینکه شیوع بیماری‌های اجتماعی همچون مواد مخدر، مسئولانی دارد که در انجام به وظایف خود کوتاهی کرده‌اند، گفت: نقش نظارتی خانواده‌ها و سازمان آموزش و پرورش از دیگر نقش‌های جامعه با اهمیت‌تر است چراکه خوب و یا بد بودن مسائل اجتماعی را این دو نهاد به فرزندان باید آموزش دهند.

توکلی با اشاره به نقش آموزش و پرورش در کنترل آسیب‌های اجتماعی اعلام کرد: بر اساس آمار بخشی از پسران جامعه‌ ما قبل از کسب مدرک دیپلم، ترک تحصیل می‌کنند و این موضوع برای سلامت روانی و امنیتی جامعه بسیار خطرناک است چراکه هرم جرائم با هرم تحصیلات رابطه عکس دارد.

وی در ادامه افزود: هرچه سطح تحصیلات پائین‌تر باشد تعداد و شدت جرائم بیشتر می‌شود تا حدی که از بین 20 هزار نفر مجرمین دستگیر شده کشور در سال گذشته، تنها 96 نفر تحصیلات عالی دارند و مابقی دیپلم و زیر دیپلم هستند.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم با بیان اینکه کسب امنیت و حفظ آن بر عهده سه بعد حاکمیت، نیروی انتظامی و مردم است، گفت: نیروی انتظامی توانایی کسب امنیت و حفظ آنرا به تنهایی ندارد و در این زمینه نیازمند یاری و کمک همه‌ اقشار جامعه است.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی با جانفشانی نیروهای خود مشغول خدمت‌رسانی و عمل به وظیفه است، اما این مسئله باید مورد بررسی قرار گیرد که بخش‌های دیگر جامعه برای کسب و حفظ امنیت چه کرده‌اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها