کد خبر: ۲۲۳۵۳
زمان انتشار: ۱۹:۱۳     ۱۵ مهر ۱۳۹۰
به گزارش سرویس حوزه و مراجع 598 به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رشاد، عصر امروز در مراسم اختتامیه شب شعر حجره طی سخنانی با اشاره به ضرورت هنر و جایگاه آن، به برخی از نگرانی‌های خود در این باره پرداخته و اظهار داشت: امروز طلاب جوانی که به امر شعر و هنر می‌پردازند باید مراقب باشند که از فضای درس و بحث حوزه جدا نشوند.

وی افزود: طلابی که وارد هنر می‌شوند، باید هر چه سریعتر ملبس به لباس روحانیت شوند؛ چرا که این لباس ضمانتی برای دوام ادامه تحصیل دروس حوزه است و باعث می‌شود تا آنان تحصیل حوزوی را رها نکنند.

وی با تأکید بر این که هنر تأثیرگذاری بسیاری در تبلیغ دین دارد، تصریح کرد: هر چند هنر بسیار مهم و تأثیرگذار است، اما طلاب باید مراقب باشند که این امر آنها را از طلبگی غافل  نکند.

در ادامه این مراسم، رییس مرکز آموزش‌های ادبی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی طی سخنانی با اشاره به جایگاه هنر، گفت: امروز هنر نقش بسزایی در تبلیغ دین دارد و طلاب می‌توانند با پرورش ذوق هنری خود، در راستای اهداف اسلام گام‌های عملی بردارند.

موگهی با تأکید بر این که باید در شعر و هنر به دنبال نوآوری باشیم،‌ گفت: هنر وقتی ارزشمند است که ما دنبال کیفیت و تغییر دیدگاه نسبت به آن باشیم.

بر پایه این گزارش در این مراسم که در تالار اندیشه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی قم برگزار شد، جمعی از طلاب برادر و خواهر شرکت‌کننده در این طرح شب‌های حجره به قرائت اشعار خود پرداختند.

گفتنی است، طرح شب‌های شعر حجره از سال پیش با مشارکت معاونت تهذیب حوزه‌‌های علمی آغاز و در 9 مدرسه علمیه قم و نیز جامعةالزهرا برگزار شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها