کد خبر: ۲۲۳۳۳
زمان انتشار: ۱۲:۵۷     ۱۵ مهر ۱۳۹۰

به گزارش 598 به نقل از فارس طیبه صفایی اظهار  داشت: در ملاقات حضوری اعضای فراکسیون زنان مجلس با عزت الله ضرغامی، رئیس سازمان صدا و سیما، حفظ شأن چادر در برنامه‌ها و سریال‌های مختلف رسانه‌ ملی مورد تأکید قرار گرفت.

وی افزود: چند دهه‌ای است که برخی فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی این تفکر را به جامعه القا می‌کنند که افراد باسواد و دارای موقعیت اجتماعی بالا حتماً جزء افرادی هستند که مذهبی نبوده و پوشش چادر را انتخاب نمی‌کنند.

رئیس فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه در برخی برنامه‌های سیما و فیلم‌های سینمایی، زنان چادری به گونه‌ای نمایش داده ‌می‌شوند که ابتدایی‌ترین رفتار با همسر خود را بلد نیستند، گفت: این زنان مرتب در حال داد و فریاد کردن بوده و در جایگاه یک زن بی‌سواد که دائم با همسرش برخورد فیزیکی دارد، نمایش داده می‌شوند.

صفایی ادامه داد: اعضای فراکسیون زنان مجلس به نمایش چهره‌های مخدوش از زنان چادری در صدا و سیما و سینما اعتراض دارند چرا که هیچ یک از زنان ما دارای چنین شخصیت و رفتاری نیستند که از سوی رسانه ملی و سینما پخش می‌‌شود.

وی با اشاره به اینکه بارها با مسئولان صدا و سیما صحبت کرده‌ و اعتراض خود را نسبت به ارائه چهره‌ای مخدوش از زنان و دختران اعلام کرده‌ایم، افزود: رئیس سازمان صدا و سیما نیز قول‌های مساعدی برای بهبود این وضعیت به اعضای فراکسیون زنان داده اما تاکنون هیچ یک از این وعده‌ها عملی نشده است.

این نماینده مجلس بیان کرد: هم‌اکنون در تولیدات صدا و سیما و به ویژه سینما شاهد حفظ شأن و جایگاه یک زن مسلمان و چادری نیستیم همچنین باید به این موضوع توجه داشت که استفاده نادرست از چادر در رسانه ملی، توهین به تمام زنان چادری است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
پارسا
UNITED STATES
۰۵:۴۰ - ۱۶ مهر ۱۳۹۰
۱
۰
سلام

وقتی آقای پور محمدی رئیس شبکه سه سیما علنا در پشت تریبون اعلام می کنه: آمیدوارم دختران ما حجابشون مثل حجاب آیدا (شبنم قلی خانی در سریال ماه مبارک) باشد دیگه تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل.

یا علی
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها