کد خبر: ۲۲۲۹۹
زمان انتشار: ۱۴:۴۵     ۱۴ مهر ۱۳۹۰

به گزارش 598 به نقل از جهان، "گودرز کریمی"، دانشجوی دکترای "فیزیولوژی، آناتومی و ژنتیک" دانشگاه آکسفورد آمریکا که در حال دویدن در خیابان، یک تن‌پوش محتوی ۳۰ کیلوگرم وزنه را حمل می‌کرد تا استقامت جسم خود در هنگام دویدن را افزایش دهد، با واکنش توهین‌آمیز پلیس آمریکا مواجه شد، تنها به این بهانه که شهروندی با اداره پلیس تماس گرفته و نسبت به احتمال یک عملیات انتحاری ابراز نگرانی کرده است.

بنابر گزارش فوق، این دانشجوی ایرانی‌الاصل ناگهان با دستور ایست پلیس مواجه شد که فرمان می‌داد: "دست‌ها بالا! هرچه داری بر زمین بیفکن!" وی نیز که به گفته خود شدیدا شوکه شده بود، طبعا چاره‌ای جز اطاعت از دستور پلیس آمریکا نداشت.

مامورین پلیس سپس تن‌پوش این دانشجو را بازرسی کرده و به خیال خود در آن به دنبال مواد منفجره می‌گردند که جز وزنه‌های مخصوص ورزش هیچ‌چیز دیگر در آن نمی‌یابند.

به گفته گودرز کریمی، پلیس حتی پس از آنکه متوجه می‌شود که این دانشجوی ۲۵ ساله هیچ ماده منفجره‌ای به همراه ندارد به وی هشدار می‌دهد که این تن‌پوش را با خود حمل نکند تا دوباره مورد سوال پلیس واقع نشود!

گودرز کریمی ضمن انتقاد از رفتار پلیس آمریکا جمله‌ای تامل‌برانگیز را بر زبان آورده است: "من یقین دارم که اگر موهایم بور بود و رنگ پوستم سفید، کسی با من کاری نداشت. مشکل این است که من ایرانی هستم و پوستم تا حدودی تیره است!"

وی تصریح کرده است که احساس می‌کند حقوقش مورد تضییع واقع شده‌اند. پلیس به وی توصیه کرده است که وزنه‌ها را رها کرده و به خانه بازگردد، بدون اینکه هیچ دلیل موجهی برای این کار وجود داشته باشد.

پلیس آمریکا پس از یازده سپتامبر رفتارهای توهین‌آمیز فراوانی را با شهروندان آمریکایی و غیرآمریکایی ساکن این کشور در کارنامه خود ثبت کرده است که به نظر می‌رسد با توجه به فضای حاکم بر این کشور ادامه داشته باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
م
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۵ - ۱۶ مهر ۱۳۹۰
۱
۲
واقعا مرض داري و الا اين كاره نميكردي تو ايران هم بودي همين رفتاره باهات ميكردن
پاسخ
khodetie
-
۱۱:۰۹ - ۱۶ مهر ۱۳۹۰
۰
۲
با با طرف دیونه بوده میخواسته خودی نشون بده
پاسخ
انتقام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۶ - ۱۶ مهر ۱۳۹۰
۱
۰
نوکران بدبختی که فقط توجیه کثافتکاریهای ارباب آمریکایتان را میکنید خاک بر سر نوکرتان. زنده باد ایران وایرانی.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها