کد خبر: ۲۲۲۹۰۹
زمان انتشار: ۱۰:۰۳     ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
در پی آغاز دور جدید مذاکرات هسته ای در وین:
رویترز به نقل از یک مقام امریکایی –بدون اینکه نام وی را افشا کند- نوشت هنوز شکاف های بزرگی برای رسیدن به توافق نهایی وجود دارد و نباید در این رابطه دچار خوش بینی مفرط شد! در عین حال دکتر ظریف بر این مسئله تاکید فراوان داشت که ایران با هدف حفظ منافع خود وارد مذاکرات شده است و از حقوق هسته ای خود دست نخواهد کشید.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598؛ در پی آغاز دور جدید مذاکرات هسته ای، برخی مقامات مذاکره کننده طرفین به اظهارنظر درخصوص نحوه ی این دور از مذاکرات و احتمال ثمردهی آن پرداختند. دکتر محمدجواد ظریف در این رابطه اظهار داشتند ایران به هیچ عنوان قصد ندارد در مورد مسئله ای غیر از موضوع هسته ای با 5+1 مذاکره کند.

در عین حال رویترز به نقل از یک مقام امریکایی بدون اینکه نام وی را افشا کند- نوشت هنوز شکاف های بزرگی برای رسیدن به توافق نهایی وجود دارد و نباید در این رابطه دچار خوش بینی مفرط شد!

این مقام مسئول گفت: ”البته می توان با غلبه بر اختلافات تا قبل از 20 جولای (19 تیرماه) به توافق رسید." وی افزود چیزی که در رسانه ها با عنوان رسیدن به یک ”طرح جامع" در این دور از مذاکرات القا می شود اشتباه است و هنوز تا رسیدن به آن فاصله های زیادی باقیست!

رویترز به نقل از دیپلمات های نزدیک به مذاکرات می نویسد: ”سه مسئله اساسی وجود دارد که رسیدن به یک توافق مشترک را سخت می کند: 1- آینده فعالیت غنی سازی اورانیوم در ایران، 2- تحقیقات هسته ای ایران و 3- تجهیزات مورد استفاده ایران برای خالص کردن اورانیوم."

در عین حال دکتر ظریف بر این مسئله تاکید فراوان داشت که ایران با هدف حفظ منافع خود وارد مذاکرات شده است و از حقوق هسته ای خود دست نخواهد کشید!

وی اظهار داشت علاوه بر مذاکراتی که روز چهارشنبه (24 اردیبهشت ماه) به مدت سه روز در وین برگزار می‌شود، سه دور مذاکره دیگر تا پایان زمان گام اول توافقنامه ژنو (29 تیر ماه 1393) برگزار خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها