کد خبر: ۲۲۲۷۲
زمان انتشار: ۱۱:۲۸     ۱۴ مهر ۱۳۹۰
لندن (العالم) ـ يک پژوهشگر يمني با اعلام رد درخواست احزاب ديدار مشتر از شوراي امنيت براي دخالت در امور يمن گفت: مردم و انقلابيون يمن به شوراي امنيت اجازه دخالت نظامي در کشورشان را نخواهند داد.

سمير شيباني پنجشنبه در گفت وگو با شبکه خبري العالم، با کم اهميت دانستن درخواست احزاب ديدار مشترک از شوراي امنيت گفت: مردم يمن به نهادها، کشورها و سازمان هاي منطقه اي و بين المللي تکيه نمي کنند و به خوبي دريافته اند که ابزارهاي تغيير را در اختيار دارند و مي توانند تغييرات را به عنوان يک ضرورت و يک خواسته تاريخي ضروري در مرحله کنوني به رژيم علي عبدالله صالح رييس جمهور ديکتاتور يمن تحميل کنند.

پژوهشگر يمني افزود: در حال حاضر، رژيم يمن تلاش مي کند تا از طريق بهره گيري از گزينه دخالت کشورهاي منطقه و قدرت هاي جهاني، در پاسخ گويي به خواسته هاي مردم تعلل کند و به طور همزمان در صدد است تا وضعيت جديدي را بر کشور تحميل کند.

شيباني افزود: ما در ابتدا به ابتکارهاي مطرح شده از سوي کشورهاي همسايه و شوراي همکاري خليج فارس اهميت زيادي داديم. اما آنها در حقيقت با استفاده از اين ابتکارها سعي داشتند تا انقلاب را با شکست مواجه کنند و اين امر باعث افزايش طول عمر رژيم حاکم شد.

وي تأکيد کرد: ما به شوراي امنيت اجازه دخالت نظامي در کشورمان را نخواهيم داد. اما مي دانيم که اين شورا ابزارهاي متعددي را در اختيار دارد که از طريق آن مي تواند رژيم علي عبدالله صالح را سرنگون کند.

شيباني گفت: شوراي امنيت مي تواند با تصويب مجازات هاي بين المللي عليه مسوولان رژيم حاکم يمن و خاندان علي عبدالله صالح و مسدود کردن دارايي هاي آنها، رژيم را تحت فشار قرار دهد.

وي گفت: عبدالله صالح و اطرافيانش به طور آشکاري تلاش مي کنند تا عمر دوره ديکتاتوري در منطقه را طولاني تر کنند.

اين پژوهشگر يمني اظهار داشت: عربستان همسايه يمن است و مردم يمن هيچ گونه دشمني شخصي با اين کشور ندارند اما رياض به دليل حمايت از ديکتاتوري عبدالله صالح هيچ گونه تعامل مثبتي با انقلاب مردمي يمن از خود نشان نمي دهد.

وي افزود: مردم يمن بايد تلاش هايشان را به سوي داخل کشور، تمرکز بر رويارويي با رژيم عبدالله صالح و وحدت پيرامون رهبري جنبش انقلابي جهت جلوگيري از به وجود آمدن اختلافات در آينده سوق دهند.

شيباني گفت: هدف رژيم عبدالله صالح از اعمال خشونت عليه مردم به ويژه در شهرهاي صنعا و تعز ايجاد خلل در توازن قواي انقلابيون است زيرا ميدان هاي مرکزي شهرهاي صنعا و تعز ثابت کرده اند که قلب تپنده انقلاب يمن هستند.

وي افزود: رژيم علي عبدالله صالح امروزه گزينه هاي زيادي در اختيار ندارد به همين دليل تلاش مي کند تا کشور را به سوي جنگ داخلي سوق دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها