کد خبر: ۲۲۲۵۴۷
زمان انتشار: ۰۸:۱۶     ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: «صادقیان پدیده لیگ است و طبیعتا نمی‌توان به راحتی او را از تیم ملی كنار گذاشت. البته او هم باید روی اعصابش تسلط بیشتری داشته باشد.»

به گزارش پایگاه 598 به نقل از روزنامه گل ، علی دایی فصل پرحاشیه و سختی را گذراند. دایی و تیمش كه حتی در آخرین روزهای لیگ دچار چالش‌های فراوانی شدند، بالاخره توانست برای پرسپولیس سهمیه آسیایی بگیرد. دایی می‌گوید شاید اگر خیلی‌ها جای او بودند، یك روز از فصل قبل را هم تحمل نمی‌كردند و البته رحیمی در تایید صحبت‌های شهریار می‌گوید كه 80 درصد ذهن دایی در فصل گذشته درگیر حواشی و بحران‌ها بوده است.

 

به هرحال شنیدن صحبت‌های علی دایی در مورد پرسپولیس، لیست خرید سرخ‌ها، آشتی با كریمی و بی‌پولی‌های پرسپولیس شنیدنی است.

 

* پرسپولیس لیگ سختی را پشت سر گذاشت و در این میان نمی‌شود از نقش پررنگ شما چشم پوشید.

- ما فصل سختی را پشت سر گذاشتیم و شاید اگر هر تیمی جای ما بود جزو گزینه‌های پایین جدول بود. مشكلات پرسپولیس یكی، دو تا نبود و نباید از زحمات و فداكاری بچه‌ها چشم‌پوشی كرد. بعضی‌ها كه از بیرون به ماجرا نگاه می‌كنند باورشان نمی‌شود چه كار سختی انجام شده. ولی وقتی توی كار باشید وضعیت فرق می‌كند. دوست داشتم آنهایی كه انتقاد می‌كنند و پشت سر ما حرف می‌زنند یك لحظه جای ما بودند و می‌دیدند چه می‌كشیم.

 

* در این میان ماجرای وعده‌های پوچ و مسایل روحی و روانی هم روی پرسپولیس تاثیرگذار بود و تیم شما را اذیت كرد.

- دیگر خودتان حسابش را بكنید كه وقتی روسا و وزرا اینچنین زیر حرف‌شان می‌زنند و آن وعده‌های توخالی را می‌دهند و زیرش می‌زنند ما باید چه كنیم! بعضی‌ها خیلی راحت زیر حرف‌شان زدند و با صحبت‌هایی كه بیان كردند فقط تیم ما را به‌هم ریختند. شاید اگر هیچ وقت در مورد این ماجرا صحبت نمی‌كردند بچه‌ها الكی امیدوار نمی‌شدند و این اتفاق‌ها نمی‌افتاد. به هرحال وقتی یك قدم تا قهرمانی فاصله داشتیم تیم ما را دچار این بحران‌ها كردند و شرایط بدی را برای‌مان رقم زدند.

 

* دعوت نشدن صادقیان به تیم ملی سوژه دیگری است كه در مورد آن صحبت می‌شود.

- به نظر من پیام بازیكن با استعدادی است. او پدیده لیگ است اما باید با تجربه‌تر كار كند. باید روی اعصابش تسلط بیشتری داشته باشد. پیام در مسیر پیشرفت است و طبیعتا نمی‌توان به راحتی از او چشم‌پوشی كرد ولی با تمام این صحبت‌ها الان كی روش سرمربی تیم ملی است و اوست كه در مورد این مسایل تصمیم‌گیری می‌كند.

 

* در مورد اردوهای تیم ملی چه نظری دارید؟

- بهتر است در این مورد صحبتی نكنیم و ان‌شاءا... در زمان مناسب در مورد این مسایل بحث می‌كنیم. فعلا باید به تیم ملی كمك كنیم و این تیم را حمایت كنیم.

 

* تغییرات مدیریتی و این رفت و آمدها در پرسپولیس می‌تواند این باشگاه را صاحب ركورد كند.

- قطعا این رفت و آمدها به پرسپولیس و یا هر باشگاه دیگری ضربه می‌زند. اگر مدیر، هیات‌مدیره و مسئولان یك باشگاه از روی ضوابط و داشته‌های فنی و تخصصی آن افراد انتخاب شوند، دیگر مجبور نیستند كه این جابه‌جایی‌‌ها را داشته باشند. من فكر می‌كنم مدیرانی كه از جنس فوتبال باشند می‌توانند شرایط را بهتر درك كنند و به فكر مشكلات باشگاه باشند. به هرحال آقای رحیمی هم از مدیران فوتبالی است و با پیچ و خم فوتبال آشناست. امیدوارم كه پرسپولیس به شرایط بهتری برسد و این بحران‌ها تمام شود. این تیم، تیم مردم است و باید كاری كنند كه بتوانند دل مرم را شاد كنند. دلخوشی خیلی از این مردم همین فوتبال و پرسپولیس است و حیف است كه این را هم از آنها بگیریم.

 

* مشكلات مالی و شرایط عجیب اسپانسر جدید پرسپولیس هم حاشیه‌ساز شده؟

- من ترجیح می‌دهم در مورد مسایل مدیریتی صحبت نكنم.

 

* اما عدم تسویه حساب با بازیكنان فصل پیش و این‌كه باشگاه پولی برای خرید بازیكنان جدید ندارد هواداران را نگران كرده است.

- من سرمربی پرسپولیس هستم. این وظیفه من نیست كه در مورد این چیزها صحبت كنم. قطعا اگر من دنبال كار خودم باشم و وقت و اعصابم را درگیر این صحبت‌ها نكنم خیلی بهتر است. اما الان شرایط باشگاه جالب نیست. بچه‌هایی كه یك سال زحمت كشیده‌اند و دویده‌اند طلبكار هستند و از طرف دیگر پولی برای جذب بازیكنان جدید در باشگاه نیست. قطعا این مسایل روی ذهن و اعصاب همه ما تاثیرگذار است و من به عنوان سرمربی تیم مجبورم كه پای صحبت‌ها و درددل‌های بچه‌ها بنشینم و با آنها در ارتباط باشم. این خیلی سخت است... وقتی را كه باید برای مسایل فنی تیم و یا حتی كارهای شخصی‌ام بگذارم، مجبورم صرف مشكلات باشگاه كنم و این درست نیست.

 

* اما پرسپولیس كار سختی پیش رو دارد و همه از شما انتظار دارند.

- همین كه شما و مردم می‌دانید من كارم را می‌كنم و مسایل دیگر روی پرسپولیس تاثیرگذار است برای من كافی است. پرسپولیس امسال كار سختی پیش رو دارد... خدا به همه ما رحم كند!

 

* اتفاقا رحیمی صحبت‌های شما را تایید می‌كرد و می‌گفت كه دایی 80 درصد انرژی‌اش را مجبور شد صرف مسایل حاشیه‌ای كند.

- طبیعتا من باید كار خودم را می‌كردم. اگر جلوی بعضی‌ها در نمی‌آمدم كسی جلودارشان نبود. من اهل باج دادن نیستم و نمی‌گذارم كسی به تیم ضربه بزند. پرسپولیس مشكلات و مسایل حاشیه‌ای زیادی داشت كه وقت و انرژی ما را گرفت. به‌هرحال امیدوارم كه امسال این مشكلات را نداشته باشیم و نگذاریم یكسری مسایل به پرسپولیس ضربه بزند.

 

* در این مورد حتی به درگیری‌های شما و وزارت ورزش هم اشاره می‌شود.

- علاقه‌ای ندارم كه در مورد این مسایل صحبت كنم.

 

* اما ماجرای فایل صوتی شما و علی پروین از همان اتاق‌های وزارت به بیرون درز كرد.

- با این سوال خودتان جواب خودتان را دادید (خنده).

 

* بعضی‌ها می‌گویند این كار تعمدی و به دلیل اتفاق‌های قبلی بین شما و وزارت بوده!

- آنهایی كه چنین كاری را انجام دادند كار زشتی كردند. ضبط صدا و انتشار آن كار درستی نبود و كسی این كار را نمی‌پسندد. من و علی پروین جزو یك خانواده هستیم و این طبیعی است كه افراد یك خانواده گاهی برسر مسایل و اتفاق‌های خانواده‌شان با هم بحث كنند. من و پروین در مورد مسایل مختلف بحث كردیم و این طبیعی بود.

 

* می‌گویند كه كریم باقری دیگر در كادر فنی پرسپولیس جایی ندارد؟

- آقا كریم عضو كادرفنی بوده و من صحبتی در مورد ایشان انجام نداده‌ام. من خوشحال می‌شوم كه امسال هم آقا كریم پیش ما باشد و البته اگر جای دیگری هم برود برایش آرزوی موفقیت می‌كنم.

 

* حمایت رحیمی از شما قابل توجه بود... او پس از اینكه شما را فرمانده پرسپولیس معرفی كرد، گفت كه دایی مسئول مستقیم جذب بازیكنان است و همه اختیارات را به شما سپرد.

- آقای رحیمی نسبت به من لطف دارد و اتفاقا تا امروز چند جلسه را با هم برگزار كردیم. به‌هرحال آقای رحیمی برای اینكه باشگاه دچار حاشیه نشود صحبت‌هایی كرده تا كسی در این كار دخالت نكند. من لیست بازیكنان را به ایشان داده‌ام و تا زمان عقد قرارداد با این بازیكنان و زمانی كه باشگاه صلاح بداند نامی مطرح نخواهد شد. پرسپولیس برای فصل آینده كار سختی را پیش رو دارد و شك نكنید كه همه ما دوست داریم از خجالت هواداران در بیاییم.

 

* ماجرای جلسه آشتی‌كنان شما با علی كریمی چه بود؟

- من با كسی قهر نیستم كه بخواهم آشتی كنم. من با كسی مشكل ندارم و علی كریمی هم جزو بازیكنان خوب پرسپولیس و تیم ملی بوده است. اما نام پرسپولیس از همه ما بزرگ‌تر است و امیدوارم كه بتوانیم به این تیم كمك كنیم.

 

* راستی از بلوار علی دایی در اردبیل چه خبر؟

- (خنده) چطور؟

 

* می‌گویند خیلی دست‌انداز دارد!

- (خنده) از افتتاح بلوار فقط چند روز است كه می‌گذرد و ببینید كه چطور شما به زودی این صحبت‌ها را در مورد بلوار می‌كنید (خنده). به‌هرحال این لطف همشهری‌های عزیز من در اردبیل بود و وقتی این شور و شوق را در مردم خوب زادگاهم می‌بینم انگیزه و عشقم دو برابر می‌شود و جا دارد كه از همه آنها تشكر كنم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها