کد خبر: ۲۲۲۳۶۳
زمان انتشار: ۱۴:۴۸     ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
دروازه بان برزیلی فصل گذشته پرسپولیس قرارداد ریالی و مالیات 20 درصدی در قوانین جدید لیگ برتر را علت جدایی اش عنوان كرد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از روزنامه نود، نیلسون كوره آ طی مصاحبه‌ای بلندبالا از حضور در این تیم عذرخواهی کرد و گفت كه بنا به دلایلی موجه دیگر حاضر نیست به ایران برگردد.

 

بعد از پایان بازی های لیگ نیلسون خیلی زود ساکش را برای بازگشت به برزیل بست و از تهران خارج شد. مرد شماره یک علی دایی در فصل گذشته به قدری سوزناک با دوستانش خداحافظی کرد که اکثر بازیکنان می‌گفتند او دیگر برای ادامه بازی به پرسپولیس برنمی‌گردد.

 

با این حال علی دایی روی قول این سنگربان سیه چرده حساب کرده و می‌گفت نیلسون قول داده تیم را در فصل آینده تنها نگذارد و به من گفته اگر شما بخواهید برمی‌گردم و بدون قید و شرط قراردادم را تمدید می‌کنم.

 

اما قانون جدید لیگ ایران در خصوص کسر مبلغ قراردادها و حساب کردن قرارداد بازیکنان خارجی به ریال باعث شده تا نیلسون کاملاً بی‌خیال بازگشت به پرسپولیس شود. طبق قانون از فصل جدید حتی بازیکنان خارجی هم باید قراردادشان ریالی باشد و آنها اضافه بر سازمان چیزی نمی‌توانند دریافت کنند.

 

همین موضوع باعث شده نه تنها نیلسون بلکه اکثر بازیکنان و مربیان خارجی بی‌خیال لیگ ایران شوند و مذاکره با تیم‌های دیگر را آغاز کنند.

 

نیلسون بعد از مطلع شدن از این قانون اینگونه واکنش نشان داد: «به هیچ عنوان برایم صرف نمی‌کند برای ادامه کار به ایران بیایم. زیرا می‌خواهند قراردادمان را به ریال حساب کنند بعد هم از این رقم باید 20 درصد مالیات بدهیم اصلاً به نفعم نیست بخواهم از برزیل خارج شوم.»

 

وی افزود: «اصولاً بازیکنان برای ترانسفر شدن کشورهایی را انتخاب می‌کنند که از لحاظ فوتبالی و صد در صد مالی برایشان صرف داشته باشد اما آن‌طور که از شواهد پیداست در صورت اجرایی شدن چنین قانونی قطعاً حضور در لیگ ایران به سودم نخواهد بود.»

 

نیلسون از علاقه‌اش به پرسپولیس حرف زد و گفت: «ای کاش شرایط در ایران برایم مهیا می‌شد زیرا در این تیم خاطرات خوشی داشتم و حالا که پرسپولیس آسیایی شده علاقمند بودم کارم را در تیم محبوبم دنبال می‌کردم. اما با این شرایط فکر نکنم چنین چیزی امکان پذیر باشد.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها