کد خبر: ۲۲۲۳۴
زمان انتشار: ۱۹:۵۶     ۱۳ مهر ۱۳۹۰
به گزارش 598 به نقل از رسا، حجت الاسلام محمدتقی محصل همدانی، در حاشیه برگزاری اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین در یزد در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از حوزه های علمیه به عنوان پایگاه علوم دینی و تبلیغات مذهبی یاد کرد.

وی تاکید کرد: روشن و واضح است که تبلیغات دینی و مذهبی نیاز به تحقیق، بررسی، گفت‌و‌گو و هم‌اندیشی دارد و برگزاری این نوع اجلاسیه‌ها با حضور علمای بلاد می تواند به ارتقای امور فرهنگی کمک کند.

نماینده سه دوره مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برگزاری اجلاسیه های منطقه ای جامعه مدرسین با توجه به تفاوت فرهنگی و نیازهای اجتماعی مناطق مختلف کشور بسیار حایز اهمیت است، گفت: ممکن است یک نسخه برای یک شهر و محله کارساز باشد؛ اما برای مکانی دیگر نسخه ای دیگر پاسخگو باشد از این رو برگزاری منطقه ای اجلاس جامعه مدرسین می تواند راهکار مناسبی برای ارتقای مسائل فرهنگی ارائه دهد.

وی در ادامه با اشاره به موج بیداری اسلامی‌ تاکید کرد: به فضل خدا ملت های منطقه از انقلاب اسلامی ایران الگو گرفته اند و در مقابل استکبار جهانی و مزدوران و دست نشاندگان غرب به پا خاسته و دیکتاتورها را کلافه کرده اند.

حجت الاسلام محصل همدانی، با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران ملت های مسلمان را از خواب غفلت بیدار کرده است، گفت: بررسی موج بیداری اسلامی در اجلاسیه جامعه مدرسین می تواند از ابعاد مختلف قابل تحلیل و بررسی باشد.

وی همچنین به سفر سال گذشته رهبر انقلاب به قم اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در این سفر با برکت که با استقبال وصف‌نشدنی حوزویان، مراجع و علما همراه بود، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مطالب مهمی را ایراد کردند.

این استاد حوزه علمیه یزد تاکید کرد: بعد از مطالبات و بیانات رهبر انقلاب تکاپوی بسیار خوبی در بین حوزویان ایجاد شده است و جامعه مدرسین نیز با توجه به جایگاهی که دارد توانسته است اقدامات خوبی را صورت دهد.

وی با اشاره به مطالبات رهبری از حوزه های علمیه، اقدامات انجام شده از سوی حوزویان برای پاسخگویی به مطالبات ایشان را ناکافی دانست و بیان داشت: مسؤولان و عزیزانی که در حوزه دست اندرکار هستند، تلاش خود را می کنند تا بیانات و مطالبات رهبری در حوزه اجرایی شود.

حجت الاسلام محصل همدانی اضافه کرد: تبادل نظر علما، روحانیان و فرهیختگان حوزه در این گونه اجلاسیه ها می تواند به شکوفایی حوزه کمک کند و اگر احیانا مشکلی در مسیر اجرایی شدن منویات و مطالبات رهبر انقلاب وجود داشته باشد مورد ارزیابی و تبادل نظر قرار گیرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها