کد خبر: ۲۲۲۱۶۱
زمان انتشار: ۱۸:۰۹     ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
موتور M13GS با راندمان بالاتر و مصرف سوخت کمتر نسبت به موتور X100 در مگاموتور تولید و از ابتدای سال 1393 در همه محصولات سایپا مورد استفاده قرار گرفته است.

به گزارش پايگاه 598 به نقل ازسايپانيوز، مهندس بهروز غفاری مدیرعامل مگاموتور با بیان این مطلب که طراحی، نمونه سازی، انجام تست های مربوطه و انبوه سازی موتور جدید M13GS در مگاموتور انجام شده است اظهار داشت: هدف ما در این طرح افزایش سطح رضایت مشتری با بالا بردن قدرت و گشتاور موتور و پایین آوردن مصرف سوخت خودرو و همچنین رعایت الزامات استانداردهای یورو4 و استانداردهای بالاتر بود که با همت و تلاش مهندسین مگاموتور موفق شدیم به این امر مهم دست یابیم.

مدیرعامل مگاموتور با اشاره به اینکه خودروهای سایپا با بیشترین مصرف کننده در سطح کشور جزء اصلی سیستم حمل و نقل در کشور بشمار می آیند گفت: تلاشمان بر این بوده تا با تولید موتور  M13GSکه هم اکنون به تولید انبوه رسیده و از ابتدای سال 1393 برروی همه محصولات X100 گروه سایپا نصب شده است، بتوانیم با افزایش راندمان، کیفیت و همچنین کاهش مصرف سوخت نقش بسزایی در تامین رضایت مشتری و بالا بردن سطح آن در کشور داشته باشیم.

وی با اشاره به ویژگی های این موتور گفت: توان موتور جدید تولید شده در مگاموتور نسبت به موتورهای قبلی محصولاتX100، 12 درصد و گشتاور آن 6.5 درصد افزایش داشته همچنین میزان مصرف سوخت موتور M13GS نیز به میزان 2 درصد نسبت به موتورهای پیشین محصولات X100 کاهش یافته است.

مهندس غفاری با اشاره به ساختار جدید موتور  M13GSگفت: این محصول قابلیت پوشش تمام الزامات یورو4 و یورو 5 را دارا است و برای سبک سازی موتور، منیفولد ورودی و درپوش سرسیلندر نیز پلیمری شده اند، طراحی برخی قطعات (5C) شامل بلوک سیلندر، سرسیلندر، شاتون و میل بادامک براساس استانداردهای روز دنیا انجام شده است و همچنین سیستم باز و بسته شدن سوپاپ ها هیدرولیکی شده و به همین دلیل این موتور دیگر نیازی به فیلر گیری ندارد.

وی همچنین در پایان افزود: ارتقاء سیستم سوخت رسانی و تغییر کاتالیست به نوع CCC که پوشش استاندارد بالاتر از یورو4 را نیز شامل می شود از دیگر تفاوت های چشمگیر موتور M13GS با موتورهای قبلی است و در این نوع موتورها برای پوشش استانداردهای آلایندگی جدید از دو سنسور اکسیژن استفاده شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها