به گزارش پايگاه 598 به نقل ازسايپانيوز، مهندس بهروز غفاری مدیرعامل مگاموتور با بیان این مطلب که طراحی، نمونه سازی، انجام تست های مربوطه و انبوه سازی موتور جدید M13GS در مگاموتور انجام شده است اظهار داشت: هدف ما در این طرح افزایش سطح رضایت مشتری با بالا بردن قدرت و گشتاور موتور و پایین آوردن مصرف سوخت خودرو و همچنین رعایت الزامات استانداردهای یورو4 و استانداردهای بالاتر بود که با همت و تلاش مهندسین مگاموتور موفق شدیم به این امر مهم دست یابیم.
مدیرعامل مگاموتور با اشاره به اینکه خودروهای سایپا با بیشترین مصرف کننده در سطح کشور جزء اصلی سیستم حمل و نقل در کشور بشمار می آیند گفت: تلاشمان بر این بوده تا با تولید موتور M13GSکه هم اکنون به تولید انبوه رسیده و از ابتدای سال 1393 برروی همه محصولات X100 گروه سایپا نصب شده است، بتوانیم با افزایش راندمان، کیفیت و همچنین کاهش مصرف سوخت نقش بسزایی در تامین رضایت مشتری و بالا بردن سطح آن در کشور داشته باشیم.
وی با اشاره به ویژگی های این موتور گفت: توان موتور جدید تولید شده در مگاموتور نسبت به موتورهای قبلی محصولاتX100، 12 درصد و گشتاور آن 6.5 درصد افزایش داشته همچنین میزان مصرف سوخت موتور M13GS نیز به میزان 2 درصد نسبت به موتورهای پیشین محصولات X100 کاهش یافته است.
مهندس غفاری با اشاره به ساختار جدید موتور M13GSگفت: این محصول قابلیت پوشش تمام الزامات یورو4 و یورو 5 را دارا است و برای سبک سازی موتور، منیفولد ورودی و درپوش سرسیلندر نیز پلیمری شده اند، طراحی برخی قطعات (5C) شامل بلوک سیلندر، سرسیلندر، شاتون و میل بادامک براساس استانداردهای روز دنیا انجام شده است و همچنین سیستم باز و بسته شدن سوپاپ ها هیدرولیکی شده و به همین دلیل این موتور دیگر نیازی به فیلر گیری ندارد.
وی همچنین در پایان افزود: ارتقاء سیستم سوخت رسانی و تغییر کاتالیست به نوع CCC که پوشش استاندارد بالاتر از یورو4 را نیز شامل می شود از دیگر تفاوت های چشمگیر موتور M13GS با موتورهای قبلی است و در این نوع موتورها برای پوشش استانداردهای آلایندگی جدید از دو سنسور اکسیژن استفاده شده است.