کد خبر: ۲۲۲۰۰
زمان انتشار: ۱۵:۲۹     ۱۳ مهر ۱۳۹۰
وزير راه و شهرسازي با اشاره به اين‌كه حداكثر تا يك ماه آينده خبرهاي بسيار خوبي را براي مردم دارم، گفت: در صورت داشتن كل آورده لازم، مسكن مهر به متقاضيان جديد واجد شرايط تا حداكثر سه ماه آينده واگذار مي‌شود.

به گزارش خبرنگار راه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مهندس علي نيكزاد در حاشيه افتتاح پروژه هشت خطه كردن محور ري _ ورامين در جمع خبرنگاران با اشاره به اينكه اين پروژه نقش بسزايي در كاهش تصادفات دارد، خاطرنشان كرد: تا پايان سال جاري ۱۵ هزار و ۳۲۰ كيلومتر راه، آزاد‌راه، بزرگراه، راه روستايي، پروژه‌هاي بندري و فرودگاهي در سطح كشور به بهره‌برداري مي‌رسند.

*اتصال ري- ورامين به آزاد راه حرم تا حرم

وي در ادامه از افتتاح ۸۰۰ هزار واحد مسكوني شهري و ۴۰۰ هزار واحد مسكوني روستايي خبر داد و گفت: پروژه‌اي كه امروز به بهره‌برداري رسيد، براي اتصال شهرستان‌هاي منطقه به تهران از اهميت بسياري برخوردار است.

نيكزاد درباره اتصال اين محور به آزاد‌راه حرم تا حرم تصريح كرد: استاندار تهران پيشنهاد اتصال اين محور به صورت آنتني را به آزاد‌راه حرم به حرم دادند و ما هم موافقت كرديم تا مردم بتوانند به مشهد براي زيارت امام رضا (ع) سفر كنند.

وي افزود: اين پروژه را در دستور كار قرار خواهيم داد.

*ارائه مسكن مهر به متقاضيان جديد تا حداكثر سه ماه آينده

وزير راه و شهرسازي در پاسخ به اين سوال كه آيا افرادي كه تاكنون براي مسكن مهر ثبت‌نام نكرده‌اند، اما آورده‌ي لازم را دارند، امكان گرفتن مسكن مهر دارند؟ اظهار كرد: افرادي كه قصد اين اقدام را داشته باشند، با مراجعه به شهرهاي جديد پس از حداكثر سه‌ماه واحد مسكوني تحويل مي‌گيرند.

*قطعي شدن اجراي چندين پروژه با روشBOT

نيكزاد در پاسخ به سوال ايسنا، مبني بر اين‌كه از زمان ورود به وزارت راه و شهرسازي چقدر در جذب سرمايه‌ي بخش خصوصي و پول‌هاي مردم براي اجراي پروژه‌هاي وزارت راه و شهرسازي موفق بوده‌ايد؟ خاطرنشان كرد: برنامه‌ي من براي تامين مالي پروژه‌ها استفاده از سرمايه بخش خصوصي و مردم است.

وي ادامه داد: حداقل ۳۰۰ هزار ميليارد تومان نقدينگي در دست مردم است و قانون بودجه به ما مجوز داده كه از چندين برابر اعتبار را از طريق فروش اوراق مشاركت، واگذاري سهام دولتي به جاي عملكرد پيمانكاران و فروش اموال وزارتخانه و استفاده از صندوق توسعه‌ي ملي را تامين كنيم.

وزير راه و شهرسازي در ادامه تصريح كرد: از همه مهم‌تر به دنبال اجراي پروژه‌ها به روش BOT هستيم. يعني طراحي، اجرا و بهره‌برداري پروژه‌ها توسط بخش خصوصي صورت بگيرد.

نيكزاد با تاكيد بر اين‌كه در اجراي پروژه‌ها با اجراي BOT بسيار موفق بوده‌ايم، اظهار كرد: مذاكرات فشرده‌اي را انجام داده‌ايم وحداكثر تا يك ماه آينده خبرهاي بسيار خوبي را در اشل چند برابر اعتبارات عمراني يكساله وزارت راه و شهرسازي در بخش راه به استحضار مردم مي‌رساند.

وي با بيان اين كه ‌كار‌هاي اجراي پروژه‌ها به روش BOT قطعي و قانوني شده است گفت: بنا دارم زماني كه موضوع به‌طور قطعي در كارگاه‌ها شروع شد خبر را به اطلاع مردم برسانم.

نيكزاد اين پروژه‌ها را راه‌آهن سريع‌السير، توسعه‌ي فرودگاه، آ‌زادراه و بزرگراه اعلام كرد.

*اعتماد بخش خصوصي به وزارت راه

وزير راه و شهرسازي خاطرنشان كرد: بخش خصوصي در حوزه‌ي مسكن به ما اطمينان كرد و ما هم به آنها اعتماد كرديم و اين اعتماد سبب موفقيت شد.

وي با تاكيد بر اين‌كه بخش خصوصي اكنون به بخش راه نيز اعتماد دارد، گفت: ما هم به آنها اعتماد داريم و اجراي پروژه‌هاي بسياري را به روش BOT قطعي كرده‌ايم.

نيكزاد درباره‌ي اين‌كه از مبلغ درآمد رانندگي بنا بود به وزارت راه براي ايمن‌سازي راه‌ها اختصاص داده شود، اظهار كرد: بنا به قانون ما و راهنمايي و رانندگي از جرايم دريافت مي‌كنيم و تعامل خوبي با راهنمايي و رانندگي داريم.

*واگذاري مترو ورامين به شركت مترو

وزير راه و شهرسازي در ادامه درباره‌ي مترو ورامين تصريح كرد: رييس‌جمهوري دستور دادند خط راه‌آهن را كه دراختيار داريم به متروي تهران واگذار كنيم. ما با كليات موافق هستيم و جزييات را بايد در جلسه‌اي با حضور استاندار تهران، مديرعامل راه‌آهن و نماينده مردم ورامين برگزار كنيم تا خط راه‌آهن را تحويل متروي تهران بدهيم.

*افتتاح پروژه ۱۶ ساله اردبيل- سرچم به‌زودي

نيكزاد درادامه با بيان اين‌كه بنا بود امروز راه‌آهن اراك _ ملاير به طول ۹۰ كيلومتر و هم‌چنين هفت هزار و ۶۰۰ واحد مسكوني در همدان افتتاح شوند، خاطرنشان كرد: به دليل فشردگي كار رييس‌جمهوري طي ۲۰ روز آينده يا با حضور رييس‌جمهوري يا عزيز ديگري اين پروژه‌ها را افتتاح مي‌كنيم.

وي به راه اردبيل _ سرچم كه در سال ۱۳۷۴ آغاز شده است، گفت: اين پروژه براي استان اردبيل و شمال غرب كشور بسيار استراتژيك است، چرا كه با ۱۶۰ كيلومتر به سرچم و سپس زنجان و تهران متصل مي‌شود.

به گفته‌ي او، اين پروژه نيز آماده است و تا پيش از آغاز فصل سرما و با حضور رييس‌جمهوري افتتاح مي‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها