کد خبر: ۲۲۱۷۲
زمان انتشار: ۱۱:۲۱     ۱۳ مهر ۱۳۹۰
به گزارش سرویس حوزه و مراجع پایگاه 598،آیین افتتاحیه کمیسیون های سه گانه پنجمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با حضور علمای استان‌های کرمان، یزد و سیستان و بلوچستان در یزد آغاز به کار کرد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کمیسیون های مختلف پنجمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در یزد، صبح امروز با حضور شماری از اعضای جامعه مدرسین و علمای استان های سیستان و بلوچستان، یزد و کرمان در شهر دارالعباده یزد، کار خود را آغاز کرد.

بر اساس این گزارش در مراسم افتتاحیه کمیسیون های سه گانه اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله حسینی بوشهری دبیر اجلاسیه و حجت الاسلام والمسلمین محمود عبداللهی نایب رییس جامعه مدرسین گزارشی از روند برگزاری اجلاسیه ارائه کردند.

حجت الاسلام والمسلمین وافی عضو مجلس خبرگان رهبری نیز در این مراسم برگزاری اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در یزد را افتخاری بزرگ برای این استان دانست و از دست‌اندرکاران برگزاری اجلاس قدردانی کرد.

حاضران در این مراسم با قرائت فاتحه یاد و خاطره مرحوم آیت الله صدوقی سومین شهید محراب و حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی صدوقی امام جمعه فقید یزد را گرامی داشتند.

کمیسیون فرهنگی و تبلیغی به ریاست حجت الاسلام والمسلمین محمود عبداللهی، نقش حوزه های علمیه را در امور فرهنگی و تبلیغی مورد بررسی و واکاوی قرار خواهد داد.

این گزارش حاکی است، کمیسیون سیاسی و اجتماعی نیز که ریاست آن را آیت الله عباس کعبی عهده دار است به تبیین مسائل سیاسی و اجتماعی خواهد پرداخت و کمیسیون حوزه و روحانیت که حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی ریاست آن را به عهده دارد به بررسی رابطه حوزه و روحانیت می پردازد.

براساس این گزارش، کمیسیون های سه گانه اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دو نوبت صبح و عصر برگزار می شود و گزارش کمیسیون ها نیز در اجلاسیه رسمی که فردا صبح برگزار می شود، ارائه خواهد شد.

لازم به ذکر است، پنجمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم فردا پنج شنبه به صورت رسمی با سخنرانی آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان قانون اساسی کار خود را شروع می کند و آیت الله مقتدایی مدیر حوزه علمیه نیز در مراسم اختتامیه اجلاس سخنرانی خواهد کرد.

گفتنی است، پنجمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با «عنوان حوزه و روحانیت، ارتقای فرهنگی و بیداری اسلامی» با حضور علمای بلاد سه استان یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان در حال برگزاری است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها