کد خبر: ۲۲۱۳۱۳
زمان انتشار: ۱۴:۳۳     ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
به دنبال اعتراضات بین‌المللی برای نجات صدها دانش‌آموز دختری که توسط شبه‌نظامیان بوکوحرام در نیجریه ربوده شده بودند، فشارها بر دولت این کشور افزایش یافت.

به گزارش 598،  خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سی.ان.ان، روز شنبه تعداد زیادی در اعتراض به انفعال دولت نیجریه در تلاش برای آزادی این دانش‌آموزان دختر در شهرهایی همچون لس‌آنجلس و لندن به خیابان‌ها آمدند.

معترضان پوسترهایی با مضمون "دخترهای ما را پس بگیرید" و همچنین "جان آفریقایی‌ها مهم است" را با خود حمل می‌کردند.

این اعتراضات در همان روزی رخ داد که جان‌ کری، وزیر امور خارجه آمریکا از گودلاک جاناتان، رئیس‌جمهوری نیجریه خواست تا تلاش‌ها را برای یافتن این دانش‌آموزان دختر که در تاریخ 16 آوریل از یک مدرسه در نیجریه ربوده شده بودند، افزایش دهد.

در همین راستا دفتر مطبوعاتی جاناتان روز شنبه اعلام کرد که رئیس‌جمهوری نیجریه یک سخنرانی در خصوص این موضوع ایراد خواهد کرد. این در حالی است که نیجریایی‌های خشمگین نیز مقامات کشور خود را به اغماض در این زمینه متهم می‌کنند. اما وزارت دفاع نیجریه علی‌رغم اعتراضات عمومی اعلام کرد که دولت این کشور به ادامه تحقیقات در این خصوص متعهد است.

اتحادیه آفریقا نیز با صدور بیانیه‌ای از تلاش‌ها برای نجات این دانش‌آموزان دختر و مجازات عاملان این اقدام وقیحانه حمایت کرد.

این در حالی است که وزارت خارجه آمریکا نیز به شهروندان این کشور هشدار داد که از سفر به نیجریه خودداری کنید.

شبه‌نظامیان بوکوحرام در تاریخ 16 آوریل 223 دانش‌آموز دختر را از مدرسه‌ای در ناحیه چی‌بوک نیجریه ربوده و تاکنون اثری از آن‌ها یافت نشده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها