کد خبر: ۲۲۱۲۵۶
زمان انتشار: ۱۳:۴۷     ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
مهرزاد خليليان گفت: زمان عليه سپاهان نيست و فرصت جام جهاني فرصت خوبي است تا انتخاب سرمربي سپاهان با حوصله انجام شود.

 

مهرزاد خليليان، شامگاه روز گذشته (شنبه) در نخستين نشست خبري خود با اصحاب رسانه، اظهارکرد: به سبب نامگذاري ويژه امسال، نهادينه کردن فرهنگ ورزشي در جامعه هنر خاص خود را مي‌طلبد. سپاهان با افتخارات زيادي که به دست آورده شرايطي را پيش آورده که همه انتظار خاصي از آن دارند.

به نقل از ايسنا، وي افزود: تعطيلي بسياري از رشته‌هاي باشگاه سپاهان نشان از بحران اقتصادي دارد که گريبان اکثر باشگاه‌ها را گرفته است و ما هم در دنيا استثناء نيستيم.

مديرعامل باشگاه سپاهان با بيان اينکه ايجاد فضاي رقابتي يکي از چالش‌هاي پيش‌روي فوتبال کشور است، گفت: ما بايد فوتبال را به سمتي هدايت کنيم که خود درآمدزايي کند. اصفهاني‌ها ثابت کرده‌اند که لياقت بهترين باشگاه‌ها را دارند. اميدوارم سال 93 سالي باشد که در ورزش شادي‌هاي زيادي براي مردم اصفهان به ارمغان بيايد.

خليليان تصريح‌کرد: در سه ماه گذشته يک تثبيت روحي و رواني در مجموعه سپاهان انجام شده و مجتمع فولاد مبارکه نيز به خوبي از مجموعه باشگاه سپاهان حمايت مي‌کند.

وي به سياست‌هاي راهبردي باشگاه اشاره کرد و گفت: در دو سال گذشته بيش از هزار نفر ساعت مطالعه بر روي مديريت استراتژيک در باشگاه سپاهان انجام شده است و يکي از راهبردهاي ما، به راه انداختن يک مديريت استراتژيک نوين است تا بتوانيم به صورت حرفه‌اي با هر مقوله‌اي در باشگاه برخورد کنيم.

مديرعامل باشگاه سپاهان اضافه‌کرد: تعطيلي بيش از 17 رشته در اين باشگاه‌، پيام‌هاي زيادي دارد. يعني ورزش حرفه‌اي به شدت از بخش آماتور دارد جدا مي شود و هزينه‌هاي ورزشکاران افزايش يافته است. براي مثال هندبال سپاهان که حدود 25 سال قدمت دارد، متأسفانه منحل شد اما با مصوبه هيأت مديره، رشته هندبال مجدداً به خانواده سپاهان بازگشت و اميدواريم که اين تجربه تلخ ديگر تکرار نشود. جامعه هندبال اصفهان نبايد اجازه دهد اين اتفاقات بيفتد.

خليليان درخصوص سرمربي آينده تيم فوتبال سپاهان گفت: کرانچار يک مربي صاحب سبک است که دو قهرماني در ليگ برتر و جام حذفي براي سپاهان به ارمغان آورده است. در نيم فصل اول سپاهان بحران‌هاي زيادي را پشت سر گذاشت به طوري که چند بازيکن از ما جدا شدند و در پايان فصل تنها با اختلاف يک گل نتوانستيم سهميه آسيايي را کسب کنيم. امسال تنها سالي بود که سپاهان نتوانست هيچ موفقيتي را بدست آورد. اما درخصوص انتخاب سرمربي جديد، مطالعه اصولي در حال انجام است و خوشبختانه زمان عليه سپاهان نيست و فرصت جام جهاني فرصت خوبي است تا انتخاب سرمربي سپاهان با حوصله انجام شود.

وي ادامه داد: ما نبايد هيچوقت فکر کنيم که دشمن داريم بلکه بايد به اين نکته توجه داشته باشيم که رقباي خوبي داريم و به شکل جوانمردانه با آن‌ها مبارزه کنيم. خوشبختانه امروز پرچم سپاهان در بسياري از استان‌ها به اهتزاز درآمده و باشگاه‌هاي همنام سپاهان در اين استان‌ها در حال فعاليت هستند. امسال سه خانواده گرگاني درخواست کرده‌اند که از گرگان به اصفهان بيايند تا فرزندان دوازده ساله‌شان در آکادمي فوتبال سپاهان فوتبال خود را دنبال کنند.

خليليان با بيان اينکه سپاهان به نوعي فرهنگ شهر اصفهان شده است، گفت: اگر شما اصحاب رسانه مي‌بينيد اخبار کذب در برخي از رسانه‌ها منتشر مي‌شود، سريعاً تکذيبيه آن را منتشر کنيد.

وي در خصوص قيمت واقعي فوتباليست‌ها، گفت: قيمت واقعي هر فوتباليست را دنيا تعيين مي‌کند. يک سري اتفاقاتي افتاده که ناهنجاري‌هايي را بوجود آورده است. بايد تلاش کنيم تا شرايط بهتر براي قراردادها به وجود آيد و به اعتقاد من تيم سپاهان از نظر اخلاقي هيچ چيز کم ندارد. محرم نويدکيا يک سفير فرهنگي براي اصفهان است و سيد هادي عقيلي نيز آنقدر شخصيت ورزشي دارد که با مدير يونسکو ديدار مي‌کند، بنابراين ورزشکاران بايد خود به سمت اخلاق نيکو بروند و نحوه رفتار سرپرست هر تيم مي‌تواند آينده آن باشگاه را تعيين کند. به هرحال درخصوص قراردادها نيز بخشنامه جديدي به زودي از سوي تاج ابلاغ مي‌شود.

مديرعامل باشگاه سپاهان با بيان اينکه بايد مديريت فرهنگي در ورزش داشته باشيم، گفت: همه بايد کمک کنيم تا فرهنگ ادب و رشادت در ورزش نهادينه شود. زماني که در رياض عربستان بوديم، 50 هزار تماشاگر به ورزشگاه آمده بودند و حتي يک کلمه ناشايست نگفتند و حتي کيسه‌هاي زباله به همراه خود داشتند تا ورزشگاه پاکيزه بماند. ما که خود صاحب فرهنگ هستيم نبايد وضعيت ورزشگاه هايمان به گونه‌اي باشد که ديگران براي ما ابراز تأسف کنند.

خليليان با بيان اينکه اصفهان در 30 سال گذشته در زمينه مديران ورزشي هيچ چيزي کم نداشته است، گفت: اصفهان هميشه داراي مديران برجسته در زمينه‌هاي گوناگون بوده است. براي مثال در زمينه سياست محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه فعلي يکي از بهترين وزراي کشور است، پس نيروي انساني کار آمد سرمايه هر سيستمي است. بنابراين بايد از مديران خود حراست کنيم تا بتوانند در بستري مناسب به کار خود ادامه دهند.

وي افزود: متأسفانه ورزش اصفهان از نظر سخت افزاري داراي مشکل است. همين ورزشگاه نقش جهان سال‌ها ساخت آن به طول انجاميده و هنوز تکميل نشده است. اين ورزشگاه پاشنه آشيل ورزش کشور است. مقرر شده است به زودي بازديدي از ورزشگاه نقش جهان داشته باشيم و وزير ورزش نيز در اين خصوص مطالعات زيادي انجام داده است.

مديرعامل باشگاه سپاهان در همين خصوص تصريح کرد: شايد يکي از برنامه‌ها براي ورزشگاه نقش جهان اين باشد که در همين فاز ورزشگاه را نگه داريم و نقش جهان را براي انجام بازي آماده کنيم که البته اين يک فرضيه است و هنوز معلوم نيست چه اتفاقي بيفتد. تکميل نهايي ورزشگاه نقش جهان 30 ميليارد تومان به اعتبار نياز دارد.

خليليان اضافه کرد: ما بايد سعي کنيم رشته‌هاي مدال آور را فعال کنيم. سپاهان با تمام باشگاه‌هاي استان تعامل خوبي دارد به خصوص با باشگاه ذوب‌آهن که همکاري صميمانه‌اي بين اين دو باشگاه وجود دارد و خوشبختانه هيچ مشکلي در اين خصوص وجود ندارد.

وي درخصوص اهميت ورزش بانوان براي باشگاه سپاهان، گفت: از سال 88 تا 91، بسياري از ديون باشگاه پرداخت نشده است که اين ديون چيزي بالغ بر 12 ميليارد تومان است. بانوان ورزشکار سپاهان با حداقل امکانات مقام‌هاي خوبي براي اين باشگاه به ارمغان آورده‌اند و خوشبختانه سبحاني مديرعامل کارخانه فولاد مبارکه عنايت خاصي به ورزش بانوان دارد. متأسفانه مجتمع شيخ صدوق را هم ديگر در دست نداريم بنابراين بايد شرايط مالي بهتر شود تا ورزش بانوان رونق بيشتري بگيرد.

مديرعامل باشگاه سپاهان افزود: کار فرهنگي برنامه ريزي زيادي مي‌خواهد و به آدم‌هاي فرهنگي کاربلد نياز دارد. پديده پر التهاب فوتبال نيز به کار فرهنگي طاقت فرسايي نياز دارد. نقش هواداران در دنيا روشن است. اعتقاد دارم در کانون هواداران نتوانسته ايم آنچنان که بايد خوب کار کنيم. بهرحال زمان بيشتري بايد داشته باشيم اما آنقدر در بحث هواداران پيشرفت کرده ايم که مدير عامل مس کرمان اساسنامه کانون هواداران سپاهان را از من طلب مي‌کند.

خليليان در همين خصوص گفت: همان قدر که در ورزش و در فوتبال بردن سخت است، کار فرهنگي کردن نيز مشکل است. به هرحال ليدرها نقش اساسي براي تهييج هواداران ايفا مي‌کنند. در بازي با السد قطر که سپاهان به قطر رفته بود، شش بلندگو در ورزشگاه فعال بود که به طور وحشتناکي اين بلندگوها جو رواني خاصي در ورزشگاه بوجود آورده بودند که من به ناظر AFC اعتراض کردم. زماني که قطري‌ها به اصفهان آمدند، ما همين کار را در اصفهان انجام داديم و در ورزشگاه بلندگو فعال کرديم که تأثير بسزايي در پيروزي پر گل سپاهان داشت.

وي ادامه داد: در قرن 21 وظيفه هر مديري است که جوابگو باشد، البته وظيفه روابط عمومي اين است که محيطي را براي همه بوجود آورد و هر انتقادي هرکسي انجام دهد، مانعي پيش روي او نباشد.

مديرعامل باشگاه سپاهان با تکذيب قراردادهاي نجومي در باشگاه سپاهان گفت: من اصلاً قبول ندارم که سپاهان به يک بازيکن، يک ميليارد و 400 ميليون تومان پرداخت کرده است، اين اخبار کذب است که برخي از سايت‌ها منتشر مي‌کنند. رقم قرارداد بازيکنان بايد بررسي بيشتري شود. براي مثال يک بازيکن مبلغ قرارداد خود را با مبلغ قرارداد بازيکنان قطر مقايسه مي‌کند و آن وقت مردد مي‌ماند که در ايران بماند يا به قطر برود.

خليليان اظهارکرد: يکي از برنامه‌هاي سپاهان فروش و تربيت بازيکن است. اقتصاد ورزش مثل پادگان، دستوري نيست. شفاف سازي و دادن دستمزدهاي واقعي به بازيکنان يک امر پسنديده است و طبق گزارشاتي که به من رسيده است سپاهان در فصل گذشته براي مبلغ قراردادها سقف گذاشته است، پس با تعامل، دقت و همپوشاني و حمايت‌هاي جدي که از همديگر داريم، مي توانيم اين قضيه را نيز حل و فصل کنيم.

وي با بيان اينکه مأموريت سپاهان فقط قهرماني و بازيکن سازي نيست، گفت: خوشبختانه شاکله خوبي در تيم داريم و اين شعار که ما سپاهانيم و حالا حالا قهرمانيم به اعتقاد من اصلاً شعار درستي نيست. اين شعار اشتباه است چرا که اصلاً قابل پيش بيني نيست که هر سال يک تيم بتواند قهرمان شود. مگر بارسلونا در اسپانيا هر سال قهرمان مي شود؟ تيم سپاهان شاکله‌اي از جوانان و با تجربه‌هاست و اگر در هر پست سه تا چهار بازيکن داشته باشيم کافي است. شک نکنيد که به جوانان بها مي دهيم و به تيم بزرگسالان نيز خواهند آمد و سپاهان هميشه براي قهرماني تلاش مي‌کند.

مديرعامل باشگاه سپاهان در پاسخ به اين سؤال که آيا شما واکنشي به جوسازي‌هاي اخير دو تيم تهراني عليه سپاهان نشان نمي‌دهيد، گفت: تيم محبوب اصفهان، تابوي سرخابي‌ها را شکست و به اعتقاد من اين بهترين جواب براي اين دو تيم است. ما بايد ضمن حفظ شخصيت سپاهان، اين بحث را القا کنيم که روش شما تهراني‌ها درست نبود. مطمئن باشيد وقتي از منافع سپاهان و ذوب‌آهن بيشتر دفاع کنيم، آن‌ها بيشتر نگران مي‌شوند.

خليليان در پاسخ به اين سؤال که ظاهراً برخي از بازيکنان فولاد خوزستان داراي کارت پايان خدمت جعلي هستند، گفت: اگر هر کسي خط قرمزهاي سپاهان را رد کند، از نظر قانوني پيگيري مي‌کنيم. در خصوص جعل اسناد اميدوارم که باشگاه فولاد خوزستان چنين کاري را انجام نداده باشد و ما چون هيچ مدرکي در اين خصوص نداريم، نمي توانيم اظهار نظر کنيم.

وي درخصوص خط خوردن برخي بازيکنان سپاهان قبل از بازي با الهلال عربستان، خاطرنشان‌کرد: تيم ملي بايد مديريت قوي داشته باشد و نبايد قبل از بازي با الهلال شش بازيکن سپاهان خط مي‌خوردند که تيم دچار از هم گسيختگي شود. بازيکن سرباز باشگاه است و اين حرکت که شش بازيکن يک تيم را قبل از يک بازي بين المللي خط مي زنند، اصلاً کار درستي نيست. البته در بازي با الهلال به گواه خود AFC گل اين تيم به سپاهان آفسايد بود و در اين بازي ما از داوري نيز متضرر شديم.



 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها