کد خبر: ۲۲۱۰۵۷
زمان انتشار: ۱۴:۴۲     ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
منابع غربی اعلام کردند که تعداد انتحاری‌های خارجی که در عراق دست به حملات تروریستی می‌زنند به شدت افزایش یافته است.

 

به گزارش 598،  خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، مسئولان امنیتی سازمان اطلاعات آمریکا و انگلیسی می‌گویند که بسیاری از حملات انتحاری در عراق به وسیله خارجی‌هایی انجام می‌شود که از کشورهای مختلف خاورمیانه و اتحادیه اروپا به عراق رفته‌اند.

در همین راستا ویل مکانتس، کارشناسی موسسه پژوهشی بروکینگز در واشنگتن عنوان داشت: در صورتی که جنگ در سوریه با این افزایش سریع تعداد افراد مسلح خارجی ادامه داشته باشد، تعداد تروریست‌های خطرناک بسیار بیشتر از افغانستان می‌شود.

مسئولان امنیتی غربی بر این باورند که تعداد افراد مسلح خارجی که در سوریه و عراق فعالیت می‌کنند به هزاران تن می‌رسد. بیشتر این افراد در گروه موسوم به دولت اسلامی، عراق و شام (داعش) فعالیت می‌کنند.

مسئولان آمریکایی اعلام کرده‌اند که میانگین انفجارهای انتحاری در عراق در سال گذشته به شدت افزایش یافت و به حدی رسید که از سال 2007 فراتر رفت.

بنا بر این گزارش، آمارهای دقیقی در خصوص تعداد افراد خارجی که در خشونت‌ها مشارکت دارند در دست نیست اما براساس آنچه که در پایگاه‌های اجتماعی وابسته به داعش و اظهارات مقامات آمریکایی و اروپایی آمده است، تنها در مارس و آوریل گذشته دست کم 14 تونسی که در دولت اسلامی عراق و شام می‌جنگیدند، دست به انجام حملات انتحاری در مناطق مختلفی از عراق زده‌اند.

در همین راستا لیث الخوری، تحلیل‌گر گروه "فلاش پویینت پارتنرز" که پایگاه‌های افراد تندرو در فضای مجازی را زیر نظر دارد گفت: این تعداد نیمی از تعداد خارجی‌هایی را تشکیل می‌دهد که ظرف دو ماه مذکور دست به حملات انتحاری زده‌اند.

سال‌های 2006 و 2007 اوج درگیری‌های طایفه‌ای در عراق بود و انفجارهای انتحاری توسط افراد خارجی در این کشور بسیار گسترش یافته بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها