کد خبر: ۲۲۰۵۵
زمان انتشار: ۱۱:۲۷     ۱۲ مهر ۱۳۹۰
به گزارش خبرنگار سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، بیانیه نامه تفصیلی دانشجویان اخراجی دانشگاه مفید قم خطاب به مسئول کمیته انظباطی این دانشگاه بدین شرح است:
 
 بسم الله الرحمن الرحیم
«رَبّ‏ِ اشْرَحْ لىِ صَدْرِى وَ يَسِّرْ لىِ أَمْرِى وَ احْلُلْ عُقْدَةً مِّن لِّسَانىِ يَفْقَهُواْ قَوْلىِ»
یا مولانا یا صاحب الزمان ؛ ادرکنا ، ادرکنا ، ادرکنا
 
مسئول محترم کمیته انضباطی مرکزی
جناب آقای شمسیان
سلام عليكم
پيرو صدور احكامي براي تعدادي از دانشجويان ولايي و بسيجي دانشگاه مفيد به اتهامات واهي و بدور از واقعيت از جمله تجمع و ... - كه به تفصيل خواهد آمد – نكاتي چند به استحضار مبارك مي‌رسانيم:
 
1- اتفاقات اخير دفعي و خلق الساعه نبود:
وقايع پيش آمده در اين قضيه،‌ پديده‌اي خلق الساعه و دفعي و تحت تاثير احساسات و هيجانات دفعي و انفجاري دانشجويان نبوده بلكه اين اتفاقات، معلولي عللي است كه سال‌هاي سال عموم دانشجويان و به ويژه دانشجويان ولايي و بسيجي دانشگاه را آزار مي‌داده است. اين ريشه‌ها و علل را بايد در روش و منشي كه دانشگاه مفيد طي ساليان متمادي در پيش گرفته است، جستجو نمود. لذا در ادامه فرآيندي كه موجب انباشته شدن انبوهي از دردهاي فروخورده گرديد و به صورت يك سوال جمعي خود را نشان داد، به عرض مي‌رسد.
 
2- هدف تاسيس دانشگاه مفيد: اسلامي سازي علوم انساني و كمك به كارآمدي نظام اسلامي
  همانگونه که مستحضرید دانشگاه مفید (ره) سالها پیش با اهداف مقدسی نظیر «مطالعه و تحقیق در علوم و معارف اسلامی و بازبینی و بازنگری در علوم انسانی بر اساس مبانی و موازین اسلامی»  (مطابق ماده (1) اساسنامه _ مصوب جلسات150, 151 و 158 شورای عالی انقلاب فرهنگی در 10/3 /1367 , 17/3/1367 و 4/5/ 1367) توسط یکی از مراجع تقلید تاسیس گردیده و در ابتدا دغدغه‌های مقدسی در جهت خدمت به اسلام ناب محمدی (صلی الله علیه و آله وسلم) و نظام اسلامی را داشته است؛ که به درستی، اهتمام به این مهم یکی از دغدغه‌های معمار كبير انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) بوده و نيز همواره مورد تاکید حضرت امام خامنه‌اي (مد ظله العالی) می‌باشد.
 
3- عملكرد دانشگاه مفيد در عرصه نظري: حركت در جهت عكس اهداف و انكار هويت واقعي خويش:
   هرچند ورود اندیشمندان حوزوی به عرصه «بازنگری در علوم انسانی بر مبنای موازین اسلام» و احتمالاً صرف وجوهات شرعی برای پرداختن به این موضوع، به عنوان یک نیاز در جامعه علمی نظام اسلامی قابل تقدیر می‌باشد‌، اما متاسفانه در سالهای اخیر این دانشگاه بجای نقش آفرینی در جهت خدمت‌رساني علمي و فكري به نظام اسلامی، به محلی برای زير سوال بردن ارزشهای اسلام و انقلاب و نظام اسلامی و نيز ترويج و توسعه علوم انساني غربي - كه به تعبير امام خامنه‌اي ذاتا مسموم‌اند - تبدیل گردیده و اين تا آنجا ادامه يافته كه نه تنها دانشجويان بلكه حتي تعداد قابل توجهي از طلاب و روحانيون را نيز در مسير غرب و غرب‌زدگي قرار داده است. با كمال تاسف اين روند نيز روز به روز تقويت و تشديد مي‌گردد و اموری نظیر نفي و انكار و متاسفانه گاهي تمسخرِ ارزش‌های اسلام و حرمت شکنی از احکام مسلم و قطعی آن در این دانشگاه - که متاسفانه منسوب به یکی از مراجع تقلید نیز می‌باشد - امری عادی تلقی می‌گردد‌. به طور نمونه حکمی نظیر قصاص که از محكمات قرآن بوده و انكار آن توسط جبهه ملي، موجب اعلام ارتداد آنان از سوي حضرت امام خميني (ره) شد، در کلاس‌های دانشگاهی که با هدف خدمت به اسلام و اسلامی‌سازی علوم انسانی (!!!) تاسیس شده‌، توسط اساتید آن نه يك‌بار، بلکه بارها زیر سوال برده شده و انکار می‌گردد. (اسناد آن موجود است)
 
حرمت‌شکنی‌ها به اين جا ختم نمي‌شود؛ بلكه ارزش‌هایی چون «ولایت فقیه» - که ستون فقرات نظام و انقلاب و حاصل يك تاريخ خون و خون‌دل است – هدف شبهه‌افكني‌هاي متعدد و مستمر واقع مي‌شوند.
اين قبيل اقدامات كه متاسفانه شايع و رايج گشته، و به شكل‌هاي گوناگون در كلاس‌ها و غير آن، بسيار اتفاق مي‌افتد، دقيقا در جهت عكس اهداف دانشگاه و در واقع انكار هويت واقعي دانشگاه است.
 
4- عملكرد دانشگاه مفيد در عرصه عملي: جولانگاه عناصر مخالف نظام و حركت در جهت تضعيف نظام اسلامي
   علاوه بر حرمت شکنی‌ها و نقض ارزشها در عرصه نظریه پردازی، در عمل نیز دانشگاهی که با هدف مقدس خدمت به اسلام و انقلاب تاسیس گردیده است، به محلی برای جولان عناصری که چون آفتاب، نقش موثر آنان در فتنه سال 88  بر عوام و خواص قابل انکار نیست (و بارها و بارها نیز توسط نیروهای اطلاعاتی دستگیر شده و در مجامع قضایی نیز جرم آنها به اثبات رسیده)، تبدیل شده است.
 
هر كس كه با انقلاب عظيم اسلامي، و با نظام مقدس اسلامي زاويه‌اي مي‌يابد و از صراط مستقيم انقلاب خارج مي‌شود، دانشگاه مفيد را بهترين پناهگاه براي خود و دغدغه‌ها و فعاليت‌هاي خويش مي‌يابد.
 
دانشگاهي كه براي تقويت نظام تاسيس شده است، اينك ميدان تجمع عناصري گشته كه حتي در پي براندازي نظام از جمله در فتنه 88 بوده و هستند. (الا القليل ممن وفي لرعاية الحق)
 
5- عملكرد دانشگاه مفيد در عرصه فعاليت‌هاي فرهنگي و دانشجويي: بستن فضاي كار فرهنگي و اِعمال يك شبه ديكتاتوري
همه اين دردها از جمله انكار احكام و ارزش‌هاي قطعيِ اسلام و انقلاب و تلاش‌هاي عملي براي تضعيف آنها، هنگامي به اوج مي‌رسد،‌ كه اينان علي‌رغم ادعاي آزادي و گفتگو و احترام به ديدگاه‌هاي مخالف و ... ، فضاي كار دانشجويي و فرهنگي را نيز بسته‌اند و برخلاف نص صریح اساسنامه دانشگاه مبنی بر پیروی از قوانین وزارت علوم در مورد فعالیتهای فرهنگی در دانشگاهها (مطابق با اساسنامه _ مصوب جلسات150, 151 و 158 شورای عالی انقلاب فرهنگی در 10/3 /1367 , 17/3/1367 و 4/5/ 1367) ، با فعالیتهای فرهنگی دانشجویان دلسوز نیز به شدت مقابله کرده و عرصه را به ويژه در سالهای اخیر، جهت انجام فعالیت‌های فرهنگی به شدت تنگ نموده‌اند، تا جایی که در ترم‌های اخیر اين فعاليت‌ها به طور نسبي تعطیل شده است‌.
 
جهت استحضار شما عزیزان به طور نمونه به برخی از مصادیق بارز آن در ذیل اشاره می‌کنیم‌:
جلوگیری از انجام هرگونه فعالیت فرهنگی به طور مطلق به بهانه تدوین آیین‌نامه کانون‌های دانشجویی که در نهایت با اعتراض متحد همه کانون‌های دانشجویی و فعالان فرهنگی دانشگاه و صدور بیانيه در اعتراض به وضع موجود مواجه شد. (رونوشت بیانه فعالان فرهنگی دانشگاه به عنوان سند در پیوست به شماره 1 موجود می باشد.)
 
عدم تعیین رئیس برای اداره امور فرهنگی که مسئول مستقیم رسیدگی به فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی می‌باشد. حدود یک سال و نیم است که میز و صندلی خالی رئیس این اداره، هر دانشجویی را که تصمیم فعالیت فرهنگی به ذهنش خطور کند، با یاس و نا‌امیدی مواجه می‌نمايد.
 
اطاله روند هماهنگی‌های فرهنگی، احتمالا با هدف دلسرد نمودن دانشجویان دغدغه‌مند، به این صورت که اگر یک کانون فرهنگی بخواهد، بنری شامل حتي یک حدیث در محیط دانشگاه نصب نماید، باید از کارمندِ اداره امور فرهنگی شروع کرده‌، سراغ رئیس اداره که یک سال و نیم قبل موجود بود، رفته و پس از تسلیم نامه درخواست به معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه، منتظر کسب اجازه ایشان به ترتیب از راس تا ذيل باشند و سپس اگر اجازه صادر گردد (که بعید است !!!) زمان مطرح شدن این موضوع در شورای فرهنگی دانشگاه فرا برسد ... این روند حداقل یکی دو هفته به طول می‌انجامد و هر چقدر هم شخص دغدغه‌مند باشد، رفته رفته از این روند خسته شده و اسباب ناامیدی و یأس وی فراهم می گردد‌.
 
(مصداق بارز این اطاله هماهنگی‌ها در جریان درخواست نصب یک بنر عرض تبریک به مناسبت سال جدید توسط کانون شاهد و ایثارگر دانشگاه اتفاق افتاد و پس از حدود یک هفته رفت و آمد سرانجام اجازه نصب آن صادر نگردید. (اسناد آن نيز موجود است که در صورت نیز ارایه خواهد شد.)
 
تجمیع تمامی کانونهای دانشجویی و انجمن‌های علمی دانشجویی در یک اتاق، که به هر کانون فرهنگی، مساحتی حدود 6 متر تعلق می‌گیرد و بیشتر به کیوسک بلیط فروشی می‌ماند تا کانون فرهنگی – دانشجویی که قرار است، محل تجمع فعالان فرهنگی جهت تبادل نظر و انجام فعالیتهای فرهنگی باشد‌.
 
این اقدام مسئولین دانشگاه بیشتر با هدف دلسرد کردن و توهین به فعالان فرهنگی دانشگاه صورت گرفت، که جهت اطلاع شما خالی از لطف نیست؛ عرض نماییم بعد از گذشت حدود یک و نیم سال از انتقال دفاتر کانون‌ها به این اتاقک های کوچک‌، هیچ کانونی به صورت فعال در آنها مستقر نشده و عملاً کاربردی ندارد‌. ( قبلا توسط بازرسان محترم وزرات علوم در بازدیدی که از دانشگاه صورت گرفته بود به سمع و نظرشان رسیده است)
 
همچنین موارد دیگری نیز برای استناد وجود  دارد که بیان آنها در این مجال نمی‌گنجد‌.
 
6- عملكرد دانشگاه مفيد در تعامل با دانشجويان ولايي و انقلابي دانشگاه و فعاليت‌هاي فرهنگي آنان:
فشار مضاعف، جلوگيري از تقويت و پر و بال باز كردن و حتي برخورد ناعادلانه و تبعيض‌آميز با سوء استفاده از ابزار‌هاي قانوني
دردِ خراش‌اندازي به چهره ارزش‌هاي اسلام و انقلاب و نيز بستن فضاي فعاليت‌هاي فرهنگي دانشجويان، باز به اضعاف مضاعفه تبديل مي‌گردد، هنگامي كه مشاهده مي‌كنيم، دانشگاه مفيد به دانشجويان ولايي و انقلابي عنايت ويژه دارد.گويا تنها استخواني كه در گلوي برخي در درون دانشگاه گير كرده و آزارشان مي‌دهد،‌ حضور و مهمتر از آن تاثير‌گذاري دانشجويان حزب‌الهي، در فضاي عمومي دانشگاه است. پيامي كه عملكرد مسئولین دانشگاه مفید انتقال مي‌دهد اين است كه اين دانشگاه مال ماست و آن را براي خود ساخته‌ايم و تنها كساني حق بهره‌مندي از امكانات و تاثير در فضاي اين دانشگاه را دارند، كه اولا از ما اجازه‌ بگيرند، ثانيا هم‌فكر ما باشند.
سال‌هاست دانشگاه فشار بی‌حد و اندازه‌ای به دانشجویان ارزشی وارد می‌کند، طاقت ما را به سر آورده و تحمل آن را براي ما ناممكن نموده است. به امید تأمل مسئولین دلسوز و انقلابی ذی ربط، به اندكي از بسيار‌ها، به صورت مصداقی و کاملاً مورد به مورد اشاره می‌کنیم‌:
 
*ممانعت از نصب تصویر امام راحل و عظیم الشأن (ره) و رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) در اتاق‌های شخصی دانشجویان در خوابگاه دانشجویی و برخورد با اشخاصی که عکس این عزیزان را در اتاقشان نصب نموده‌اند‌.
 
*جلوگیری از دعوت سخنرانان ارزشی و انقلابي حتي همچون استاد رحیم‌پور ازغدی، پناهیان و ... جهت پاسخگویی به این سم‌زایی‌های نظری در فضای دانشگاه‌. این درحالی است که افراد معلوم الحالی که از صحنه گردانان فتنه سال 88 بوده‌اند، به راحتی جهت سخنرانی (یا به عبارت بهتر حرمت شکنی و نقض ارزشهای اسلام‌، نظام اسلامی و انقلاب) دعوت می‌گردند‌. (اسامي اين افراد و اسناد مربوطه در جلسه شورای فرهنگی دانشگاه مطرح گردیده است و شفاها به دبیر کانون اعلام گردیده است)
 
*یکی دیگر از مصادیق ظلم در حق دانشجویان ارزشی این است که برگزارکننده‌گان تجمعات غیر قانونی که از دانشجویان دارای تفکرات هم سو با دانشگاه هستند‌، در پی برگزاری تجمعات غیر قانونی پیاپی همراه با جنجال و دعوت گسترده و عمومی برای حضور‌، با اغراض کاملاً سیاسی و ضد نظام و همسو با دعوت رسانه‌های بیگانه در دانشگاه‌، به نحوی که نظم دانشگاه را به هم زده و برای روند آموزشی مشکل ایجاد نموده بود‌، با سکوت مطلق دانشگاه در برابر این نقض علنی قانون مواجه شده و حتی یکی از آنان نیز به کمیته انضباطی احضار نمی گردد‌. درحالی که با مراجعه چند دانشجوی ولایی به دفاتر آنها‌ برای پرسیدن سوال از مسئولین دانشگاه، این دانشجویان به جرم تجمع غیر قانونی محکوم به اشد مجازات شده‌اند. (فیلم تجمعات غیر قانونی و سکوت مطلق دانشگاه به عنوان سند در پیوست به شماره 2 موجود می باشد.).
 
*مورد دیگر بی‌عدالتی و رفتار مغرضانه با دانشجویان حزب الهی را می‌توان در تجمع گسترده دیگری که در روز 5 خرداد در خوابگاه دانشجویی برگزار شد و حدود 100 نفر از دانشجویان طی برگزاری تجمع غیر قانونی و دعوت گسترده از دانشجویان برای حضور در این تجمع مشاهده نمود، که با حضور فوری مسئولین و برگزاری جلسه مبنی بر بررسی مطالبات آنان در خارج از وقت اداری‌؛ به هیچ یک از دانشجویان کوچکترین تذکری هم داده نشد، ولی متاسفانه در مورد دانشجویان ارزشی به صرف درخواست وقت ملاقات با مسئولین، با اشد مجازات در نظر گرفته شده در آیین نامه، روبه رو می‌شوند‌. جالب اینجاست در مورد دانشجویان ارزشی که با دغدغه دین و انقلاب و ارزشها مطالبات به حقی دارند، هیچ یک از مسئولین دانشگاه حتي در درون دانشگاه و در ساعت اداری که موظف به پاسخگویی می‌باشند، وقت ندارند‌، اما در مورد بقیه دانشجوها خارج از وقت اداری و خارج از دانشگاه، برای شنیدن مطالباتشان خدمت می‌رسند‌. (تصاویر تجمع غیر قانونی دانشجویان در 5 خرداد 90 نیز در اسناد موجود می باشد‌ که در صورت نیاز ارایه خواهد گردید)
 
*در تاريخ سه خرداد 90 در بعد از مراسم سخنراني مجيد انصاري، يكي از دانشجويان همسو با دانشگاه، سيلي محكمي به صورت يكي از دانشجويان ارزشي مي‌زند، دانشجوي ارزشي با صبري مالك و سلمان‌گونه از پاسخ خودداري مي‌كند. اما آنچه تعجب را بر‌مي انگيزد، عملکرد دانشگاه است، دانشجوي سيلي خورده محكوم مي‌شود و با دانشجوي سيلي‌زننده برخورد خاصی نمی گردد.
 
*مسئول دفتر رياست دانشگاه رسما دانشجويان ارزشي را به شلوغ‌كاري و به‌هم زدن جلسات متهم نمود و اظهار داشت: به دليل اجازه نمي‌دهيم، سخنران بياوريد كه شما جلسه را به هم مي‌زنيد.آقای محمدی (مسئول دفتر ریاست دانشگاه )اظهار می نمایند که"مشکل شما (دانشجویان ارزشی ) این است که اگر از طرف شما فردی بیاید حرفش رو می زند ولی اگر از آن طرف کسی بیاید چند نفر شلوغ می کنند". ( فيلم اظهارات به پيوست شماره 3 موجود است.)
 
7- فرآيند مذكور در قضيه سخنراني يكي از عناصر فتنه،‌ جلوه‌گر مي‌شود:
از مدتها قبل مجموعه اقدامات ظاهراً هم جهتِ مسئولین دانشگاه در راستای سرکوب تفکر حزب الهی و انقلابی، خون به دل دانشجویان ارزشی و ولایی نموده بود تا سرانجام در جریان سخنرانی وقیحانه مجید انصاری که با یک روز تاخیر، به قول خودشان به مناسبت سالگرد حماسه عظیمِ‌(!!!) دوم خرداد به دعوت یکی از کانون‌های فرهنگی دانشگاه برگزار شد و صحبت‌هایی ضد ارزشهای اسلام و نظام‌، آن هم تحت لوای اندیشه‌های پاک امام عزیز و به عرش سفر کرده‌مان، در جلسه مطرح گردید. در این قسمت جهت استحضار شما به برخی از حرمت‌شکنی‌ها به طور مستند اشاره می‌گردد، که فایل صوتی آن به پیوست شماره 4 تقدیم خواهد شد‌:
 
*تحريف‌ انديشه امام خميني‌ (ره):
مشروعیت نظام و در پی آن ولایت فقیه با رای مردم دانسته شده و اين نه به عنوان يك نظر،‌ كه به عنوان ديدگاه حضرت امام خميني (ره) مطرح مي‌گردد.
 
*زير سوال بردن نهاد‌هاي محافظ اسلاميت نظام و مورد تاييد امام و رهبري با ادبياتي ناشايست:
 (این سخنان با کف و سوت حضار همراه است)
 
*و ...
 
در اين جلسه‌ جز سکوت و صبر همراه با بصیرت در مواجهه با حرمت شکنی‌‌ها از دانشجویان ارزشی و ولایی چيز ديگري ديده نشد. تا جلسه اصطلاحاً بهم نخورد و اسباب سوء استفاده افراد معاند فراهم نگردد‌.
 
اما در عين حال بعد از جلسه، درد‌هاي ذخيره شده و عقده‌هاي فروخورده شده در طي سال‌هاي متمادي در زير سوال بردن ارزش‌هاي اسلام و انقلاب و نيز جلوگيري از كار‌هاي فرهنگي و به ويژه تبعيض ناجوانمردانه نسبت به دانشجويان ارزشي، جوشيد و نتيجه آن عزم جزم ايشان براي پرسش جدي و قاطعانه از مسئولين دانشگاه در رابطه با اين مسائل گرديد.
 
سه سوال جديد و اساسي وجود داشت:
 
1-     چرا دانشگاهي كه با هدف تقويت اسلام و نظام اسلامي و با پول بيت المال و زير نظر يك مرجع تقليد تاسيس شده، در جهت عكس آن  و در راستاي نقض ارزش‌هاي اسلام و نظام حركت مي‌كند؟
 
2-     چرا علي‌رغم آنكه به آزادي و ليبرال دموكراسي و ... مي‌نازند و پُزِ گفتگو و احترام به ديدگاه مخالف و درود بر دشمن من... را مي‌دهند،‌ فضاي كار فرهنگي را بسته‌اند و رفت و آمد نيرو‌هاي فرهنگي و تعامل با آنان و نيز تاسيس نهاد‌هاي فرهنگي را با محدوديت‌هاي نامعقول و نادرست مواجه ساخته اند؟ چرا بايد حتي براي ريزترين فعاليت‌هاي فرهنگي مثل نصب يك كاغذ كوچك و درج يك حديث از معصومين (ع) از فيلتر‌هاي متعددي اجازه‌نامه دريافت كرد؟
 
3-     و نهايتا اگر قرار بر محدوديت است، بايد براي همه باشد. اگر قرار بر فشار و برخورد و بستن فضا و تنگ كردن آن است،‌ بايد براي همه يكسان باشد. چرا دانشجويان ارزشي و ولايي بايد بسيار بيش از ديگران، با چنين برخورد‌هايي مواجه شوند و ديگران كمتر؟ چرا تبعيض؟ چرا همه افراد هم‌فكر با آنان حق ورود و سخنراني عليه ارزش‌هاي اسلام و نظامِ برآمده از آن را، دارا باشند، اما شخصيت برجسته‌اي چون استاد رحيم‌پور ازغدي و امثال ايشان با اتهام تندروي مواجه شده و حق ورود به دانشگاه و پاسخگويي به شبهه‌افكني‌هاي ايشان را نداشته‌ باشند؟
 
اين سوالات، براي همه دانشجويان ارزشي مطرح بود، به همين دليل جمعي از ايشان، براي طرح اين سوالات راهی اتاق مسئول مربوطه شدند، و پس از پاس‌كاري‌هاي مختلف از اين مسئول به آن مسئول نهايتا با تهديد و توهين و وعده سر خرمن دادن و تذكر حراست، مواجه شدند. مشروح ما وقع به صورت مستند، همراه با قطعات فیلم برداری شده که به پیوست تقدیمتان می گردد، عرض می‌گردد:
 
قسمت اول اتفاقات روز برگزاری جلسه سخنراني مجيد انصاري از عناصر موثر در فتنه 88 (سوم خرداد ماه)
 
1- حضور جلوی دفتر معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه که مسئول مستقیم برگزاری جلسه کذایی فوق الذکر بوده است و درخواست رسمی ملاقات با شخص معاون از مسئول دفتر ایشان (سند موجود است در صورت نیاز ارایه می گردد.)
 
2- پس از درخواست رسمی ملاقات با معاونت دانشجویی، مسئول دفتر ایشان می‌گوید‌: «حاج آقا در دفتر تشریف ندارند؛ شما منتظر بمانید تا ضمن تماس تلفنی با ایشان درخواست شما را منتقل نمایم» (سند موجود است در صورت نیاز ارایه می گردد)
 
3- در همین حین رئیس دانشگاه و آقای ادیب (از عناصر موثر در دانشگاه و از نقش آفرینانِ فتنه سال 88) طی تشکیل یک جلسه سرپایی با معاونت دانشجویی، به جای توصیه به توجه به درخواست دانشجویان، در مقابل دیدگان متحیر دانشجویانی که جلوی دفتر وی منتظر ملاقات با ایشان بودند، وی را از دانشگاه خارج می‌کند (فیلم به عنوان سند در پیوست شماره 5 موجود می باشد.)
 
4- در اين زمان مسئول سابق اداره امور فرهنگی دانشگاه، جلوی دفتر معاونت دانشجویی حاضر می‌شود و درحالی که وانمود به صحبت کردن با معاونت دانشجویی به وسیله تلفن می‌نماید (ظاهراً معاونت دانشجویی پشت خط بوده است) اظهار می‌دارد که «شما الان بروید‌، ایشان فرمودند فردا ساعت 8 ونیم صبح جلوی دفتر بنده باشید، تا با شما ملاقات کنم» (سند موجود است در صورت نیاز ارایه می گردد). دانشجویان پس از گرفتن وعده ملاقات با معاون دانشجویی دانشگاه، محل را ترک می کنند.
 
قسمت دوم: اتفاقات روز بعد از برگزاری جلسه (چهارم خرداد ماه)
 
1- صبح روز بعد تعدادی از دانشجویان جهت ملاقات با معاونت دانشجویی دانشگاه، جلوی دفتر وی منتظر تشریف فرمایی ایشان می‌شوند‌، لکن بعد از گذشت حدود یک ساعت مجدداً رئیس سابق اداره امور فرهنگی دانشگاه، در حالی که این بار هم وانمود به صحبت با معاونت دانشجویی به وسیله تلفن می‌کند؛ می‌گوید «الان با ایشان تماس گرفتم‌، ایشان می‌گویند، بنده کلاس دارم، لکن ساعت ده و نیم می آیم» دانشجویانی که از صبح منتظر ملاقات با آقای معاون هستند، به انتظار خود ادامه می‌دهند، تا اینکه حدود ساعت 10 دوباره رئیس سابق اداره امور فرهنگی می‌آید و این بار اظهار می‌دارد که «حاج آقا فرمودند من ساعت  10و نیم می آیم، ولی فرصت دیدار با دانشجویان را ندارم»‌. دانشجویان بهت زده که پس از حدود دو ساعت انتظار، حالا با تغییر لحن مدیر که به عنوان رابط دانشجویان با آقای معاون عمل می‌کرد، مواجه شدند.
 
2- به امید دیدار با معاونت دانشجویی به انتظار خود ادامه دادند. تا اینکه سرانجام ساعت 10 و نیم آقای معاون وارد دانشگاه شد و وقتی با دانشجویان منتظر روبه رو شد، در مقام انکارِ دادن وعده ملاقات، برآمد و اظهار داشت «بنده وقت ملاقات با شما را ندارم‌، بنده که بیکار نیستم ... » اما وقتی با اصرار دانشجویان مبنی بر ملاقات رو به رو شد، گفت « اصلا بنده پاسخگو نیستم به رئیس دانشگاه مراجعه کنید !» (فیلم صحبتهای اظهارات معاونت دانشجویی در اسناد موجود می باشد که در پیوست شماره 6 خدمتتان تقدیم می گردد .)
 
3- دانشجویان که از ساعت 8 صبح تا ساعت 10 نیم ، منتظر آقای معاون بوده و حال با ارجاع وی مواجه شدند، به دفتر ریاست دانشگاه برای ملاقات با ایشان مراجعه نمودند و ضمن درخواست ملاقات از منشی دفتر، منتظر در میان گذاشتن پرسش‌ها و مطالبات خود با وی ماندند‌؛ بعد از مدتی مسئول دفتر از اتاق رئیس بیرون آمده و می‌گوید «شما اگر درخواست ملاقات دارید، طی یک نامه کتبی به دفتر ریاست، نمایندگان خود را برای ملاقات با رئیس دانشگاه معرفی کنید‌» (فیلم اظهارات مسئول دفتر ریاست نیز درپیوست شماره 7و 8 موجود  می باشد.) سپس دانشجویان به نوشتن نامه رسمی و محترمانه پرداخته و ضمن درخواست وقت ملاقات، نمایندگان خود را جهت ملاقات معرفی می‌نمایند. (رونوشت نامه در پیوست شماره 9 موجود می باشد .) اما از آنجا که بارها و بارها درخواست‌هایی دانشجویی مبنی بر درخواست ملاقات با رئیس دانشگاه به زمانی دیگری ارجاع شده و بعد مورد امتناع قرار گرفته بود، دانشجویان در این نامه خواستار تعیین وقت ملاقات تا ساعت 13 ظهر گردیدند‌. و بعد هم منتظر جواب نامه در جلوی دفتر ریاست ماندند‌.
 
4- در اين بخش مسئول دفتر رياست دانشگاه ضمن صحبت‌هايي به تهديد و توهين نسبت به دوستان دانشجو پرداختند (‌و خطاب به دانشجويان گفتند: «شما اصلا حاليتون نيست.» (فيلم اين بخش در پيوست شماره 10 موجود می باشد.)
 
5- رياست دانشگاه نيز كه بعد از دقايقي از اتاق خويش  به جمع دانشجويان وارد مي‌شود، بدون توجه به خواسته‌هاي دانشجويان اولین اقدامی که می کند قبل از هرگونه مذاکره ، برخورد تحکم آمیزی با دانشجو تصویر بردار می نماید و محل را ترک می کند ،‌ (فيلم برخورد تحكم‌آميز ايشان موجود است)
 
(بهانه و اتهام کمیته انظبطی به دانشجو بسیجی تصویر بردار ) از آنجا که بر اساس مستندات پرونده انظباطی ، به هنگام مذاکره آقای موسوی قائم مقام محترم دانشگاه با دانشجویان تجمع کننده ، بدون اجازه اقدام به فیلم برداری از ایشان نموده وحتی در جواب ایشان که خواستار قطع فیلمبرداری بوده ، گفته اید چه اشکالی دارد و با بی اعتنایی به کار خود ادامه داده اید، عدم رعایت شئونات دانشجویی نیز محرز میباشد ( نمونه حکم دانشجوی  تصویربردار در پیوست شماره 11 میباشد)
 
6- بعد از دقایقی وقتی با تذکر مسئول حراست دانشگاه، مبنی بر ترک محیط اداری دانشگاه روبه رو شدند‌، محیط را ترک نمودند و چند بار دیگر جهت گرفتن پاسخ نامه به دفتر ریاست مراجعه کردند که متاسفانه تا کنون و پس از گذشت حدود چهار ماه از درخواست ملاقات، با هیچ پاسخی روبه‌رو نشده‌ایم‌؛ در عوض نمایندگانی که برای صحبت و ملاقات با آقای رئیس معرفی گردیده بودند، همگی بدون استثناء به از 1 تا 4 ترم منع از تحصیل با احتساب سنوات محکوم گردیده اند‌. و عده ‌اي ديگر نيز به محكوميت‌هاي مختلف ديگر. (پیوست شماره12)
 
آنچنان كه روشن است؛ چيزي كه واقع شده سوال البته قاطعانه و حق‌طلبانهِ تعدادي از دانشجويان و درخواست پاسخ به مسائلي بود كه در ظرف وسيعِ صبرِ بصيرانه دانشجويان ولايي انباشته شده بود و اينك در مسير اصلاح نمايان شده بود. بدون آنكه خلاف قانون و مقررات دانشگاه اقدامي صورت پذيرد و پاسخي كه دانشگاه به اين مطالبه حق داد، بي‌اعتنايي، برخورد تحكم‌آميز، توهين و تهديد و در نهايت نيز محكوم كردن دانشجويان ارزشي به محكوميت‌هاي مختلف بود. دانشگاه در حالي‌كه تجمع‌هاي غير قانوني و خلاف آيين‌نامه ساير دانشجويان را حتي مورد رسيدگي هم قرار نمي‌دهد، با فرصت‌طلبي، سوال جمعي از دانشجويان را تجمع غير قانوني دانسته، و احكام سنگيني را براي تعدادي از دانشجويان صادر نموده است.
 
اميد آن داريم كه مسئولان و دلسوزان اسلام و انقلاب، در حد وسع و توان خود،‌ روندي را كه دانشگاه مفيد در پيش گرفته، متوقف سازند، و در قدم اول با لغو محكوميت‌هاي ظالمانهِ دانشجويان ارزشي، به اين مهم همت‌ گمارند؛ كه اگر اين اتفاق نيفتد، دانشگاه روش و منش غلط خود را بيش از پيش ادامه خواهد داد. هر چند با تكيه به خداوند متعال و اولياء معصوم او، ما دانشجويان ولايي و بسيجي بر سر عهدِ ايستادگي و جانبازي در راه حفظ ارزش‌هاي اسلامي و انقلابي كه با شهيدان و امام شهيدان بسته‌ايم، ثابت قدم و پايدار خواهيم ماند. و از همه ظرفيت‌هاي موجود براي حفاظت از ارز‌ش‌ها استفاده خواهيم نمود. و به اميد روزي خواهيم نشست كه خداوند متعال به دست تربيت خود و اهل بيت (علیهم السلام) ما را در صف مجاهدان سالك و شهيدان واصل، پذيرا باشد.
 
خدایا خدایا تا انقلاب مهدی از نهضت خمینی محافظت بفرما
خامنه ای رهبر به لطف خود نگهدار
والحمد لله رب العالمین.
 
نماینده ی دانشجویان ارزشی دانشگاه مفید
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها